گزارش؛

نارضایتی‌ ساکنان مسکن مهر و ثارالله/ از معضل راه تا معضل زباله و فاضلاب

عدم برنامه‌ریزی صحیح برای احداث و واگذاری مسکن مهر و ثارالله به یکی معضلات اجتماعی شهر تالش تبدیل شد.

نارضایتی‌ ساکنان مسکن مهر و ثارالله/ از معضل راه تا معضل زباله و فاضلاب

به گزارش ۸دی، ب نقل از مریان خبر، وجود سه  مجتمع بزرگ مسکونی در تالش باید اجاره نشین ها را صاحب خانه می کرد و یکی از معظلات شهری را  کم می کرد یا از بین می برد.

ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و با عدم تکمیل مناسب این مجتمع ها عملا معظل جدیدی به شهر اضافه شد.

مجتمع بزرگ شهرک فجر یکی از بزرگترین و عجیب ترین مجتمع های مسکونی کشور می باشد. اگر در راه پله های این ساختمان بدوید کل ساختمان به لرزه در خواهد آمد. زباله و فاضلاب هم از بزرگترین مشکلات این مجتمع می باشد. نبود محیط آموزشی هم معظل بعدی این مجتمع می باشد.

از شهرک فجر که بگذریم به دو مجتمع دیگر می رسیم که کنار هم ساخنه شده اند. پروژه ۸۰۰ واحدی مسکن مهر و ۳۹۶ واحدی ثارلله که در  ورودی شهر تالش جنب دانشگاه آزاد تالش بنا شده اند.

طرح مسکن مهر، یکی از مهمترین و عظیم‌ترین پروژه‌هایی بود که برای کمک به اقشار کم‌درآمد و مسکن دار کردن آنها بنیان‌گذاری شد ،پروژه‌ای عظیم که به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیحی برای احداث و واگذاری خود به یکی از دلایل و معضلات اجتماعی شهر تبدیل شد.

یکی از ساکنین این مجتمع به ما گفت: مهمترین مشکلات پیش روی این دو طرح ، نبود حصار پیرامونی برای ایجاد امنیت و حضور احتمالی سارقان، نبود روشنایی معابر، عدم محاسبات هندسی مناسب در طراحی معابر و ساختمان ها، آبگرفتگی فضای محوطه این دو شهرک تازه تاسیس در هنگام بارش باران می باشد

احمد یکی دیگر از ساکنین این مجتمع می گوید : من در مسکن ثارالله تالش منزل دارم خونه های ما با این که چندساله تحویل کامل داده شده و هزینه راه را از ما گرفتن ولی ما هنوز هیچ راهی نداریم.از راه مسکن مهر تالش رفت وآمد می کنیم. هرجاهم که می رویم جواب گو نیستند. درمورد وضعیت آب شرب هم  واقعا سخته حدود دو هفته به خاطر قطعی آب ما ازخونه هامون رفتیم،  اداره آتش نشانی به هرساختمان در روز فقط یک بار آب می داد فضای سبز ما را خراب کردن ولی مشکل آب هنوزم حل نشده است.مسئولین هم نمایشی می آیند بازدید می کنند و عکس یادگاری می گیرند و می روند و هیچ خبری نمی شود. ما چه گناهی کردیم که در این کشور و شهرستان فراموش شده ایم. ما مگر ایرانی نیستیم.

محمد رضا یکی از نوجوانان این مجتمع می گوید : تعداد زیادی از سگ های ول گرد که گاهی تا ۱۵ هم میرسند زندگی را برای ساکنین این شهرک سخت کردند، صبح ها تا ساعت ۸ که شروع رفت امد است این سگ ها هستن تا شب ساعت ۱۱ شب ، این سگ ها یک خانم جوان را راهی بیمارستان کردند.

صاحب یکی از این واحدها به ما می گوید بعد از چند ماه تلاش و مراجعه چند نفر هنوز هیچ کس برای خرید خانه ام واقع در محوطه مسکن مهر تالش ابراز تمایل نکرده است. در حالی که افرادی مانند من تمام سرمایه عمر و جوانی خود را برای صاحب خانه شدن صرف کرده ایم اما در حال حاضر در شرایط بلاتکلیف قرار داریم چون با مشکلات عدیده دست به گریبان هستیم.

این گزارش بخش از مشکلات مردم در این دو مجتمع می باشد، از دی ماه سال ۹۵ که سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش شد، تلاش های برای رفع مشکلات انجام شده ولی متاسفانه فقط در حد جلسه و بازدید بوده و اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است.

 

photo_۲۰۱۷-۱۰-۱۴_۱۰-۱۱-۵۲

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۱_۱۴-۱۹-۵۹

photo_۲۰۱۷-۰۱-۲۳_۱۷-۳۱-۴۸

جلسه با حضور مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن کشور، خاوری مدیر کل شهرسازی گیلان، شکری نماینده تالش و مهدوی فرماندار تالش در خصوص بررسی مشکلات مسکن مهر در فرمانداری شهرستان برگزارشد. تعدای از این جلسات و بازدید ها صورت گرفته ولی در عمل گره ای از کار این دو مجتمع برداشته نشده است.

تصاویری از وضعیت این دو مجتمع گوشه ای از مشکلات را نمایان می کند.

photo_۲۰۱۶-۰۶-۲۶_۰۹-۴۸-۲۵

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۳_۲۳-۱۳-۴۲

photo_۲۰۱۷-۰۹-۲۷_۰۷-۴۹-۱۳

photo_۲۰۱۷-۰۹-۲۸_۱۲-۱۳-۰۹

photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۴_۱۶-۱۹-۵۰

photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۴_۱۷-۲۱-۴۸

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه