حسن نصرالله و خلیج عربی!

بر خلاف ادعای کانال معاند و دروغ ساز آمدنیوز سید حسن نصرالله بارها از کلمه خلیج فارس استفاده کرده است و هیچ وقت کلمه خلیج عربی را بکار نگرفته است.

حسن نصرالله و خلیج عربی!

به گزارش ۸دی، بر خلاف ادعای کانال معاند و دروغ ساز آمدنیوز سید حسن نصرالله بارها از کلمه خلیج فارس استفاده کرده است و هیچ وقت کلمه خلیج عربی را بکار نگرفته است.

طنز ماجرا این‌جاست که بی‌بی‌سی فارسی نیز که در تمامی پروژه‌‌های تفرقه افکنانه خود شکست خورده است‌،  از روی استیصال و کمبود سوژه در راستای سیاست مزورانه خود‌، به شکل زرد و مبتذلی بارها سعی کرده است این دروغ را در سطح جامعه ایرانی بازنشر کند که نصرالله از خلیج فارس استفاده نمی کند و البته طبق عادت مرسوم در بهره‌برداری از این مسئله نیز شکست خورد و حتی بینندگان این شبکه نیز در برنامه نوبت شما بر دروغ و مضحک بودن این ادعا درباره سیدحسن نصرالله‌، محبوب‌ترین رهبر عرب که به صراحت در سخنان خود از عبارت خلیج فارس استفاده می‌کند و در سخنرانی سال ۲۰۰۰ دانشگاه تهران از زبان فارسی به عنوان زبان شریف و مبارک یاد می‌کند ، صحه گذاشتند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بارها و بارها در سخنان خود با استفاده از واژه «خلیج فارسی» تأکید کرده است.

آمدنیوز مدعی شده است سیدحسن نصرالله گفته است رهبر جمهوری اسلامی ایران عرب است و چیزی به نام تمدن پارسی در ایران وجود ندارد!

اما واقعیت چیست. این موضوع مربوط به چند سال قبل است و در کلام سید حسن نصرالله تحریف صورت گرفته است. اما واقعیت از سایت تابناک که چند سال قبل به همین شبهه افکنی ها پاسخ داده بود:

سبزها ، حسن نصرالله و چند نکته

“اگر منظورتان ایران است / همانا امروز در ایران چیزی به نام پارسی یا تمدن پارسی وجود ندارد ، آنچه در ایران هست، تمدن اسلامی است / آنچه در ایران هست،‌ دین عربی محمد (ص) است / که عربی، مکی قریشی تهامی و از تمیم و متهر است / (صلوات جمع) / و بنیانگزار جمهوری اسلامی هم عرب بوده و فرزند عرب است و فرزند پیامبر خدا محمد (ص) است / (صلوات جمع) / رهبر کنونی جمهوری اسلامی، حضرت امام خامنه ای هم سید قریشی است / و پسر هاشمی و پسر پیامبر خداست / پسر علی بن ابی طالب و فاطمه زهراست که اینها عرب هستند / …”

“اما اگر منظورتان ایران است / مردم یک تلاشی کردند و تسلیم شدند / در هفته های اخیر یک عده ای یک رویایی داشتند / که جمهوری اسلامی را سرنگون کنند / اما اینها خیال های باطلی بود / این ایران، که خیلی ها در دنیا از حوادث اش صحبت می کنند / امروز من به شما اطمینان می دهم که این ایران / این نظام، این حکومت و مردم و نخبگان اش / به برکت وجود رهبر فرزانه و شجاع و مدیر و مدبر و مهربان / این رهبر تاریخی حضرت آیت الله امام خامنه ای / و به برکت حضور سی ساله ی مردم در صحنه / ایران قوی تر و سرسخت تر از همیشه از این بحران گذر کرد / این ایران همیشه همین طور هم خواهد ماند.”

این سخنانی بود که به نقل از سید حسن نصرالله در هفته گذشته و به فاصله یک ماه از سفر موفقیت آمیز محمود احمدی‌نژاد به لبنان و مانور اقتدار ایران در نزدیک‌ترین نقطه به اسرائیل‌، توسط رسانه‌های موسوم به سبز به طور سراسیمه و آشفته و به واسطه‌ی ویدویی مربوط به یک سال و نیم قبل از سخنرانی‌های نصرالله که در سایت یوتیوب بارگذاری شده بود، منتشر شد. در ترجمه این ویدئو ادعا می‌شد او در سخنان خود گفته است در ایران چیزی به اسم تمدن فارسی وجود ندارد و اعراب امروز حاکم ایران هستند !!

طنز ماجرا این‌جاست که بی‌بی‌سی فارسی نیز که در تمامی پروژه‌‌های تفرقه افکنانه خود در یک سال و نیم گذشته شکست خورده است‌، این بار نقاب را کنار گذاشته و از روی استیصال و کمبود سوژه در راستای سیاست مزورانه خود‌، به شکل زرد و مبتذلی سعی کرد این دروغ را در سطح جامعه ایرانی بازنشر کند. و البته طبق عادت مرسوم ماه‌های اخیر در بهره‌برداری از این مسئله نیز شکست خورد. و حتی بینندگان این شبکه نیز در برنامه نوبت شما بر دروغ و مضحک بودن این ادعا درباره سیدحسن نصرالله‌، محبوب‌ترین رهبر عرب که به صراحت در سخنان خود از عبارت خلیج فارس استفاده می‌کند و در سخنرانی سال ۲۰۰۰ دانشگاه تهران از زبان فارسی به عنوان زبان شریف و مبارک یاد می‌کند ، صحه گذاشتند.

موقعیت زمانی سخنرانی

برای بررسی سخنان سیدحسن نصرالله ناچاریم که نخست به موقعیت زمانی سخنرانی رجوع کنیم. این سخنرانی در ژوئن ۲۰۰۹ انجام شده است. درست همان زمانی که چند صد نفر در بخش‌هایی از تهران شعار نژاد‌پرستانه «نه غزه‌، نه لبنان …» را سر دادند و رسانه‌های وهابی – صهیونیستی مانند العربیه بارها و بارها آن را برای مخاطبان عرب زبان خود به نمایش می‌گذاشتند و با پروپاگاندای تبلیغاتی به القای نژاد پرست بودن مردم ایران برای مخاطب خود می پرداختند.

در راستای خنثی‌سازی این پروپاگاندا‌، سید‌حسن نصرالله با تیزهوشی تمام دو کلمه کلیدی را در این بخش از سخنرانی خود استفاده می‌کند ، «تفریس» و «حضاره الفارسیه». تفریس در زبان عربی از باب تفعیل به معنای به فعلیت تمام رساندن یک چیز است. در فارسی نیز بر این وزن لغات زیادی استفاده می‌شود. مانند تفریط. کلمه تفریس در واژگان لغت عرب به عنوان نژاد‌پرستی فارسی شناخته می‌شود. و کاربردی معادل فاشیسم یا نازیسم دارد. استفاده نصرالله از این کلمه به مانند این است که رییس جمهور فرانسه در دفاع از عدم وجود نژاد‌پرستی در آلمان و ایتالیای امروز در یک سخنرانی بگوید در این کشورها فاشیسم و نازیسم وجود ندارد.

کلمه حضاره الفارسیه نیز در فرهنگ واژگان عرب به ایران قبل از اسلام و حکومت ساسانیان اشاره دارد. برطبق آخرین سرشماری قومیت‌های کشور نیز ۵۱٪ از جمعیت ایران امروز فارس زبان هستند و نادیده گرفتن ۴۹٪ از جمعیت ایران که مانند فارس زبان‌ها اعضای موثر پازل تمدن ایرانی هستند و سالیان سال الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز برای تمامی کشورهای جهان بوده‌اند یک ظلم مضاعف در حق مردم ایران است. به همین سبب و برای روشن کردن فضای همزیستی مسالمت‌آمیز صدها ساله مردم ایران‌، نصرالله می‌گوید امروز در ایران حکومت فارس زبان‌ها بر دیگر نژادهای ایرانی وجود ندارد و همه قومیت‌ها به واسطه اسلام در اداره کشور سهیم هستند و در حقیقت گفتمان اسلام (لا فرق بین اعجمی و العربی الا باتقوی) حاکم است. و برای درک بهتر مخاطب عرب زبان به اصل و نسب امام خمینی و رهبری انفلاب اشاره می‌کند.

در ویدئو دوم نیز مضحکانه ادعا می‌شود نصرالله گفته است مردم ایران سعی کردند رژیم کنونی ایران را ساقط کنند. ادعای خنده‌آوری در مورد سخنوری مانند نصرالله که به اذغان کارشناسان خبره صهیونیست تا کنون حتی یک گاف رسانه‌ای از وی دیده نشده آ‌ن‌قدر ساده لوحانه است که نیازی به بیان توضیحات بیشتر در مورد آن نیست.

ما حصل بحث این‌که ماه‌هاست سبزها به کما رفته‌اند. سکوت امروز رهبران لجوج سبز نیز بزرگترین شاهد این ادعاست. با اینحال اراذل و اوباش بهایی‌، سلطنت طلب‌، منافق‌، هم‌جنس‌باز و عمدتا خارج نشین سبزها‌، به واسطه بیماری‌های روانی و فشارهایی که به آن‌ها پس از دو راهپیمایی میلیونی ۹ دی و ۲۲ بهمن سال فتنه وارد شد و تبعات آن همچنان ادامه دارد‌، هر از چند گاهی سعی می‌کنند با پیدا کردن سوژه‌ای عقده‌ها و حقارت‌های خود را با توهین و تهمت و افترا نسبت به بازیگران‌، خوانندگان‌، نویسندگان‌، سیاستمداران‌، ورزشکاران و هر چیزی که نماد عزت و سربلندی ایران و ایرانی است ، خالی کنند.

سرباز سازمان ملل در حال نگهبانی در منطقه کفرکلا – مرز اسرائیل و لبنان – رویترز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
واقعا بیشرفی موج میزنه تو این نطرتون
در حاشیه