حمیدرضا دنیادیده
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان:

فعال کردن ظرفیت‌های صنعت ابریشم نیازمند سیاست‌گذاری‌ صحیح است

میرحسینی گفت: در کشاورزی خلأهایی وجود دارد که باسیاست‌های درست و بجا می‌توان اشتغال بالقوه در این صنعت را رونق بخشید.

فعال کردن ظرفیت‌های صنعت ابریشم نیازمند سیاست‌گذاری‌ صحیح است

سید ضیاءالدین میر حسینی در نخستین همایش ملی ابریشم ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان بابیان اینکه تنوع‌بخشی به محصولات کشاورزان حائز اهمیت است، اظهار کرد: با تنوع‌بخشی محصولات کشاورزی می‌توان اقتصاد کشاورزان را رونق بخشید.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های خالی در صنعت نوغانداری مشاهده می‌شود، افزود: نیاز به ابریشم در کشور زیاد است و در کشاورزی و صنعت خلأهایی وجود دارد که باسیاست‌های درست و بجا می‌توان اشتغال بالقوه در این صنعت را رونق بخشید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان و دبیر علمی همایش با تاکید بر اینکه فعال کردن ظرفیت‌های صنعت ابریشم نیازمند سیاست‌گذاری‌های صحیح است، بیان کرد: دانشگاه گیلان به‌عنوان یک دانشگاه جامع در شمال کشور از تخصص‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند پشتیبان مورد اطمینانی برای سیاست‌گذاری‌های در حوزه صنعت ابریشم باشد.

میرحسینی بابیان اینکه دانشگاه گیلان پاسخگوی نیازهای راهبردی صنعت در گیلان است، گفت: دانشگاه گیلان با داشتن پردیس، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بازوی قدرتمند در کنار صنعت نوغانداری کشور است و می‌تواند تأثیر به سزایی در این زمینه داشته باشد.

وی بابیان اینکه حدود صد مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، گفت: ۷۷ مقابله در این همایش پذیرفته‌شده که در ادامه همایش از مقالات برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه