در پی شکست های پیاپی؛

سرمربی گیلانی بوندسلیگا در آستانه اخراج

تیم سرمربی ایرانی بوندس لیگا شکست دیگری را پذیرفت تا این مربی فقط یک بازی تا مهلت نهایی اش برای برکناری فاصله داشته باشد.

سرمربی گیلانی بوندسلیگا در آستانه اخراج

به گزارش ۸دی، تیم سرمربی ایرانی بوندس لیگا شکست دیگری را پذیرفت تا این مربی فقط یک بازی تا مهلت نهایی اش برای برکناری فاصله داشته باشد.

آخرین بازی هفته هشتم رقابت‌های بوندس‌لیگای یک آلمان با برتری ۲ بر صفر تیم بوروسیامونشن‌گلادباخ در زمین وردربرمن به اتمام رسید.
استیندل در دقیقه ۲۷ و وسترگارد در دقیقه ۳۴ گل‌های گلادباخ را به ثمر رساندند تا این تیم با پیروزی ۲ بر صفر ۱۴ امتیازی شده و به رده پنجم صعود کند.  وردربرمن که با سرمربی ایرانی‌اش، الکساندر نوری این فصل اوضاع نابسامانی دارد،۴ امتیازی و در رده هفدهم باقی ماند. مدیران برمن دو بازی به نوری فرصت داده بودند که این نخستین بازی بود.

تداوم تیره‌روزی‌های وردربرمن با «نوری»

 آخرین بازی هفته هشتم رقابت‌های بوندس‌لیگای یک آلمان با برتری ۲ بر صفر تیم بوروسیامونشن‌گلادباخ در زمین وردربرمن به اتمام رسید.استیندل در دقیقه ۲۷ و وسترگارد در دقیقه ۳۴ گل‌های گلادباخ را به ثمر رساندند تا این تیم با پیروزی ۲ بر صفر ۱۴ امتیازی شده و به رده پنجم صعود کند. وردربرمن که با سرمربی ایرانی‌اش، الکساندر نوری این فصل اوضاع نابسامانی دارد،۴ امتیازی و در رده هفدهم باقی ماند.

 

بیوگرافی الکساندر نوری سرمربی ایرانی بوندس لیگا

الکساندر نوری (زاده۲۹ امرداد ۱۳۵۸)، در(بوکستهوده در آلمان) بازیکن با تبار ایرانی است؛ که اکنون سرمربی وردربرمن در بوندسلیگاآلمان است. او اولین سرمربی ایرانی در یکی از پنج لیگ بزرگ جهان یعنی بوندس لیگاست. همچنین وی سابقه ۷۰ بازی با پیراهنباشگاه ورزشی وردر برمن را در کارنامه دارد.[۲]

پدر وی زاده شهر رشت در ایران است و سابقاً فوتبالیست بوده و مادر وی آلمانی است. الکساندر در تمامی رده‌های سنی پایه تیم‌های ملی ایران سابقه بازی دارد و در مجموع با پیراهن تیم‌های ملی ایران ۲۸ بازی کرده و ۳ گل زده است. او در سال ۲۰۰۵ توسط برانکو ایوانکویچ به اردوی تیم ملی ایران در انگلیس دعوت شد ولی به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی ایران را همراهی کند.[۳] او در اولین فصل سرمربیگری در وردربرمن به نتایح چشمگیری مثل برد پنج بر دو در زمین فرایبورگ و برد سه بر صفر مقابل لایپزیک نایب قهرمان و شالکه دست پیدا کرد. او تیمی را که در فصل ۱۷–۲۰۱۶ در انتهای جدول تحویل گرفته بود در پایان لیگ به مقام هشتم بوندس لیگا رساند.

نوری دربارهٔ ایرانی بودن خود نیز گفت: «ایران بخشی از وجود من است. پدر من ایرانی است. پدرم برای تحصیل به آلمان آمد و در هانوفر با مادرم آشنا شد و اینجا در شهر اولدنبرگ به تحصیل شیمی پرداخت. خیلی با پدرم در ارتباط بودم. به همین خاطر شناخت کاملی از ایرانی بودنم دارم. آخرین باری که در ایران بودم، سال ۲۰۰۵ بود و همراه پدرم به چندین شهر ایران رفتیم و با شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شدم. برای من خیلی مهم بود تا شناخت زیادی از فرهنگ ایرانی داشته باشم» نوری در ادامه در پاسخ به این سؤال که در صورت رفتن به ایران مشکلی خواهد داشت یا خیر نیز گفت: «تا حدودی فارسی می‌دانم ولی برای برقراری ارتباط نیاز به کمک دارم. البته در زمینه غذا باید بگویم که هیچ مشکلی ندارم و اگر به ایران بروم کاملاً شناخت خوبی دارم.»

منبع: تهران نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه