۲۵ خوراکی که نباید در یخچال نگهداری کنید

این خوراکی‌ها می‌توانند در دمای معمولی اتاق نگهداری شوند.

۲۵ خوراکی که نباید در یخچال نگهداری کنید

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، فهرست زیر خوراکی‌هایی است که آنها را می‌توان در دمای معمولی اتاق نگهداری کرد:

هندوانه، خربزه و…

بسیاری از صیفی‌جات مانند (خربزه، هندوانه و…) را زمانی که بیرون از یخچال نگهداری می‌کنید، رسیده‌تر و شیرین‌تر می‌شوند. علاوه بر این سرمای یخچال می‌تواند مواد غذایی آنها را از بین ببرد. هنگامی که آن را برش دادید، سپس آنها را در یخچال قرار دهید. نگهداری آنها در بیرون از یخچال باعث می‌شود تا کامل‌تر و رسیده‌تر باشند.

گوجه‌فرنگی‌ها

سرمای یخچال مواد غذایی گوجه‌فرنگی‌ها را از بین می‌برد.

میوه‌های هسته‌دار

سرمای یخچال می‌تواند مواد غذایی موجود در میوه‌های هسته‌دار از قبیل گوجه فرنگی و میوه‌های سبز را از بین ببرد. همچنین نگهداری آنها در یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی‌شان می‌شود.

سیب‌زمینی

نگهداری سیب‌زمینی در یخچال آنها را گوشتی و به صورت غیر طبیعی شیرین می‌کند.

عسل

عسل در یک ظرف دربسته همیشه تازه می‌ماند. نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می‌شود.

دانه‌های قهوه

دانه‌های قهوه و پودر قهوه می‌توانند رطوبت موجود در یخچال را جذب کنند و همچنین این رطوبت سبب از دست رفتن طعم قهوه می‌شود.

پیازها

پیازها می‌توانند رطوبت موجود در یخچال را جذب کنند. بنابراین پیازهای که در یخچال نگهداری می‌شوند، در مقایسه با پیازهایی که در فضای خشک قرار دارند، سخت‌تر برش می‌خورند.

سیر

گل سیرهای (پوست‌کنده نشده) باید خارج از یخچال نگهداری شوند. همچنین گذاشتن آنها در یخچال ممکن است منجر به کپک زدن آنها بشود. (علاوه بر این چه کسی می‌تواند بوی آنها را تحمل کند؟)

سس‌های تند

سس‌های تند متشکل از مقدار زیادی سرکه هستند. بنابراین نگهداری آن در خارج از یخچال سبب فاسد شدن آنها نمی‌شود. این را نیز باید خاطرنشان کرد که فلفل‌ها در دمای معمولی اتاق بهتر می‌توانند خاصیت تندی خود را حفظ کنند. بنابراین سس‌های تند را می‌توانید در کابینت نگهداری کنید.

شکلات‌های فندقی

شکلات‌های فندقی مانند نوتلاها در یخچال سفت می‌شوند؛ در نتیجه استفاده از آنها دشوار خواهد شد.

نان

ما در مورد رطوبت یخچال بسیار صحبت کردیم اما در رابطه با سرمای یخچال نیز باید بیان کرد که سرما می‌تواند سبب خشکی نان شود.

شیرینی‌ها و کوکی‌ها

قضیه‌ای که در رابطه با نان ذکر شد، در مورد شیرینی‌ها و کوکی‌ها نیز صادق هستند. نگهداری آنها در یخچال می‌تواند سبب بیات شدن آنها شود.

آجیل

نگهداری آجیل در یخچال می‌تواند سبب از دست رفتن طعم و عطر آنها شود یا منجر شود که آجیل‌ها طعم و عطر غذاهای دیگر را بگیرند.

گیاهان تازه

گذاشتن گیاهان تازه در یخچال آنها را به سرعت پژمرده و خمیده می‌کند. بهتر است گیاهان تازه را به همراه ساقه‌ آنها در یک لیوان آب نگهداری کنید. برخی از گیاهان مانند ریحان، طعم و عطر خود را در یخچال از دست می‌دهند و طعم و عطر غذاهای دیگر را به خود می‌گیرند.

روغن

روغن‌های خوراکی (کنجد، گردو و…) باید در یخچال نگهداری شوند اما قرار دادن دیگر روغن‌ها در دمای سرد یخچال باعث می‌شود که سفت شوند.

کره‌ بادام‌ زمینی

برخی از کره‌های طبیعی بادام زمینی باید در یخچال نگهداری شوند (توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید) اما کره‌ بادام زمینی پردازش شده را بهتر است در کابینت نگهداری کنید؛ جایی که سفت نشوند.

آووکادو

چه چیزی بهتر از آووکادوی رسیده است؟ نگهداری این میوه‌ جادویی در یخچال باعث می‌شود تا کال بماند. بنابراین بهتر است آن را در خارج از یخچال نگهداری کنید.

موزها

موز نیز در یخچال کال می‌ماند. بنابراین می‌توانید آنها را بیرون از یخچال نگهداری کنید تا هر زمانی که بخواهید آنها را استفاده کنید. یخچال پوست موز را نیز به رنگ قهوه‌ای تغییر می‌دهد اما این بدان معنا نیست که خوردن آن مفید نباشد.

کدوهای زمستانی

می‌توانید آنها را حدود یک ماه در خارج از یخچال نگهداری کنید. اگر آنها را در یخچال قرار دهید، شکل خمیری پیدا می‌کنند و طعم خود را نیز از دست می‌دهند. بادمجان هم از این قضیه مستثنی نیست.

میوه‌هایی از خانواده مرکبات

این میوه‌ها می‌توانند در دمای معمولی اتاق نگهداری شوند. سرمای یخچال می‌تواند به این میوه‌ها آسیب برساند.

کچاپ

چرا چیزی را که در دمای معمولی خراب نمی‌شود، در یخچال نگهداری کنیم؟ حتی پس از اولین استفاده نیازی نیست که آن در یخچال قرار دهید، بیشتر کچاپ‌ها به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نمک و سرکه فاسد نمی‌شوند اما به یاد داشته باشید که حتما توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید.

سس سویا

سس سویا هم همانند کچاپ بوده و نیازی نیست که در یخچال نگهداری شود؛ حتی پس از باز شدن، زیرا سس سویا نیز حاوی مقدار زیادی نمک است.

شربت افرا

توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول که خریداری کرده‌اید نیازی ندارد که در یخچال نگهداری شود. معمولا بیشتر شربت‌های افرا در خارج از یخچال نگهداری می‌شوند. شربت افرا دارای غلضت قند بالایی است و همین امر مانع رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شود. این قضیه درباره‌ شربت ذرت، آگوا و ملاس هم صادق است.

مربا

قوانین شکر در رابطه با همه‌ مرباها و ژله‌ها یکسان است اما به یاد داشته باشید که توصیه‌های روی ظرف را حتما بررسی کنید.

باتری‌ها

درست است. همه‌ ما می‌دانیم که این دیگر خوراکی نیست اما بسیاری از مردم بر این باورند (نادرست) که آنها را باید در یخچال یا فریز نگهداری کرد. اما همان طور که معلوم شده، سرما و گرمای شدید می‌تواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه