۳۵ سال است برخی مسئولین می‌‌خواهند حکومت اسلامی را از بین ببرند/ مستضعفین فکری خیانت می‌کنند

رحیم‌پور ازغدی گفت: مردم در صحنه ما از بسیاری از مسئولین کشور متدین‌تر‌ هستند و ۳۵ سال است که برخی مسئولین می‌خواهند حکومت را از بین ببرند و این مردم نمی‌گذارند.

۳۵ سال است برخی مسئولین می‌‌خواهند حکومت اسلامی را از بین ببرند/ مستضعفین فکری خیانت می‌کنند

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از خبرگزاری دانشجو ،دکتر رحیم‌پور ازغدی در نشست بزم اندیشه در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی مشهد در موسسه جوانان آستان قدس بیان داشت:‌ به آیه لااکراه فی الدین اشاره کرد و بیان داشت: دین‌دارای یک جبنه عمومی و درونی است که اکراه بردارنبوده و با زور نمی‌شود آن را در دل‌ها ایجاد و یا نابود کرد.
وی  ادامه داد: خداوند در آیه کریم قدتبین الرشد من الغی اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه به این مورد اشاره می‌کند که همه طرز فکرها، فرهنگ‌ها و سبک‌ زندگی‌ها یکسان نیست برخی شامل رشد و برخی من الغی، غی دارد یعنی سقوط می‌کند.
این استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه رشد و غی کاملا قابل تشخیص است ابراز داشت:‌ تمام مردم پنج قاره جهان خوب و بد را کاملا می‌فهمند و به همین منظور اسلام می‌گوید امر به معروف یعنی اینکه همه مردم جهان از معروف ادراکی در ذهن دارند.
ازغدی مسئله فرهنگ را مبتنی بر سه اصل آگاهی، قدرت انتخاب‌ و تشخیص دانست و یادآور شد: خداوند می‌فرماید عقل و فطرت الهی رسول شماست و از درون با شما حرف می‌زند و این همان جنبه‌های تعلیم وتربیتی در فرهنگ است و این ما هستیم که به حرف رسول درونی خود گوش نمی‌دهیم.
وی جامعه اسلامی را جامعه آزاد و آگاه دانست و بیان داشت:‌ آنجایی که وارد عرصه حقوق شخصی خود می‌شوید تا اندازه‌ای آزاد هستید اما باز هم نمی‌توانید به خود آسیب برسانید و این به آن معناست که برای هیچ کسی در جهان آزادی مطلق وجود ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به حق الله و حق الناس اشاره کرد و یادآور شد:‌ اینکه عده‌ای می گویند حق الناس را برای پرداخت کنیم و اما حق الله را خداوند خواهد بخشید اشتباه بزرگی است زیرا حق الله همان حق نفس است و حق نفس را نیز انسان نمی‌تواند ادا کند.
ازغدی در ادامه از مستضعفین  فکری به عنوان سواری‌دهندگان به برخی افکار اشاره کرد و افزود: مستضعفین فکری انسان‌های هستند که به برخی افراد ضعیف همانند خود سواری داده و باید در خیانتی که موجب آن می‌شوند در روز قیامت پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: ‌این افراد در قیامت تقصیر خود را به گردن نگرفته و به خداوند می‌گویند این ما نبودیم که این کار را کردیم و اشاره به اشخاصی می‌کنند که آنها را مجبور به این اعمال نموده‌اند اما در آنجا آن افراد همانند شیطان می‌گویند ما تنها آنها را وسوسه‌ کردیم اما آنها خودشان به دنبال ما آمدند.
این کارشناس مسائل مذهبی به مناظره علی‌ابن‌الموسی‌الرضا با ایدئولوک‌های بزرگ جهان اشاره کرد و بیان داشت: در جلسه‌ای که امام رضاعلیه‌السلام با این نظریه‌پردازان بزرگ جهان داشتند یکی از نزدیکان امام به ایشان گفت چگونه می‌خواهید با اینها مناظره‌کنید در حالی که اینها ایدئولوک‌های بزرگ جهان هستند امام خطاب به این فرد گفتند من آنها را از طریق مبانی خودشان محک می زنم و به مبانی اسلام می‌رسانم و حکومت خود از پیشنهاد این مناظره شرمنده خواهد شد.
ازغدی ادامه داد: حکومت دینی باید زمینه رشد دین را فراهم کند و به آن حدی برسد که اخلاق در جامعه حرف اول را بزند آنچنان که امام رضاعلیه‌السلام در آنجا که فرد مناظره کننده توان ادامه صحبتش را از دست داد به او فرمودند شما هنوز می‌توانید با اشاره به مباحث فکری خود کار را ادامه دهید و این برای کسی که در مناظره می‌تواند برنده باشدکار بزرگی است.
رحیم پور ازغدی به حکومت لائیک و یا آزادی بی حد و حصر اشاره کرد و گفت: جوامع غربی از طرفی می‌گویند نباید برخی را مجبور کنیم تا خود را کاملا بپوشانند و حجاب را رعایت کنند اما در مقابل خودشان در جوامع خود پوشش را از سر زنان برمی‌دارند و بی‌حجابی را قانون می‌کنند.
وی با انتقاد از حمایت لیبرالیسم از همجنس‌بازی بیان داشت: ۱۷ کشور در جهان مورد حمایت لیبرالیست هستند و همجنس‌بازی در این کشورها به شکل قانون درآمده و این بسیار جای تأسف دارد که حرکتی که قبلا با شرمندگی انجام می‌دادند اکنون به عنوان یک قانون در این کشورها مورد حمایت است.
این استاد حوزه و دانشگاه به آگاهی به‌عنوان یک عقل در یک جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حکومت اسلامی ایران توسط مردمی که در صحنه بودند و هستند و کاملا آگاه می‌باشند شکل گرفت، این مردم از مسئولین متدین‌تر هستند.
وی ادامه داد: ‌۳۵ سال است که برخی از مسئولین می‌خواهند حکومت اسلامی را از بین ببرند اما این مردم آگاه نمی‌گذارند این ملت حکومت را درست کرده و آگاهانه و آزادانه باحق انتقاد و پیشنهاد آن را جلو می‌برند.
ازغدی در پایان با اشاره به اینکه حکومت در این ملت سخت‌ترین حکومت در دنیا است یادآور شد: ملت آگاه،‌ آزاد، اهل امر به معروف و نهی از منکر  ایران به دلیل  فهم بسیاری از مسائل اجازه نمی‌دهد برخی آن‌گونه که می‌خواهند به آنها حکومت کنند به همین جهت حکومت برای ملت سخت‌ترین حکومت‌هاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه