پس از ۲۰ سال؛

«سمیه» شخصیت اصلی مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» از منافقین جدا شد

سمیه محمدی شخصیت اصلی مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» است. او سال‌هاست دلبسته سازمان مجاهدین خلق است اما حالا پس از دو دهه تصمیم گرفته است از منافقین جدا شود.

«سمیه» شخصیت اصلی مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» از منافقین جدا شد

 

به گزارش ۸دی، سمیه محمدی شخصیت اصلی مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» روز گذشته به کمیساریای عالی پناهندگان در آلبانی رفت و از سازمان مجاهدین خلق اعلام جدایی کرد.

«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» ساخته مرتضی پایه‌شناس و به‌تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا روایتگر بخشی از زندگی پدری است که خواهان نجات فرزندانش از دامی است که سال‌هاست درگیر آن شده است.

این فیلم ۹۰دقیقه‌ای درباره پدری است که در سال ۷۰ ایران را ترک کرده و به کانادا می‌رود. دختر او در سال ۱۳۷۶ برای بازدید از کمپ اشرف به عراق می‌رود اما دیگر نمی‌تواند به کانادا بازگردد. پدر او مصطفی محمدی بارها برای بازگرداندن دخترش سمیه محمدی به این اردوگاه رفته اما موفق نشده است. فیلمبرداری این فیلم در کشورهایی از جمله عراق، کانادا، آلمان، فرانسه و سوئد انجام شده است.

پدر سال‌ها به‌دنبال نجات دخترش از دست فرقه رجوی است. مصطفی محمدی عضو سابق گروهک منافقین که خود زمانی سمیه دختر ۱۵ساله‌اش را به عراق و کمپ اشرف فرستاده بود، سال‌ها است که به‌دنبال راهی برای رهایی دخترش از سازمان تروریستی مجاهدین خلق است اما او با وابستگی دخترش به منافقین و بی‌میلی‌اش برای بازگشت به محیط خانواده مواجه می‌شود. مصطفی محمدی از مرحله به مرحله این تلاش فیلم گرفته به‌امید روزی که با دخترش خاطرات آن روزها را مرور کند.

مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» توانست جایزه بهترین مستند سیاسی جشنواره بین المللی سینما حقیقت را به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: سینما پرس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه