معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

اگر بدانید لیموترش چه خواص شگفت انگیزی بر سلامت و بهبود کیفیت زندگی ما دارد، هرگز فصل رسیدن و به بار نشستن آن را از دست نمی دهید و همیشه در یخچال خود چند عدد لیموترش خواهید داشت.

معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

به گزارش ۸دی، اگر بدانید لیموترش چه خواص شگفت انگیزی بر سلامت و بهبود کیفیت زندگی ما دارد، هرگز فصل رسیدن و به بار نشستن آن را از دست نمی دهید و همیشه در یخچال خود چند عدد لیموترش خواهید داشت.

به گزارش مشرق، بسیاری از ما از لیموترش به عنوان چاشنی غذاها و سالادها استفاده می کنیم و از خواص درمانی آن اطلاع زیادی نداریم. در این نوشتار به برخی خواص این میوه دوست داشتنی اشاره می کنیم.

سلامت ناخن ها

اگر ناخن های خشک و شکننده ای دارید، در ظرفی آب لیموترش را با روغن زیتون مخلوط کنید و سرانگشتان تان را در آن قرار دهید و مدتی صبر کنید. بعد از اینکه ناخن ها کاملا در آن خیس خورد، بسیار بهتر و محکمتر از قبل خواهند شد.

التیام بخش مشکلات تنفسی

آب لیموهنگام سرماخوردگی و گلو درد به دفع اخلاط جمع شده درمجرای تنفسی و کاهش آنها کمک می کند، زیرا سرشار از ویتامین سی است. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو وعسل از شدت گلودرد هنگام سرماخوردگی کم می کند.

درخشان کردن دندان ها

جوش شیرین و آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری رقیق به‌دست آید، سپس با یک مسواک آن را روی دندانهایتان بمالید. فقط توجه داشته باشید این ترکیب نباید برای مدت زمان زیادی روی دندانهایتان باقی بماند و بعد از یک دقیقه باید آن را شست زیرا ممکن است به خاطر حالت اسیدی که دارد به مینای دندان آسیب برساند. این کار را انجام دهید و اثر درخشان کنندگی آن را ببینید. .

نگهدارنده مواد غذایی

لیمومانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در نگهداری غذاها به صورت تازه تر و به مدت طولانی تر کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیموعواملی را که باعث تغییر رنگ میوه ها می شود، کاهش می دهد و آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.د.

فراری دهنده گربه ها

گربه ها از بوی لیمو بیزارند. بنابراین اگر از دست آنها کلافه شده اید کافی است کمی آب لیمو را نزدیک محل زندگی آنها اسپری کنید و مطمئن باشید که دیگر هرگز به آن محل باز نخواهند گشت.

یک دئودورانت طبیعی

اگر یک روز صبح قبل از بیرون رفتن از منزل متوجه شدید که اسپری شما تمام شده است، نگران نشوید. آب لیمو به خوبی جای آن را خواهد گرفت. نصف یک لیمو را با خود به حمام ببرید، پس از شستشوی بدنتان آن را به محلهای ترشح عرق بمالید و بگذارید برای پنج دقیقه بماند تا جذب پوستتان شود. سپس آب کشی نمایید و مطمئن باشید که در طول مدت روز، مانند یک دئودورانت ضد عرق برای شما عمل خواهد کرد.

یک دهانشویه طبیعی

بوی بد دهان به دلیل باکتری های موجود در آن است. اسید سیتریک موجود در لیمو یک از بین برنده قوی این باکتری‌هاست. مطمئن باشید که با قرقره کردن آب لیمو در دهان و کاملا گرداندن آن در فضای بین دندانها و زبان تان کلیه باکتری هایی را که برای دهان و دندانهایتان مضرند از بین خواهد رفت.

ضد تهوع

آب لیمو و شکر می تواند به عنوان ضد تهوع مصرف شود، حتی بوی آن گاهی دل به هم خوردگی ناشی از حالت تهوع را بهبود می بخشد.

تسکین دهنده درد مفاصل و آرتریت

آب لیمو را روی مفاصل دردناک بدنتان بمالید تا تسکین یابند . این کار اسید اوریک را که باعث شدت علایم آرتریت می شود از بین خواهد برد و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

ضد یبوست

اسید سیتریک موجود در لیمو به ترشح اسید معده کمک می کند و در نتیجه به هضم غذا و تسکین دردهای شکمی و پیشگیری از یبوست کمک می کند. کمی آب لیمو ترش پس از غذا خوردن میل کنید و اثر شگرف آن را ببینید.

مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، عسل و لیمو را با هم ترکیب کنید و روی پوست تان بمالید. ویتامین سی موجود در لیمو در ترکیب با خواص ضد عفونی کننده عسل به عنوان یک ماسک عالی در داشتن پوستی صاف و درخشان به شما کمک خواهد کرد.

ضد عفونی کننده وسایل خانه

بعد از اینکه ظروف را شستید، نصف یک لیمو را کاملا روی آنها بمالید و بگذارید حداقل برای نیم ساعت بماند. سپس آن را شسته و خشک کنید. این کار به از بین رفتن باکتری ها کمک خواهد کرد

جلادهنده مبلمان

نصف فنجان آب لیمو ترش را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. اثر اعجاب انگیز آن را در برق انداختن مبلمان چوبی منزل تان ببینید..

ضد سفیدک زدن لباسها

آب لیمو و نمک را مخلوط کنید و روی قسمتهای سفیدک زده لباسها بمالید و بگذارید خشک شود.

تمیزکننده چند منظوره

اسید سیتریک موجود در لیمو به عنوان یک تمیز کننده اعجاب انگیز همه سطوح منزل عمل می کند و می تواند به عنوان یک چند منظوره شیمیایی البته بدون داشتن ضررهای ناشی از استفاده این مواد، به کار رود.

طراوت بخشیدن به فضای یخچال

مقداری آب لیمو ترش را روی توپ پنبه ای یا تکه ای اسفنج ریخته به آن زمان دهید تا کاملا جذب شود و برای چندین ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. تاثیر شگرف آن را در خوشبو کردن درون یخچال خواهید دید. این روش را برای خوشبو کردن سطلهای زباله منازل تان هم می توانید به کار ببرید.

هشداربه دیابتی ها

با شمردن همه خواص این میوه پرخاصیت، فقط بدانید و آگاه باشید لیموترش قند دارد و مصرف زیاد آن قند خون را بالا می برد و بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن صرفه جویی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه