روز شمار تاریخ گیلان / 24 مهر؛

حمله به مقر سپاه در انزلی / پایان قائله انزلی با ۵ شهید

ضد انقلاب با سو استفاده از شرایط هرج و مرج پیش آمده در اثر ماجرای روز گذشته، ضمن حمله به مقر سپاه انزلی، پنج نفر را شهید کردند.

حمله به مقر سپاه در انزلی / پایان قائله انزلی با ۵ شهید

به گزارش هشت دی، در ۲۴ مهر ماه سال ۱۳۵۹ شمسی، اولین شهید شهرستان رضوانشهر در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب شد. شهید رحیم الله غلامی اولین شهید رضوانشهری بود که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید(۱).

همچنین در ۲۴ مهر ۵۸ شمسی در انزلی اوضاع متشنج شده و ضد انقلاب با سو استفاده از شرایط هرج و مرج پیش آمده در اثر ماجرای روز گذشته و کشته شدن یک صیاد، ضمن حمله به مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انزلی، پنج نفر از نیروهای مستقر در این محل را به شهادت می رسانند.

در این حادثه، تعداد زیادی از پاسداران انقلاب به درجه جانبازی نائل شدند و پاسداران حماسه ساز شهیدان: علی صیاد رودکار، جعفر سماک، نادر صفایی، محمد تقی شفیعیان و امیر برجی با ریختن خون سرخشان انقلاب را پاسداری کردند.

http://www.8deynews.com/wp-content/uploads/2016/10/%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-23-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%B2%D9%84%DB%8C.jpg

۲۴ مهر ماه ۱۳۶۳ شمسی، شهید دبیح الله محمدی دشتمیان از رزمندگان شهرستان تالش به شهادت رسید. وی متولد سال ۱۳۳۴ روستای دشتمیان تالش بود و تحصیلات را تا پنجم متوسطه به پایان رساند و در سال ۱۳۵۲ با همان مدرک در هوانیروز استخدام شد و پس از گذراندن دوره نظامی و یادگیری زبان انگلیسی در خانه زبان هوانیروز تهران به اصفهان منتقل شد. حضور او تا قبل از شهادت در جبهه‌های غرب و جنوب به کرات در پرونده خدمتی او ثبت شده است. آخرین مأموریت او در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۶۳ در منطقه غرب رقم خورده است که همراه با خلبان خلیلیان و راغب، بالگرد آنها در حین عملیات در ۱۰ مایلی سنندج دچار سانحه شد و پس از سقوط هر سه سرنشین به شهادت می‌رسند. ذبیح‌الله محمدی با درجه سروانی در آمار شهدای هوانیروز و جنگ منظور شده و مزارش در زادگاه او طوالش است.

۲۴ مهر ماه سال ۱۳۶۵ شمسی، اله ورن حسنی از شهدای ماسالی دفاع مقدس در مریوان به شهادت رسید(۲). وی متولد ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ در روستای دیناچال رضوانشهر بود و از بسیج سپاه ماسال به مناطق عملیاتی اعزام شد. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای ماسال تدفین شد.

پی نوشت:

۱- رنگ ایمان؛ مجله روایت هشتم، شمـ ۱۴، ص ۴۱

۲- سالنامه اَلاله پشته ۱۳۹۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه