رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

رانش زباله در سراوان جدی گرفته شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رانش زباله در سراوان اتفاق ناگواری است که باید جدی گرفته شود.

رانش زباله در سراوان جدی گرفته شود

به گزارش۸دی؛ سید امیرحسین علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به رانش ۵۰۰ متری زباله براثر بارندگی‌های اخیر در سراوان اظهار کرد: انباشت زباله در سراوان موجب شد که در بارندگی‌های اخیر آب باران در پشت زباله‌ها جمع‌آوری شود و همین امر به رانش ۵۰۰ متری زباله براثر فشار آب باران جمع شده ختم گردید.
علوی افزود: متأسفانه براثر این اتفاق زمین احداث تصفیه‌خانه زیر آوار زباله‌ها قرارگرفته است.
وی بابیان اینکه متأسفانه سراوان به شعار تبلیغاتی تبدیل‌شده تصریح کرد: مردم سراوان به علت بوی نامطبوع زباله‌ها و شیرابه‌های ناشی از آن با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت خرید دستگاه زباله‌سوز را از ضروریات دانست و بیان کرد: چند سالی است که موضوع خرید دستگاه زباله‌سوز به‌منظور رفع مشکل انباشت زباله در سراوان مطرح‌شده است اما هنوز این مهم تحقق‌نیافته است.
وی بابیان اینکه رانش زباله در سراوان زنگ خطر جدی برای همه مسئولان است گفت: در این فصل از سال همواره شاهد باران‌های شدید و سیل‌آسا هستیم و چنانچه یک‌بار دیگر براثر بارش باران رانش زباله‌ها در سراوان اتفاق بیافتد فاجعه‌ای به‌مراتب خطرناک‌تر از گذشته رقم خواهد خورد.
علوی افزود: متأسفانه شهر رشت به لحاظ زیست‌محیطی با معضلات فراوانی مواجه است و به علت سوء مدیریت در ادوار گذشته مواهب طبیعی و خدادادی همچون رودخانه‌های رشت به تهدید و بحران تبدیل‌شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه تأکید کرد: دولت تدبیر و امید باید در خصوص اعتبارات موردنیاز برای زباله‌سوز سراوان نگاه ویژه‌ای به رشت داشته باشد و با تأمین اعتبار دستگاه زباله‌سوز از بروز فجایع زیست‌محیطی در رشت جلوگیری کند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه