واکنش بارزانی به بسته شدن مرز ایران و اقلیم کردستان عراق

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ارتباط با بسته شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق، اظهار امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقتی باشد و عملیاتی نشود.

واکنش بارزانی به بسته شدن مرز ایران و اقلیم کردستان عراق
به گزارش ۸دی، ایرنا نوشت : نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ارتباط با بسته شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق، اظهار امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقتی باشد و عملیاتی نشود.

 

نیچروان بارزانی پس از نشست  سران کرد در سلیمانیه عراق در ادامه گفت: ما به خوبی واقفیم که ایران خود درد کشیده تحریم است، لذا قطعا در بحث تحریم و مسدود کردن مرزها ما متضرر خواهیم شد و البته ایران هم سود نخواهد برد، از این رو ما امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران مرزها را مسدود نکند، چون هم ما و هم آنها از این اقدام ضرر خواهیم کرد.

نیچروان بارزانی ابراز امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقت باشد و اگر از آن به عنوان کارت فشار استفاده شود، تنها مردم منطقه از محل آن آسیب خواهند دید.

همزمان عبدالله صالح مدیرکل روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت، متاسفانه به ما ابلاغ شده که مرزها بطور موقت بسته خواهد شد و بر این اساس تنها شهروندان ایرانی می توانند از اقلیم به ایران سفر کرده و همزمان تنها عراقی ها می توانند وارد اقلیم شود.

وی افزود: به غیر از این تمامی روابط مرزی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق قطع شده است .

به گفته عبداالله صالح این اقدام تاثیر منفی بر وضعیت اقتصادی منطقه خواهد گذاشت و مسئولان اقلیم امیدوارند که مسدود شدن مرزها همانطور که اعلام شده است، موقت باشد و هرچه زودتر روابط اقتصادی و مرزی برقرار شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه