حمیدرضا دنیادیده
در همایش ملی ابریشم دانشگاه گیلان؛

رئیس مرکز ملی فرش ایران به جمع حامیان برجام پیوست/کارگر: پس از برجام صادرات فرش دستبافت به آمریکا افزایش‌ یافت

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: یکی از جاهایی که برجام توانست به‌صورت صریح وارد و کارساز شود در حوزه فرش ابریشم بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران به جمع حامیان برجام پیوست/کارگر: پس از برجام صادرات فرش دستبافت به آمریکا افزایش‌ یافت

به گزارش ۸دی، حمید کارگر امروز در همایش ملی ابریشم ایران بابیان اینکه رئیس‌جمهور چین امروز در حال تقویت جاده ابریشم است، گفت: ایران نیز باید همگام با دولت چین از پیامدهای مثبت جاده ابریشم و فرش ایرانی استفاده کند.

وی بابیان اینکه فرش ایران از جایگاه خوبی برخوردار نیست، افزود: یکی از جاهایی که برجام توانست به‌صورت صریح وارد و کارساز شود در حوزه فرش ابریشم بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بابیان اینکه پس از برجام صادرات فرش دستبافت به آمریکا افزایش‌یافته گفت: اکنون با فروش و صادرات فرش دستبافت ایران ملزومات مصرفی فرش دست‌بافت در حال افزایش است.

کارگر بابیان اینکه یک‌سوم نیازمندی‌های تولید فرش دستبافت کشور وارداتی است، افزود: فرش دستبافت و لیف ابریشمی به لحاظ آلودگی کم و آورده مالی زیاد بسیار اهمیت دارد و امیدواریم مهارت دیروز با علوم امروز پیوند بخورد و این صنعت رونق بیشتری پیدا کند.

وی بابیان اینکه در ابریشم داخلی اصلاح ژنتیک انجام‌شده، گفت: در سال گذشته حدود پنج هزار جعبه تخم نوغان اصلاح ژنتیکی ابریشم داخلی و قطع واردت در کشور وارد شد و اکنون شاهد رشد در این صنعت هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بابیان اینکه فرش دستبافت ایران نیازمند حمایت دولت و مجلس برای بهبود صنایع ابریشم و کارخانه‌ها این حوزه است، گفت: باید کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعت ابریشم با حمایت‌های قانونی و دولتی رشد پیدا کند تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه