چشم عظیمی روی کره زمین که به ما خیره شده است!

طبق تحقیقاتی که در مورد چشم زمین که به آن لقب سازه ریشات را داده اند شده است، این پدیده حدود ۱۰۴ میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. در بخش شمالی ریشات نوعی صخره پیدا شده است که قدمت آن دقیقا به ۹۰ میلیون سال پیش برمی گردد و در کنار این صخره ها، خواص گرمایی این منطقه هم بخش دیگری از ریشات در صحرای ساهارا محسوب می شود.

به گزارش ۸دی، به احتمال زیاد در همان اولین بار که به این تصویر نگاه می کنید با خودتان فکر می کنید که این عکس چقدر شگفت انگیز و عجیب است حالا برای اینکه تعجبتان حتی بیشتر از این هم شود به چشمی نگاه کنید که روی سطح زمین قرار دارد و در حال نگاه کردن به شما هم هست! چشم زمین واقعا چیست؟ آیا وجود دارد یا یک پدیده ی خیالی است؟ چه کسی آن را خلق کرده است؟ با معرفی این پدیده ی عجیب که حالا به جاذبه ی گردشگری تبدیل شده است با الی گشت همراه باشید:

چشم زمین
مطالب مرتبط:
نقاطی از زمین که در آن ها جاذبه ای وجود ندارد
وقتی دریا موج های مربعی می سازد!

عکسی که در بالا می بینید البته تصویری است که فضانوردان می توانند ببینند. سازه ی ریشات (Richat Structure) یک سازه ی مدور مهم در مرکز صحرای ساهارا در موریتانی است. قطر دهانه ی این مکان دایره ای چیزی حدود ۴۰ متر است و به شدت دچار فرسایش شده است. در ابتدا تصور دانشمندان از این پدیده این بود که احتمالا اینجا یک دهانه ی آتش فشانی است که در اثر برخورد شهاب سنگ به وجود آمده است اما کم کم این تئوری کنار زده شد.

در واقع سطح صاف داخل این دایره دانشمندان را مطمئن کرد که امکان ندارد این پدیده کار شهاب سنگ بوده باشد اما شکل دایره ای شکل آن هنوز هم یک راز سر به مهر باقی مانده است. تئوری دیگری هم وجود دارد که اگر چشم زمین کار افراد فرا زمینی بوده باشد چطور؟ در جواب باید گفت که بعضی از افرادی که به وجود بیگانگان فضایی باور دارند بر این عقیده اند که این موضوع هم کار موجودات فضایی بوده است، آن ها این نقطه را به عنوان یک تارگت و هدف نشانه گذاری کرده و در زمین به وجود آورده اند تا بعد ها از آن به نشانه ای برای حمله به زمین استفاده کنند. آن ها می گویند که فرا زمینی ها این کار را با وسایل لیزری انجام داده اند.

چشم زمین صحچشم زمین صحرای ساهاراریا ساهارا

از آن جا که قاره ی آفریقا جاذبه های گردشگری عجیب و غریب کم ندارد، لازم بود تا در مورد چشم زمین هم که در آفریقا قرار دارد، صحبت شود و با کمی اختلاف باید گفت که چشم زمین عجیب ترین پدیده ی روی زمین است اما در صورتی که در کنار آن فقط درحال قدم زدن باشید به احتمال خیلی زیاد چیز زیادی از آن دستگیرتان نمی شود. چشم زمین در منطقه ای دور افتاده از زمین قرار دارد و همان افراد کم هم که به عجیب بودن آن شک کردند، مطمئنا نمی دانند که این پدیده تا چه اندازه ای می تواند عجیب باشد و به همین دلیل است که این دایره ی ۴۰ کیلومتری تا وقتی که از بالا دیده نشود واقعا توجه کسی را آنچنان به خود جلب می کند.

چشم زمین در صحرای ساهارا

چشم زمین در موریتانی

طبق تحقیقاتی که در مورد چشم زمین که به آن لقب سازه ریشات را داده اند شده است، این پدیده حدود ۱۰۴ میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. در بخش شمالی ریشات نوعی صخره پیدا شده است که قدمت آن دقیقا به ۹۰ میلیون سال پیش برمی گردد و در کنار این صخره ها، خواص گرمایی این منطقه هم بخش دیگری از ریشات در صحرای ساهارا محسوب می شود.

ناسا در مورد چشم زمین گفته: این منطقه که به آن چشم زمین گفته می شود، از فضا کامل و به صورت دقیق و مشخص قابل رویت است و دلیل آن هم اندازه ی بزرگی است که دارد (بیشتر ا ز۴۰ کیلومتر) زمانی این تصور وجود داشت که چشم زمین همان فعل و انفعالات آتشفشانی است اما سطح صاف و نبود موادی که نشان دهنده ی آتشفشان است این نظره را کاملا رد کرد. عکس و عکس هایی که می بینید در سال اخیر و سال های نزدیک گرفته شده است اما اینکه چرا چشم زمین بصورت دوار است هنوز هم یک راز باقی مانده است.

این پدیده حالا به یکی از جاذبه های گردشگری آفریقا تبدیل شده است و افراد زیادی سالانه به صحرای ساهارا سفر می کنند تا بتوانند این راز سر به مهر را از نزدیک ببینند.

کمی از صحرای ساهارا بیشتر بدانید

ساهارا در قاره ی آفریقا قرار دارد و بزرگ تری صحرای جهان است . این صحرا در بخش شمالی آفریقا قرار گرفته است و وسعت آن به ۹ میلیون کیلومتر مربع می رسد. به هر جای این صحرا که نگاه کنید تپه های شنی بزرگ و کوچک و کوتاه  بلندی را می بینید که از ماسه ی قرمز پوشیده شده اند. این صحرا زمانی پوشیده از یخ بوده است و گفتته می شود که ۴۵۰ میلیون سال پیش یخ و برف در روی صخره ها وجود داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه