تحلیل ورزشی؛

از نیمار تا مارکوپولوی ایرانی / اشتباه بزرگ نیمارهای ایران

مهدی جوان اگر به جای نزدیک کردن چهره خود به نیمار روی مسائل فنی کار کند بی‌شک می‌تواند به بهترین تیم‌های جهان ترانسفر شود.

از نیمار تا مارکوپولوی ایرانی / اشتباه بزرگ نیمارهای ایران

به گزارش ۸دی، مجتبی ملک‌فرنود ورزشی‌نویس استان گیلان درباره حواشی ایجاد شده در کنار مهدی قائدی بازیکن ۱۸ ساله استقلال نوشت:

لقب نیمار برای بازیکنان ایرانی اگر از حیث فنی خیری نداشته باشد ولی از لحاظ حواشی یک امر اجتناب ناپذیر است.

نیمار این روز های استقلال که از بازی دوم با استقلال خوزستان چهره محبوب سکوها شد خیلی زود به حواشی لبیک گفت آن هم بدون حتی یک گل یا پاس گل و فقط به واسطه چند دربیل که گاها باعث از دست دادن موقعیت‌های تیم هم می‌شد.

قائدی جوان خیلی زود پا به فوتبال حرفه ای گذاشت ولی الفبا حرفه ای شدن را بلد نبود برای اینکار لازم نبود هزینه سنگینی بپردازد همین که گاهی فوتبال اروپا را دنبال می‌کرد و می‌دید که فوق ستاره‌هایی مانند ایسکو، موراتا، روبن، اردا توران، خامس، و رودریگز مدت ها طولانی بدون هیچ اعتراضی رو نیمک می‌نشینند آن هم بدون هیچ اعتراضی و زمانی که در دقایق پایانی به زمین می آیند تمام تلاش خود را برای تاثیر گذاری در روند بازی می‌کنند تا بتوانند از این طریق خود را به سرمربی اثبات کنند در عین حال که از لحاظ بار فنی چندین برابر قائدی و امثال او هستند خود می‌توانست درس اخلاق باشد.

مهدی جوان اگر بجای تل زدن و نزدیک کردن چهره خود به نیمار روی مسائل فنی کار می‌کرد بی‌شک می‌تواند به بهترین تیم‌های جهان ترانسفر شود ولیکن بزرگ‌نمایی رسانه‌های نزدیک و باشگاهایی و تشویق بعد از دربیل برای یک جوان ۱۸ ساله کمی غیر قابل هضم هست البته فقط کافیست به سرنوشت نیمار رقیب سنتی استقلال نگاهی بیاندازد.

پیام صادقیانی که همه‌کاره پرسپولیس بود گل می‌زد پاس گل می‌داد و با تکنیکش همه را حیران می‌کرد حواشی‌اش از خودش بزرگ‌تر بود و او را از نیمار به مارکوپولو تبدیل کرد جایی که می‌تواند در سنین جوانی فوتبالش را تمام کند.

البته انتخاب استقلال و پرسپولیس که همه آنها را زیر ذربین دارند خود بزرگترین اشتباه برای استعدادهایی مانند قائدی است ولی کسی که تاریخ را مرور نکند محکوم به شکست هست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه