ضمن بیانیه ای انجام شد؛

واکنش مجمع عالی بسیج اساتید استان گیلان به سخنان رئیس جمهور آمریکا

دولت جمهوری اسلامی با اقدام عملی، انقلابی و شجاعانه و محکم با آن‌ها مقابله کرده و راه پیشرفت در صنعت هسته‌ای را با قوت و قدرت بیشتر دنبال کند.

واکنش مجمع عالی بسیج اساتید استان گیلان به سخنان رئیس جمهور آمریکا

به گزارش ۸دی،مجمع عالی بسیج گیلان در واکنش به اظهارات توهین آمیز ترامپ نسبت به ملت ایران بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

با گذشت قریب به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران علیه رژیم دیکتاتور و دست‌نشانده‌ی پهلوی، علی‌رغم اثبات صلح‌جویی و دوستی جمهوری اسلامی ایران با ملل مختلف جهان و رعایت اصول حقوق بین‌الملل و قوانین و مقررات بین‌المللی در سیاست خارجی، رئیس جمهور آمریکا در نطقی توهین آمیز و خارج از عرف دیپلماتیک با تحریف تاریخ، دولت و ملت ایران را به مواردی کذب و بی اساس متهم کرد.

در حالی که آمریکا و متحدانش در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی و سران آل سعود، صدها میلیارد دلار هزینه کرده اند و با وارد کردن تسلیحات و تروریست، این منطقه را همیشه در معرض آتش جنگ و فتنه قرار داده اند و باعث ظلم و ستم به مسلمانان سنی و شیعه منطقه شده اند.

با توجه به تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران که در آن آمریکا و شریکانش در منطقه با حمایت های نظامی، اطلاعاتی، لجستیکی، اقتصادی و سیاسی به کمک متجاوز شتافتند، جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از امنیت، استقلال و دفاع از مردم و کیان کشور با تکیه بر ظرفیت های بومی ملت ایران در ایجاد توان‌مندی های ضروری دفاع مشروع خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در همین چارچوب، برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و با رویکرد بازدارندگی در برابر تهدیدات با قوت و بر اساس برنامه های دفاعی کشور ادامه خواهد یافت.

در مقابل سیاست های خصمانه آمریکا ، جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و پایداری برای منطقه بوده است و نهاد انقلابی سپاه پاسداران در طی سال های بعد از انقلاب علاوه بر حفظ و پاسداری از آرمان های رفیع انقلاب در کنار مردم مظلوم و آزادیخواه جهان از جمله عراق، سوریه، فلسطین و یمن به مبارزه با ظلم و تروریست های دست نشان ده جبهه کفر و نفاق به سرسپردگی آمریکا پرداخته است.

هرچند برجام یک سند بین‌المللی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل و تایید جامعه جهانی رسیده است، اما در صورت نقض عهد آمریکایی‌ها -که با توجه به سابقه تاریخی آن‌ها غیر ممکن هم نیست- می‌بایست دولت جمهوری اسلامی با اقدام عملی، انقلابی و شجاعانه و محکم با آن‌ها مقابله کرده و راه پیشرفت در صنعت هسته‌ای را با قوت و قدرت بیشتر دنبال کند.

مجمع عالی بسیج اساتید استان گیلان؛ ضمن محکوم کردن توهین ها و سخنان بی ادبانه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواستار واکنش صریح و محکم نمایندگان مجلس نسبت به این سخنان است و در کنار وحدت دولت و ملت، آمادگی خود را در حمایت از اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران علیه سیاست‌های استکباری، مداخله‌جویانه و خصمانه دولت آمریکا اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

منبع: روشن خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه