راه‌های درمان کم‌خونی

متخصص طب سنتی، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر در بدن افراد خصوصاً بانوان و دختر‌بچه‌ها دانست و علل ایجاد این بیماری را تشریح کرد.

به گزارش ۸دی، متخصص طب سنتی، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر در بدن افراد خصوصاً بانوان و دختر‌بچه‌ها دانست و علل ایجاد این بیماری را تشریح کرد.

 

محمود قادری متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر و مسبب بسیاری از امراض در بدن افراد خصوصاً خانم‌ها و دختر بچه‌ها دانست که عدم توجه جدی به آن می‌تواند تبعات غیر قابل جبرانی داشته‌باشد.

 

وی به تشریح نشانه‌ها، علل ایجاد بیماری و همچنین درمان آن در طب سنتی پرداخت و گفت: از جمله عوارض و نشانه‌های کم خونی می‌توان به رنگ‌پریدگی صورت، احساس ضعف، خستگی، بی‌حالی،‌ سردرد،‌ بی اشتهایی، سیاهی رفتن چشم به ویژه موقع بلندشدن از زمین، خواب‌رفتن اعضای بدن(دستها و پاها)، تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه، پایین آمدن قدرت تمرکز، زود خسته شدن، افسردگی، ناخن‌های شکننده‌، سردی اندام انتهایی بدن(دست ها و پاها)، یبوست، تمایل به خوردن مواد غیرعادی (مثل کاغدیا خاک) و قطع شدن یکباره قاعدگی در خانم‌ها اشاره کرد.

 

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه برای اطمینان در تشخیص کم‌خونی باید تعداد بیش‌تری از موارد ذکر شده در فرد مورد نظر مشاهده شود، گفت: با درمان کم‌خونی، تمامی علائمی که به خاطر کم‌خونی در بدن ایجاد شده است، برطرف خواهند شد.

 

وی راه‌های درمان از طریق طب سنتی را مصرف روزانه ۴ شیره خونساز (انگور، توت، انجیر و خرما)، مصرف چهار مغز، پوشیدن طلا در خانم‌ها به‌دلیل گرم و خون‌ساز بودن و خوردن میوه‌های قرمز مانند انار، عناب، زرشک، ذغال‌اخته، گیلاس و آلبالو، عدسی، اسفناج و کاهو عنوان کرد.

 

قادری در ادامه پرهیز از خوردن چای خصوصاً بلافاصله بعد از خوردن غذاهای گوشتی، استفاده از ظروف مسی در طبخ غذا و استفاده از حسوم(قرار دادن یک تکه آهن هنگام طبخ غذا در داخل دیگ) را مؤثر دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه