خبرنگار: محمد جمشیدی
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

مذاکره با آمریکا مانند بازی شطرنج با گوریل است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان با بیان اینکه مذاکره با آمریکا مانند بازی شطرنج با گوریل است گفت: اگر یک‌زمانی دشمن مشاهده کند که بازی به نفع او نیست معادلات کل بازی را به هم خواهد ریخت.

مذاکره با آمریکا مانند بازی شطرنج با گوریل است

 

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسین صفوی عصر امروز در تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در جوار شهدای گمنام این دانشگاه در واکنش به سخنان ضد ایرانی ترامپ اظهار داشت: آمریکایی‌ها با اسرائیل میز مشترک دارند زیرا قرار بود که کلیه تحریم‌ها یکجا لغو شوند اما همه دیدند که چنین اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: آقای ترامپ هرگز با برجام مخالف نیست و در صحبت‌های خود هم گفت که برجام باید مادام‌العمر باشد چون برجام برای آن‌ها منافع دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ابتدای مذاکرات هشدارهای لازم را برای این روزها داده بودند گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که اجازه را برای کسب تجربه به مذاکره‌کنندگان می‌دهم اما شخصاً خود به این مذاکرات خوش‌بین نیستم.

صفوی با بیان عده‌ای در یک دوره می‌گفتند که باید با کدخدا ببندیم اظهار کرد: به‌مرور زمان سخن آن‌ها محقق شد و با آمریکایی‌ها مذاکره انجام گرفت و نتیجه‌اش هم در روزهای اخیر مشاهده شد.

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی‌ها در پایان به هم‌جنس‌بازی ختم می‌شود و اگر به برجام عمل کنیم و به آن پایبند باشیم باید حقوق بشر آن‌ها را هم پیاده کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان بابیان اینکه مذاکره با آمریکا مانند بازی شطرنج با گوریل است گفت: اگر یک‌زمانی دشمن مشاهده کند که بازی به نفع او نیست معادلات کل بازی را به هم خواهد ریخت زیرا جایی که برای آن‌ها منافع داشته باشد به صحبت‌های خود پایبند هستند و دنبال حقوق بشر خود هستند.

صفوی با تأکید بر اینکه کشور ما هیچ زمانی به دنبال جنگ نبوده است افزود: هواپیمای مسافربری ما را با ۲۹۰ مسافر و همراه با ۶۰ کودک بی‌گناه در خلیج فارس غرق خون کردند و از کاپیتان آن ناو تجلیل کردند و این نشان می‌دهد که آن‌ها ذاتشان به همین شکل است و چیز غیر از این از آن‌ها انتظار نمی‌رود.

وی ادامه داد: قطعاً بین کسانی که در روز عاشورا کودک شش ماه اباعبدالله حسین(ع) را شهید کردند با کسانی که ۶۰ کودک مظلوم ایرانی را در خلیج‌فارس غرق کردند شباهتی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان افزود: مشکل اصلی و کنونی ما برجام نیست و ما اکنون مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در کشور داریم که باید آن‌ها رسیدگی شده و مشکلات مردم حل شود.

صفوی با اشاره به تعابیری از قرآن کریم افزود: دشمن از ما در خشم است و باید از این خشم بمیرد و کسی که نام پیغمبر را برای خود یدک می‌کشد باید با دشمنان اسلام سخت باشد زیرا سیره یاران پیامبر طبق آیه قرآن برخورد سخت با دشمنان و وحدت، همدلی با برادران مو من است.

وی بابیان اینکه ما باسیاست استکباری آمریکا مشکل‌داریم گفت: باید در مقابل دشمنان صف واحد باشیم و با توجه به یکی از آیات شریفه قرآن باید مانند دیواری که از سرب درست‌شده است و در مقابل دشمنان بایستیم.

حجت‌الاسلام صفوی افزود: نباید باکسانی که با انقلاب دشمنی دارند و فتنه‌های آن‌ها هرروز در حال افزایش است لبخند و قدم بزنیم.

وی بیان کرد: مطمئن باشید اگر آمریکا از توان نظامی این ملت اطمینان نداشته باشد یک‌ لحظه به ما امان نخواهد داد و دلیل حمله آمریکا به عراق و افغانستان این بود که در آن‌ها ضعف دید.

صفوی افزود: آن‌ها در کنوانسیون جهانی ژنو هم زیر عهد خود زدند و بعد ما انتظار داریم که به ما وفادار باشند درحالی‌که آن‌ها هیچ‌وقت به عهد خود وفادار نبوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه