رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان:

بیکاری فارغ التحصیلان، واقعیت تلخ پیش روی جامعه/ هدف دانشگاه علمی کاربردی، مقابله با مدرک گرایی است

صادقی خاطرنشان کرد: موسسات آموزش علمی باید تغییر رویه دهند زیرا روند در حال حاضر موسسات آموزشی پاسخگو مناسبی برای جامعه نمی باشد.

بیکاری فارغ التحصیلان، واقعیت تلخ پیش روی جامعه/ هدف دانشگاه علمی کاربردی، مقابله با مدرک گرایی است

به گزارش خبرنگار ۸دی، عباس صادقی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با تبیین اهمیت دانشگاه علمی کاربردی در کشور، اظهار داشت: هدف اصلی این دانشگاه، تمرکز بر دوره‌های کاردانی و تکنسین پروری است تا آموزش در خدمت عمل قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی مقابله با مدرک گرایی است، افزود: علاوه بر پذیرش دوره‌های کاردانی به کارشناسی هم تاکید می شودو در رابطه با دوره کارشناسی ارشد، اگر پروژه‌ای در خدمت صنعت قرار گیرد تحت حمایت دانشگاه قرار خواهد گرفت.

صادقی با تاکید بر اینکه بیکاری فارغ التحصیلان یک واقعیت تلخ پیش روی  جامعه ماست، گفت: موسسات آموزش علمی باید تغییر رویه دهند زیرا  روند در حال حاضر موسسات آموزشی پاسخگو مناسبی برای جامعه نمی باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان اظهار کرد: طرح هایی در وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی در دست بررسی است که فارغ التحصیلان دانشگاه دیگر نیز بتوانند از طریق پودمان ها، جهت ثمر بخشی به مهارت های کسب کرده خودشان دنبال اشتغال و کار باشند، لذا دانشگاه علمی کاربردی آمادگی این را دارد که  آموزش های مورد نیاز را به این عزیزان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه یک میلیون سرباز نظام وظیفه  در جامعه وجود دارد که که پس از اتمام  دوره خود، ممکن است شغلی پیدا نکنند، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی جلساتی را با مسئولین نظام وظیفه برگزار کرده است که طی  تفاهمنامه‌ای امکان فراگیری مهارت سربازان در طول ایام سربازی فراهم گردد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان از حضور  ۱۴ هزار دانشجو در واحد استانی دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان با ۵ هزار دانشجو خانم و ۹ هزار دانشجو آقا و  با حضور ۱۸۰۰ مدرس با مجوز تدریس در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به فعالیت می باشند.

وی با اشاره به رشته های کاربردی از جمله آرایش ، پیرایش  و صنایع دستی به مدرسین این رشته ها اشاره کرد و افزود: مدرسین با  تجربه بالایی که دارند،  ناقل تجربه خود به دانشجویان می باشند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ مرکز فعال در حوزه استانی وجود دارد، گفت: ۱۷ مرکز داخل شهر رشت قرار دارند که  ۶ مرکز  خصوصی می‌باشند.
صادقی به رشته های آتش نشانی و  کنترل انرژی  اشاره کرد و افزود: فقط دانشگاه  علمی کاربردی می تواند  مجری از این دست رشته ها باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با اذعان به اینکه  در دانشگاه های دیگر اگر رشته راه اندازی شود سالها آن رشته تدریس می شود، گفت:   رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه و استقبال دانشجو دچار تغییرات شده و برخی رشته ها خود به خود   از دایره تحصیل حذف می‌شوند.
صادقی خاطر نشان کرد: ما عنوان دانشگاهی مهارتی در استانی که گردشگر پذیر است ،در حال پیگیری راه اندازی  مرکز گردشگری در استان  می باشیم.
عالی ترین مقام دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به اینکه ۸۶۰ مرکز در سطح کشور داریم، افزود: مراکزی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند که ۵۰ درصد نمره لازم را از طریق فرم های مرتبط  با ارزیابی کسب نمایند.
وی یکی از دغدغه های دانشگاه علمی کاربردی را سرنوشت دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در حوزه کار و شغل عنوان کرد و افزود:  پروژه های دردست تعریف است که  می توان بر اساس آن میزان اثربخشی آموزش های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی را در خصوص موقعیت شغلی مناسب و متناسب با آموزش را دریابیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان حمایت  از  طرح های دانشجویی که جنبه کاربردی دارد را از  برنامه‌های دانشگاه  عنوان کرد و گفت:به  یک نیازسنجی آموزشی برای بررسی محیط های بومی استان از طریق صاحبان حرفه های مختلف وجود دارد زیرا امروز معنی پژوهش، تحقیق تعریف نمی‌شود بلکه علم ، فناوری،نوآوری و مراکز رشد در بخش پژوهش از اولویت برخوردار است.
صادقی با اشاره به هفته تربیت بدنی خاطر نشان کرد:به این مناسبت پیاده روی فرهنگی را در استان جهت  تکید به اهمیت فرهنگ ورزش در سلامتی انسان برگزار خواهیم کرد.
وی به اجرای تعزیه دانشجویی در هفته اول آبان در سه مرکز خانه کارگر، جهاد دانشگاهی و مرکز تالش اشاره کرد و افزود: سالانه دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در تهران در نمایشگاه فن بازار شرکت کرده که اعلام خبر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان جزو ۱۰ دانشگاه  برتر  نمایشگاه بوده  مایه مباهات است، لذا امیدواریم امسال  نیز با فعالیت چشمگیر خود جزء برترین های کشور قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه