به گزارش ۸دی به نقل از برنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای جوانان مسئله اشتغال آنان است که به نظر می رسد با توجه به  جمعیت حال حاضر جوانان و نیازهای آنان دیگر نمی توان برای اشتغال زایی به مشاغل سنتی بسنده کرد.

از طرف دیگر تکنولوژی های روز بستر مناسبی را برای رشد استعداد ها و همچنین درآمدزایی و کارآفرینی فراهم کرده است. بازی های رایانه‌ای امروز در سراسر جهان نه فقط به یک سرگرمی بلکه به یک صنعت تبدیل شده است، صنعتی که در ایران مدت زیادی نیست که مورد توجه قرار گرفته است.

محمد حسن حسنی و اعضای تیمش  از جمله جوانانی هستند که توانستند از بستر تکنولوژی استفاده کرده و  با الهام از مبارزه مدافعان حرم با گروه تکفیری داعش بازی طراحی کنند.

او در توضیح چگونگی طراحی بازی  تک تیرانداز: عملیات انتقام گفت: برای آماده سازی این بازی حداقل ۱۲ جوان ۲۳ تا ۲۹ ساله  تلاش کرده اند، شروع این پروژه حدود یک سال پیش بوده است و همه ایده ما ساخت یک بازی مهیج و اکشن بود. به همین دلیل با پیشنهاد مرکز هنر های روقومی بسیج و مشارکت آن ها پروژه کلید خورد.

تک تیرانداز

به گفته حسنی عملیات “انتقام” نام عنوان جدید شرکت زمستان رسانه بر روی تلفن های همراه هوشمند است.

این شرکت عناوینی چون چپراست و biMirror را در کارنامه خود دارد. در عملیات انتقام شما به عنوان تک تیراندازی حرفه ای باید نیرو های تکفیری را با مهارت و دقت خود در هدفگیری و شلیک از پای دربیاورید و از مردم بی دفاع در مقابل تکفیری ها و تروریست های بی رحم دفاع کنید  ، داستان بازی در لوکیشن های چون سوریه و عراق روایت می شود و شما ماموریت دارید روستا ها و مناطقی که مدت زیادی از محاصره آنها میگذرد را از وجود تکویری ها پاکسازی کنید و حلقه محاصره را تضعیف کنید.

 او ادامه داد: هر یک از مراحل  بازی از سه بخش تشکیل شده که با هر یک از آنها، مهارت های شما مورد محک و سنجش قرار خواهد گرفت و به شما امتیازی مشخص بر حسب ستاره داده خواهد شد.

پاکسازی:

در بخش پاکسازی تمرکز شما باید روی هدف قرار دادن نیرو های ثابت و متحرک دشمن و استفاده از المان های محیطی مانند بشکه های انفجاری و از پای در اوردن چندین هدف با یک تیر و… باشد . در صورتی که همه اهداف را از بین ببرید امتیاز یک ستاره را خواهید گرفت و اگر زمان باقیمانده شما بیشتر از ۱ دقیقه باشد دو ستاره دریافت میکنید و در صورتی که این زمان بیش از ۳ دقیقه باشد امتیاز کامل یعنی ۳ ستاره را دریافت خواهید کرد.

دفاع :

ماموریت شما در این بخش دفاع از ساختمان هایی مانند مسجد و دیگر امکانی است که مردم به آنها پناه برده و یا ازاهمیت ویژه ای برخوردار هستند ، میباشد. به صورتی که شما باید مانع رسیدن مهاجمین انتحاری به مکان مورد دفاع شوید و نیرو های دشمنی که خودشون رو به موقعیت میرسانند و با اسلحه های سبک ، rpg  و همچنین خمپاره انداز هایی که از دور دست به سمت ساختمان مذکور حمله ور میشوند ، شوید و دشمنان  را از پای دربیاورید.

مقاومت :

این حالت چالشی ترین بخش هر مرحله به حساب می آید به طوری که وقتی اولین نیروی دشمن را از پای می اندازید ، دیگر نیرو های دشمن موقعیت شکلیک شما را شناسایی میکنند و به سمت شما شلیک میکنند در این بخش اگر به مقدار کافی جعبه کمک های اولیه به همراه نداشته باشید شاید به پایان رسانند مرحله کاری بسیار دشوار باشد و حتی غیر ممکن باشد. در این بخش باید به سرعت و دقت خود متکی باشید و نیرو های دشمن را در حالی که از یکدیگر دور هستند هدف قرار دهید.

تک تیررانداز

او همچنین در خصوص گرافیک بازی گفت: گرافیک بازی نه تنها از تمام بازی های ایرانی در این سبک(روی موبایل) بیشتر و قابل مقایسه نیست بلکه می شود گفت جز ۵بازی برتر در این سبک است  که تا به  حال در جهان  ساخته شده است.

حسنی در پایان با بیان اینکه استقبال بی نظیری از این بازی شده است ادامه داد: با گذشت یک ماه و نیم از انتشار این بازی تا کنون بیش از ۹۰ هزار بار دانلود و شده است که با توجه به این نکته این بازی تنها روی گوشی های تلفن همراه قابل اجرا است رقم بسیار قابل توجهی است.