کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه سیاه در خانه‌داری

شما می‌توانید در روزهای سرد سال برای اینکه شیشه ماشین‌تان یخ نبندد، روی آن مقدار نوشابه سیاه بمالید. این کار باعث می‌شود تا شیشه ماشین‌تان یخ نبندد.

کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه سیاه در خانه‌داری

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، بی شک نوشابه‌ها با آن همه ضرری که برای سلامتی ما انسان‌ها دارند، باز هم از محبوبیت خاصی در سراسر جهان برخوردار هستند. به خاطر گستردگی توزیع نوشابه‌ها در جهان تقریبا می‌توان گفت هر شخصی مزه آن را چشیده است. با این که امروزه ثابت شده است که نوشابه‌ها برای سلامتی ما ضرر دارند. متاسفانه این مطالب و اثبات‌ها تاثیر آن چنانی بر مصرف روز افزون این گونه نوشیدنی‌های شیرین و گازدار نداشته است. نوشابه با خاصیت اسدیته‌ای که دارد، علاوه بر نوشیدن کاربردهای دیگر نیز دارند. نوشابه‌ها می‌توانند ما را به انواع امراض از جمله؛ بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، چاقی بیش از حد، قند خون بالا، آسم، مشکلات مزمن ریوی و دیگر بیماری‌ها دچار کنند. کودکانی که نوشابه مصرف می‌کنند، به مراتب بیشتر از بزرگ‌سالان در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند. از این رو پدر و مادرها باید حواسشان باشد تا کودکان‌شان به چنین نوشیدنی‌هایی رو نیاورند.

گفته شده است، افرادی که این سم را مصرف می‌کنند، وابستگی به کافئین در آن‌ها بالا رفته و مواد معدنی مهم چون کلسیم، منیزیم و ویتامین A در بدنشان کاهش می‌یابد. اما ما هم چنان معتقدیم که این نوشیدنی‌های سیاه بسیار مفید هستند، البته نه برای خوردن! اگر شما با فواید نوشابه‌های سیاه بیشتر آشنا شوید و بدانید از این نوشابه‌های برای تمیز کردن چه وسایلی می‌توانید بهره ببرید، شاید نظرتان درباره آن‌ها عوض شود. در ادامه این مطلب شما را با دیگر عملکرد نوشابه‌ها که کمتر درباره آن می‌دانید، آشنا می‌کنیم.

۱. شستن روشویی سرامیکی

شاید شستن روشویی دستشویی‌ها یک کار سخت و خسته کننده باشد. هیچ کس واقعا دوست ندارد، این کار را انجام دهد اما نوشابه‌های سیاه می‌توانند به کمک‌تان بیایند. فقط کافیست خروجی روشویی را ببندید و به اندازه کافی نوشابه سیاه را درون آن بریزید و با کمک یک قلم مو و یا فرچه روی سرامیک را بسابید و سپس یک ساعت صبر کنید تا نوشابه اثر خود را روی سطوح بگذارد. حال پس از یک ساعت سرامیک را آبکشی کنید. اکنون با درخشش خیره کننده سرامیک روبه‌رو خواهید شد.

۲. از بین برنده لکه‌های سخت

اگر شما قصد خرید پاک کننده‌های قوی و گران را ندارید، می‌توانید نوشابه سیاه خریداری کنید. شما می‌توانید به کمک نوشابه سیاه و برخی از شوینده‌های معمولی به جنگ لکه‌های سخت بروید. این محلول می‌تواند لکه‌های سخت روی لباس‌تان را نیز تا حدودی نابود کند. اسید کربنیک و اسید فسفریک موجود در نوشابه‌های سیاه گازدار، می‌تواند نقش یک لکه بر قوی را به خوبی بازی کند.

۳. تمیز کننده پنجره‌ها

ما می‌دانیم که نوشابه‌های سیاه قدرت خوبی برای تمیز کردن دارند. یکی از جاهایی که می توان برای تمیز کردن از نوشابه سیاه استفاده کرد، پنجره‌ها هستند. با وجود اسید ستریک در درون نوشابه‌ها، شما می‌توانید یک پنجره فوق‌العاده تمیز داشته باشید. البته اسید سیتریک به طور طبیعی درون مرکبات نیز یافت می‌شود.

۴. فراری دهنده حشرات مزاحم

اسید موجود در نوشابه‌های سیاه می‌تواند حشرات مزاحم همچون مورچه و سوسک‌ها را فراری دهد. حشرات این چنینی از محیط اسیدی خوششان نمی‌آید. فقط کافی است، مقدار از نوشابه سیاه گازدار را درون لانه و یا محل عبور این حشرات اسپری کنید تا از شرشان راحت شوید. با استفاده از این روش شما بدون استفده از حشره‌کش‌های گاها خطرناک، از وجود چنین موجوداتی در محیط خانه خلاص می‌شوید. البته خاصیت اسیدی نوشابه‌ها، برای همیشه پایدار نیست. به محض خشک شدن آن‌ها بعد از مدتی، به احتمال فراوان با این حشرات، دوباره رو برو خواهید شد.

۵. خاصیت رنگ بری

شما می‌توانید از این نوشیدنی سیاه برای رنگ بری موهای تازه رنگ شده خود استفاده کنید. وقتی که موهای‌تان را رنگ می‌کنید، ممکن است با صحنه ناخوشایندی روبروی شوید و به آنچه که قبلا درباره آن فکر می‌کردید، دست نیابید. لازم نیست که حتما رنگ بر حرفه‌ای خریداری کنید. نوشابه سیاه می‌تواند رنگ روی موی شما را پاک کند. البته تا زمانی که از رنگ کردن موهای‌تان زمان زیادی نگذشته باشد.

۶. حذف آدامس از روی مو

شاید شما هم با صحنه چسبیدن آدامس به موهای‌تان روبه‌رو شده باشید و می‌دانید که به راحتی نمی‌توان از شر آدامس چسبیده شده روی موها، خلاص شد. شاید استفاده از موادی چون نفت و تینر حتی بنزین به کارتان بیاید و در پاره‌ای اوقات بریدن مو نیز راه چاره موثری است. اما استفاده از نوشابه سیاه نیز می‌تواند راه حل مناسبی باشد. فقط اجازه دهید که نوشابه با موهای‌تان چند دقیقه‌ای تماس داشته باشد تا بتواند اثرگذار واقع شود.

۷. رهایی از درد حاصل از گزیدگی نیش حیوانات

اگر شما توسط زنبور عسل و یا عروس دریایی نیش خورده‌اید، لازم نیست به وحشت بیافتید. فقط کافی است، مقداری نوشابه سیاه را به محل نیش خوردگی بمالید تا درد حاصل از نیش خوردن خنثی شود. این اثر خنثی‌سازی به خاطر مواد شیمیایی است که در نوشابه‌های سیاه وجود دارد.

۸. شستشوی ظروف

اگر ظرف‌های غذا دارای لکه‌های زشت و رنگی شده‌اند، بهتر است، مقداری نوشابه روی لکه‌ها بمالید و چند دقیقه‌ای صبر کنید. مواد شیمیایی درون نوشابه‌ها می‌توانند لکه‌های روی ظروف را پاک کنند. شما با این کار می‌توانید درخشندگی ظروف را به آن‌ها برگردانید. فقط یادتان نرود، بعد از اینکه نوشابه‌ها تاثیر خود را گذاشتند، ظروف را به خوبی با آب بشویید تا اثری از نوشابه روی آن باقی نماند.

۹. نابود کننده زنگ آهن

اگر می‌خواهید از ناخالصی‌های موجود روی آچار و یا پیچ گوشتی آهنی خود رها شوید. کافی است، آنها را درون ظرفی حاوی نوشابه سیاه قرار دهید. بعد از مدتی خواهید دید که مواد شیمیایی درون نوشابه‌ها زنگ روی آهن را از بین خواهند برد و شما با پاک کردن وسایل فلزی آهنی می‌توانید به آن‌ها تازگی خاصی ببخشید، البته برس زدن نیز می‌تواند وسایل شما را براق‌تر کند. اسید فسفریک موجود در نوشابه‌ها می‌تواند، جرم و زنگ روی اشیاء فلزی را به خوبی پاک کند.

۱۰. آفت کش

در هندوستان برخی از کشاورزان از نوشابه سیاه به عنوان آفت کش استفاده می‌کنند، چرا که این ماده به مراتب از آفت کش‌ها خیلی ارزانتر است. مواد شیمیایی موجود در نوشابه‌ها می‌تواند آفات را تا حدودی از مزارع دور کند. البته شرکت‌های نوشابه‌سازی این موضوع را رد می‌کنند و می‌گویند:«هیچ ماده شیمیایی آفت کشی درون نوشابه‌های تولیدی‌شان وجود ندارد». البته این تکنیک و باور در کشاورزی مردم هندوستان رایج است.

۱۱. راهی برای جلوگیری از یخ زدن شیشه ماشین

شما می‌توانید در روزهای سرد سال برای اینکه شیشه ماشین‌تان یخ نبندد، روی آن مقدار نوشابه سیاه بمالید. این کار باعث می‌شود تا شیشه ماشین‌تان یخ نبندد. فقط یادتان نرود وقتی که می‌خواهید از ماشین استفاده کنید، شیشه‌ها را خوب بشویید تا دیدتان هنگام رانندگی مختل نشود.

۱۲. رهایی از بوی بد

شما دیگر مجبور نیستید، بوهای بد را تحمل کنید. ریختن نوشابه سیاه در مکانی که از آن بوی بد خارج می‌شود، می‌تواند آن بو را نابود کند. البته نوشابه‌ها خاصیت جذب بو دارند، برای همین شما می‌توانید آنها را به صورت در باز درون یخچال خانه خود قرار دهید تا بوهای حاصل از مواد غذایی را جذب کند. یادتان باشد که ذغال‌ها نیز در این زمینه کارایی بسیار بالایی دارند.

۱۳. نوشابه در خدمت باغبانی

نوشابه‌ها برای رشد چمن‌ها مفید هستند، اگر هر هفته مقداری نوشابه را به کمپوست گیاهی خود اضافه کنید، این کار سبب می‌شود تا میکرو اورگانیسم‌ها بیشتری در خاک به وجود آیند. همین امر سبب می‌شود تا رشد گیاهان نیز بهتر شود.

۱۴. برق انداختن سکه‌های قدیمی

اگر شما یک جمع کننده سکه هستید، بی‌شک با صحنه کهنه و کدر شدن سکه‌های خود روبه‌رو شده‌اید. شما می‌توانید با ریختن سکه‌ها درون یک ظرف پر از نوشابه سیاه آنها را برق بیندازید. فقط کافی است به نوشابه فرصت دهید تا تاثیر خود را روی سکه‌ها بگذارد.

۱۵. رهایی از شر کک‌های درون موی سر

شما برای رهایی از کک‌های روی موی سر می‌توانید سرتان را با نوشابه سیاه بشویید، سعی کنید با مالش دادن موی سر با نوشابه باعث فراری دادن کک‌ها شوید. البته بعد از چند دقیقه سرتان را به خوبی بشویید، چرا که نوشابه‌ روی موی‌هایتان حالت چسبندگی ایجاد می‌کند.

۱۶. تبدیل کردن موهای فر به صاف

در پاره‌ای از اوقات وقتی موهای فر خود را با نوشابه بشویید، این کار می‌تواند موهای‌تان را صاف کند. البته پس از شستن مو با نوشابه سعی کنید، آن را به خوبی با آب بشویید. چرا که چسبندگی نوشابه روی موهای‌تان آزار دهنده خواهد بود.

۱۷. حذف رنگ از روی مبلمان و سایر سطوح

وقتی مبلمان خود را رنگ آمیزی می‌کنید، ممکن است جاهایی به طور ناخواسته رنگ پاشیدن شود. شما با استفاده از یک حوله که با نوشابه خیس شده است، می‌توانید به راحتی رنگ ناخواسته مورد نظر را پاک کنید.

۱۸. از بین بردن لکه های روغنی

نوشابه سیاه قادر است، هر نوع لکه روغنی را از کف آشپزخانه حذف کند. شما می‌توانید با ریختن مقداری نوشابه سیاه روی لکه‌های روغن به آن اجازه دهید تا اثر خود را بگذارد. سپس با پاک کردن نوشابه دیگر از لکه‌ها اثری نخواهد ماند.

۱۹. تمیزکننده استخر

شما می‌توانید با استفاده از چند لیتر نوشابه سیاه، کف استخرتان را به خوبی تمیز و براق کنید. فقط کافی است، زمان کافی را در اختیار نوشابه قرار بدهید تا جرم‌ها به خوبی بر طرف شوند، با آب کشیدن استخر شما با یک صحنه بدون جرم و براق روبه‌رو خواهید شد. این تفاوت کاملا آشکار خواهد بود.

۲۰. برق انداختن تایر خودروها

بی شک اکثرا با کسانی که تایر خودروی خود را با نوشابه مشکی می‌شویند، روبرو شده‌اید. این کار باعث می‌شود تا تایر خودرو یک براقیت خاصی پیدا کند، چرا که مواد موجود در نوشابه‌ها علاوه بر تمیز کردن سطح تایر، انعکاس‌دهنده نور خوبی نیز هستند. همین امر باعث می‌شود تا تایرها براق دیده شوند. شما با دانستن این موضوعات نظرتان درباره نوع مصرف نوشابه‌ها عوض خواهد شد. وقتی در خانه با چنین مواردی روبرو شدید، امتحان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود. این کار خیلی بهتر است از نوشیدن نوشابه‌ها است. همان طور که می‌دانید شرکت‌های زیادی نوشابه‌های مشکی تولید می‌کنند، شاید کارایی برخی از انواع برندها با دیگری فرق بسیار زیادی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه