خواص شگفت انگیزی که در دانه های مفید نمک نهفته است

مشاور و متخصص طب اسلامی سنتی با انتقاد از ترویح حذف مصرف نمک گفت: مصرف‌ نمک قبل و بعد از غذا بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

خواص شگفت انگیزی که در دانه های مفید نمک نهفته است
به گزارش ۸دی، مشاور و متخصص طب اسلامی سنتی با انتقاد از ترویح حذف مصرف نمک گفت: مصرف‌ نمک قبل و بعد از غذا بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان الهی‌فر در بجنورد با اشاره به روز جهانی غذا و تاکید و توصیه اسلام بر رعایت مسائل مربوط به مزاج در خوردن غذاها اظهار داشت: در طب٬ ۶ بخش ضروری برای حفظ سلامتی داریم که یکی از آن‌ها خوردن و آشامیدن است. اگر همین مسئله رعایت شود٬ از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود و با اصلاح آن نیز٬ خود بیماری درمان می‌گردد.

وی افزود: به گفته بزرگانی همچون ابن‌سینا و حکیم جرجانی٬ طبیب حاذق کسی است که با خوردن و آشامیدن بیمار را درمان کند. بدخوری٬ با‌هم‌خوری٬ بی‌موقع‌خوری٬ ریزه‌خواری٬ استفاده از فست‌فود و مواد ‌نگه‌دارنده که در جامعه رایج شده است٬ مانع از استفاده صحیح از غذای سالم می‌شود.

الهی‌فر تصریح کرد: خوردن و آشامیدن با زندگی روزمره مردم سر‌وکار دارد و خودش یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که با آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مشاور و متخصص طب اسلامی در ادامه افزود: اگر به عنوان یک مسلمان بخواهیم به سنت اهل‌بیت عمل کنیم٬ نتیجه آن حفظ سلامتی است. امام علی‌(ع) در سفارشی به امام حسن (ع) چهار مورد را ذکر کردند که انسان را از طبیب بی‌نیاز می‌کند. اینکه تا گرسنه نشدی غذا نخوری٬ قبل از سیر شدن از غذا دست بکشی٬ غذا را خوب بجوی و قبل از خواب اجابت مزاج داشته باشی.

وی با اشاره به فاصله سبک زندگی مردم با دستورات دین گفت: کسی با افراط و تفریط موافق نیست ولی مشاهده می‌شود که الان در مصرف نمک گفته می‌شود باید از سفره‌ها حذف شود! این ترویج اشتباه است٬ چرا که نمک قبل و بعد از غذا بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

الهی فر افزود: بیش‌ترین مراجعات مردم خراسان‌شمالی٬ ناشی از مشکلات گوارشی درد مفاصل و بیماری‌های مربوط به اعصاب و روان است که عامل آن‌ها تغییر سبک زندگی است. مصرف دارو٬ هزینه‌های زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است که متأسفانه بیش‌تر شامل مستضعفین می‌گردد و بسیاری از بیماری‌ها گریبان افراد زیر ۳۰ سال را گرفته است. با این وجود رعایت اصول تغذیه سالم می‌تواند این بیماری‌ها را به حداقل برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف انسانی باید جسم سالم باشد و این سلامت جسم منجر به سلامتی روح می‌گردد و این دو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد.

منبع:تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه