ترجمه: پروین مقری
از تاثیرات جانبی تا مهمترین هشدارها؛

چگونه از ویتامین های آ + د عالی استفاده کنیم؟

ویتامین های آ + د به عنوان مرطوب کننده برای درمان پوست خشک، سفت، زبر، دارای خارش و ناراحتی های جزئی پوستی استفاده می شود.

چگونه از ویتامین های آ + د عالی استفاده کنیم؟

سرویس سلامت ۸دی؛ این دارو به عنوان مرطوب کننده برای درمان پوست خشک، سفت، زبر، دارای خارش و ناراحتی های جزئی پوستی استفاده می شود. نرم کننده ها موادی هستند که پوست را مرطوب و نرم می کنند و موجب کاهش خارش و پوسته پوسته شدن می گردند.

برخی محصولات (مانند اکسید زینک، وازلین سفید) برای حفاظت در مقابل ناراحتی استفاده می شوند. پوست خشک با نبود آب در لایه های بالایی آن ایجاد می شود. مرطوب کننده ها و نرم کننده ها با ایجاد لایه ای روغنی بر روی پوست که آب را در پوست نگه می دارد اثر خود را اعمال می کنند. بسیاری از محصولات همچنین دارای موادی هستند که ماده سفت پوست (کراتین) را نرم می کنند که سلول های لایه بالایی پوست را باهم نگه می دارند. این روش به سلول های مرده پوست کمک می کند تا بیافتند و پوست آب بیشتری را نگه دارد و نرم تر و لطیف تر شود.

چگونه از ویتامین های آ + د عالی استفاده کنیم؟

برخی محصولات مستلزم ایجاد لایه ای قبل از استفاده هستند. از دستورالعمل روی محصول پیروی کنید و اگر در مورد اطلاعاتی شک دارید، از پزشک خود یا داروساز بپرسید. برخی محصولات نیاز است تا قبل مصرف تکان داده شوند.

برچسب روی محصول را قبل استفاده چک کنید که آیا نیازی به تکان دادن هست یا خیر، در قسمت های حساس پوست (مانند دورچشم) آنطورکه آموزش داده شده، روی برچسب محصول نوشته شده یا گفته پزشک استفاده شود. زمان استفاده بسته به محصول و پوست شما دارد. برای درمان دست های خشک شما شاید نیاز باشد تا از محصول هر دفعه که دست های خود را می شویید استفاده کنید.

اگر از محصول برای درمان راش پوشک (التهابات ناشی از پوشیدن پوشک) استفاده می کنید، ناحیه پوشک را پیش از استفاده تمیز کنید و اجازه دهید قبل استفاده خشک شود. اگر شما این محصول را برای کمک به درمان سوختگی های پوستی تابشی استفاده می کنید، چک کنید و ببینید که آیا مارک شما قابل استفاده برای پرتو درمانی هست یا خیر.

  تاثیرات جانبی ویتامین آ + د

غالب نرم کننده ها می توانند بصورت مطمئن و موثر بدون تاثیر جانبی استفاده شوند. هرچند سوزش، خارش یا ناراحتی ممکن است ایجاد شود. اگر هرکدام از اینها ادامه داشت یا بدتر شد باید به پزشک یا داروساز مراجعه کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که او تاثیر مثبت را بیشتر از تاثیرات جانبی دیده است. خیلی افراد با استفاده از این محصول تاثیرات جانبی جدی ندارند.

اگر هرکدام از تاثیرات جانبی زیر اتفاق افتاد به پزشک خود مراجعه کنید: تغییرات نامتعارف در پوست، علائم عفونت پوستی. واکنش خیلی جدی آلرژی به این دارو نادر است. هرچندکه بدنبال درمان سریع باشید، اگر علامتی از واکنش آلرژیک جدی را مشاهده کردید شامل: بثورات جلدی، خارش، تورم (بویژه صورت، زبان، گلو)، گیجی زیاد، تنفس سخت و… به پزشک اطلاع دهید. این لیست کاملی از تاثیرات جانبی نیست. اگر تاثیر دیگری را تجربه کرده اید که در بالا لیست نشده است با دکتر خود یا داروساز تماس بگیرید.

مهمترین هشدارهای ویتامین آ + د

اگر آلرژی به هر ماده ای دارید پیش از استفاده از این محصول به پزشک خود یا داروساز بگوئید. این محصول ممکن است دارای مواد غیرفعالی باشد که بتواند موجب واکنش آلرژی یا دیگر مسائل شود، با داروساز برای جزییات بیشتر صحبت کنید.

اگر هرکدام از مسائل سلامتی زیر را دارید با پزشک یا داروساز پیش از استفاده این محصول صحبت کنید: زخم/ عفونت پوستی برخی مواد ممکن است شما را به خورشید بیشتر حساس کند. برچسب را برای هشدارهای بیشتر چک کنید یا از پزشک یا داروساز برای هشدارهای لازم در زمان زیر نور خورشید بودن سوال کنید. پزشک شما ممکن است پیشنهاد ضد آفتاب را داشته باشد، یا پوشیدن لباس های محافظت کننده و یا از تماس زیاد با آفتاب منع شوید. برخی محصولات ممکن است آکنه را بدتر کنند.

اگر پوست شما مستعد آکنه است، بدنبال واژه “بدون آکنه” بر روی برچسب باشید. برخی محصولات ممکن است پوشش رنگ دهنده یا بی رنگ داشته باشند. از پزشک خود یا داروساز اطلاعات بیشتری بگیرید. مشخص نیست که این محصول وارد شیر سینه می شود یا خیر. با پزشک خود پیش از تغذیه با سینه بویژه اگر آن را برای ناحیه پوست سینه استفاده می کنید مشورت کنید.

واکنش آلرژیک به ویتامین آ+د
تداخلات ویتامین های آ + د

اگر از این محصول تحت راهنمایی پزشک خود استفاده می کنید، دکتر شما یا داروساز از قبل ممکن است نسبت به تداخلات دارویی آن و مراقبت نسبت به آن آگاه باشد. دز هیچ دارویی را بدون هماهنگ کردن با پزشک خود متوقف، کم یا زیاد نکنید.

اگر پزشک شما توصیه به استفاده از این محصول کرده است، یا شما از محصولی برای پوست استفاده می کنید، به پزشک یا داروساز خود تمام محصولات مصرفی با نسخه و بدون نسخه را بگوئید، حتی محصولاتی که برای مراقبت از پوست شما هستند. لیستی از تمامی داروهای مصرفی خود را داشته باشید و به پزشک یا داروساز خود بدهید.

مصرف بیش از حد ویتامین آ + د (اور دوز)

این محصول اگر خورده شود میتواند مضر باشد. اگر مصرف بیش از حد یا قورت دادن پیش آمد، سریعا به اورژانس مراجعه کنید. تذکر: برخی روش ها برای پیشگیری از پوست خشک شامل استفاده از آب ولرم در زمان استحمام، دفعات کمتر استحمام، استحمام کوتاه، و استفاده از مرطوب کننده ها در زمانیکه هوا خیلی خشک است می باشند. انواع بسیاری محصولات نرم کننده وجود دارد، برخی دارای عطر یا دیگر موادی هستند که مردم ممکن است نسبت بدان حساس باشند. نرم کننده ها در شکل های مختلف مانند روغنی، کرم، اسپری یا لوسیون در دسترس هستند. با پزشک خود یا داروساز درباره محصول مناسب خود صحبت کنید.

دوز از دست رفته

اگر از این محصول بصورت منظم استفاده می کنید و دوزی را فراموش کردید، به محض اینکه یادتان آمد از آن استفاده کنید. از محصولات بیشتر یا دوز بیشتر استفاده نکنید.

نگهداری

به اطلاعات نگهداری چاپ شده روی محصول توجه کنید. اگر سوالی درباره نحوه نگهداری آن دارید از داروساز بپرسید. همه محصولات دارویی را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید. قوطی فوم را نزدیک جایی با دمای بالا نگه ندارید و آن را نزدیک آتش نبرید. چون قوطی فوم تحت فشار می باشد (فشارداخلی اش زیاد است) آن را سوراخ نکنید و نسوزانید. داروها را درون توالت نیاندازید. این محصولات را زمانیکه تاریخ انقضا آنها فرارسیده یا دیگر نیاز نیستند بصورت مناسب دفع نمایید. با پزشک خود برای جزییات از بین بردن مطمئن آن صحبت کنید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه