عملیات آزادسازی کرکوک با موفقیت پایان یافت

نیروهای بارزانی در اولین عملیات پا به فرار گذاشتند/ با سقوط آنی کرکوک نقش تاریخی قاسم سلیمانی مشخص شد/ بارزانی: بازهم پیشمرگ‌ها خیانت کردند!

پیش از این هم که داعش به نزدیکی اربیل عراق رسیده بود که فرار پیشمرگ های کرد باعث شد تا بارزانی دست به دامن آمریکایی ها شود و..

نیروهای بارزانی در اولین عملیات پا به فرار گذاشتند/ با سقوط آنی کرکوک نقش تاریخی قاسم سلیمانی مشخص شد/ بارزانی: بازهم پیشمرگ‌ها خیانت کردند!

به گزارش ۸دی، درگیری امروز نیروهای عراقی با نیروهای تحت فرمان بارزانی در منطقه کرکوک خبرساز شد. دولت عراق با هدف بازپس گیری کرکوک از نیروهای تجزیه طلب صبح امروز عملیات خود را آغاز کرد. عملیاتی که با فرار نیروهای بارزانی هیمنه پوشالی آنها و مانورهای رسانه ای و توخالی شان را رسوا کرد.

کمال الکرکوکى فرمانده نیروهای پیشمرگ در غرب استان کرکوک قبلا گفته بود: براى هر تهدیدی اماده هستیم، در صورتی که به ما حمله شود درس خوبی به مهاجمان خواهیم داد. اما فرار آنها از کرکوک آنقدر رسوایی بزرگی برای بارزانی بود که اعلام کرد پیش‌روی‌های نیروهای عراقی در کرکوک به دلیل “خیانت” برخی از پیشمرگ‌ها محقق شده است.
فرار تجزیه طلبان کرد نشان داده که آنها توان و اعتقاد لازم را برای دستیابی به اهداف شوم خود ندارند.
پیش از این هم که داعش به نزدیکی اربیل عراق رسیده بود که فرار پیشمرگ های کرد باعث شد تا بارزانی دست به دامن آمریکایی ها شود و بعد از اینکه آمریکا هیچ حمایتی از آنها نکرد از قاسم سلیمانی درخواست کمک کرد و نیروهای مقاومت با حضور خود مانع از سقوط این شهر مهم کردنشین شدند. مقاومت نیروهای سردارسلیمانی باعث شد تا بارزانی به نقش سازنده ایران اعتراف کرده و مراتب قدردانی خود را اعلام کند.

Video Player

فرار نیروهای بارزانی.mp4 | دانلود فیلم 

روایت امیرعبدالهیان درخصوص فرار بارزانی از داعش و نقش سردار سلیمانی در حفظ اربیل
دولت عراق با هدف سیطره بر نقاطی که ارتش عراق قبل از بحران داعش بر آنها تسلط داشته و نیروهای بارزانی در زمان درگیری ارتش عراق با داعش آن مناطق را نیز تصرف کردند وارد این عملیات شد. در این منطقه برخی چاه‌ها و تأسیسات نفتی وحتی برخی پادگان وجود دارد دارد که ارتش عراق علاوه بر آنها بر فرودگاه کرکوک نیز مسلط شد.
این عملیات که در روز اول خود با پیروزی همراه بود باعث شد تا حیدرالعبادی استاندار جدید کرکوک را هم معرفی کند.
«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که بامداد امروز دوشنبه فرمان آغاز مأموریت نیروهای مسلح برای تأمین امنیت استان کرکوک را صادر کرد و از نیروهای مسلح خواست تا با همکاری مردم و نیروهای پیشمرگه، امنیت کل استان را تأمین کنند گفت: در کرکوک تنها به تکلیفی که قانون اساسی بر دوشمان نهاده است، عمل می کنیم.
وی افزود: تکلیفی که قانون اساسی روی دوش ما قرار داده برقراری امنیت در مناطق مختلف و حراست از ثروت های کشور است، می خواهیم کرکوک همچنان صحنه ای برای زندگی مسالمت آمیز اقشار مختلف مردم عراق باقی بماند.
صف طولانی خودروها برای خروج از شهر کرکوک
العبادی همچنین از همگان خواست تا با نیروهای مسلح که خود را ملتزم به تأمین امنیت غیرنظامیان می دانند، همکاری کنند.
نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد: از نیروهای پیشمرگه دعوت می کنیم تا به تکلیف خود تحت فرمانِ فرماندهی مرکزی و به عنوان شاخه ای از نیروها مسلح، عمل کند.
 ورود نیروهای عراقی به ساختمان استانداری کرکوک

Video Player

video (45).mp4 | دانلود فیلم 

فرار پیشمرگ های کرد از کرکوک
منابع عراقی از ورود نیروهای دولت مرکزی به ساختمان استانداری کرکوک خبر دادنداین منابع اعلام کردند: نیروهای امنیتی وارد ساختمان استانداری کرکوک شد اند و راکان الجبوری استاندار جدید در داخل ساختمان استانداری است و از نیروها استقبال می کند.
به گفته این منابع درگیری های پراکنده ای در منطقه رحیم اوه میان نیروهای پیشمرگه وابسته به اتحادیه میهنی و نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب بارزانی در نزدیکی منقه شورش در جریان است.
این منابع از آزادسازی مرکز کرکوک به طور کامل خبر دادند.
منابع عراقی از سیطره ارتش عراق بر جاده کرکوک-سلیمانیه-اربیل خبر دادند و اعلام کردند: مقاومتی در برابر ارتش عراق به عمل نیامده است.
از سوی دیگر برخی منابع رسانه‌ای از سکته قلبی «کوسرت رسول»، معاون بارزانی که از فرماندهان پیشمرگه نیز به شمار می‌رود، در پی حوادث کرکوک خبر دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه