سونامی کنسرتها در گیلان/ ارشاد جان بخدا کنسرت دان ما پُر شد! +تصاویر

ما باید تکیه به داخل کنیم و خودمان موسیقی غربی درست کنیم و آنقدر در جامعه این نوع موسیقی و فرهنگ غربی را ترویج دهیم تا نه تنها خودکفا شویم بلکه ، بتوانیم خودمان فرهنگ غربی را به غرب صادر کنیم!

سونامی کنسرتها در گیلان/ ارشاد جان بخدا کنسرت دان ما پُر شد! +تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، وقتی دولت یازدهم به ریاست یک روحانی با نام روحانی سر کار آمد، کم کم اعتدال شروع به پر کردن جام عطش زده جامعه کرد و اعتدال آنقدر بر سرمان بارید که دیگر کم کم داریم در اعتدال خفه می شویم.

یکی از عرصه هایی که دولت تدبیر، اعتدالیسیون را در آن بسیار ضروری دید بحث فرهنگ بود.

konsert0

در گیلان و خصوصاً رشت از آنجا که مردم این شهر هر روز شاهد برگزاری همایشهای دینی و قرآنی و اسلامی هستند! و از آنجا که هر هفته یکی از علمای بزرگ کشور به گیلان می آید و مردم را وعظ می کند! ، مراسم شهدا و یادواره ها هم که پشت سر هم با حمایتهای روز افزون مسئولین فرهنگی در حال برگزاریست! در حجاب و پوشش هم که در کورس قهرمانی هستیم ، بر همه کس واضح و مبرهن است که باید به عرصه فرهنگ اعتدال را وارد کرد.

اصلاً از اعتدال بگذریم، چه معنایی دارد منتظر بنشینیم و ببینیم که غربیها به ما تهاجم فرهنگی کنند ما باید تکیه به داخل کنیم و خودمان موسیقی غربی درست کنیم و آنقدر در جامعه این نوع موسیقی و فرهنگ غربی را ترویج دهیم تا نه تنها خودکفا شویم بلکه ، بتوانیم خودمان فرهنگ غربی را به غرب صادر کنیم!

sahoori-2

 

konsert46در این راستا کمی از پیروزی دولت “روحانی” نگذشته بود که شنیدیم فلان گروه با وضع فلان! در آن ” اداره کنار دریا” کنسرتی برگزار کرد که هیچ کس حق عکسبرداری نداشت بعد از آن اولین کنسرت موسیقی در رشت برگزار شد چند روز نگذشته دومی بعد سومی و بعد چهارمی و همین طور پشت سر هم بنر کنسرت فلانک و بهمانک. این در حالی است که برخی از این جشنها با نام “جشن انقلاب” برگزار می شدند! اصلاً انگار تسونامی کنسرت در رشت آمده. اعتدال حتی بخش ها و شهرهای کوچکی مثل سنگر را هم از قلم نیانداخت و با عدالت، چند خواننده را به آنجا هم فرستاد.

در ۸دی نیـوز اولش گفتیم خیلی به این موضوع نپردازیم و تا به بیسوادی محکوم نشدیم ساکت بمانیم، شاید در این کنسرتها فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب را انتشار می دهند و ما حالیمان نمیشود آخر اداره ارشاد اسلامیست دیگر . اما شنیده و دیده هایمان از سایت برخی دوستان که خبرهای این کنسرت ها را با آب و تاب فراوان بازتاب دادند از چیز دیگری حکایت داشت و کم کم دیدیم با این وضع اگر پیش برویم تابلوی ورودی شهر رشت را باید عوض کنیم و بگذاریم “به شهر بهشت کنسرتها خوش آمدید!”

DSC_0818  sahoori-13

مسئولین استان هم که الهی قربانشان برویم خود درگیر پیدا کردن راهی برای ترکیب تجارت و فرهنگ هستند، هر چه ما هیچی نگفتیم آقایان ارشادی ول کن نبودند ولی بخدا دیگر کنسرت دانمان پر شده! بس است دیگر.

دیگر از سر فرهنگ ما چه میخواهید؟ حجاب که نداریم! محصولات فرهنگی اسلامی هم که تولید نمی کنیم! در مهد کودک ها هم که رقص آموزش می دهیم! روی سقف خانه هامان هم دوتا دوتا دیش نصب است! عروسیهایمان هم که از خواهر برادری گذشته! کوهنوردی پسر و دختر هم هر جمعه براه! سواحلمان را هم که دیگر کلاً منطقه آزاد! کردیم … دیگر از سر ما چه میخواهید؟

آن دوست عزیز ارشادی هم به استناد مصاحبه شان اعتقاد دارند : اجرای این کنسرت ها  ، موجب انتقال باور ها و فرهنگ نیاکان ما! به نسل حاضر خواهد شد . و از مردم می خواهدبا همراهی و حمایت و حضور خود به رونق این کنسرت ها دوام و قوام بیشتری دهند .

خوب چه می شود کرد حکومت باسوادهاست دیگر! وقتی دکتر حقوقدانان ما می گوید هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم دیگر تکلیف ما روشن است.

مسائل سیاسی پشت پرده این کنسرتها بماند برای روزی دیگر…

konsert2

konsert5

z-18_7

konsert3

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
صمیمانه از ارشاد بابت برگزاری این کنسرت ها تشکر می کنم. فرهنگ نیکان ما شادی بوده نه عزا و ماتم
مقداد در پاسخ به رضا
اینکه جهالت محض است که بگوییم هرکاری نیاکان مان کرده اند همان را انجام میدهیم. معیار ما دین ودستورات خداست. ضمنا مگر دین گفته همیشه در عزا باش؟ نرقصیدن وکثافت کاری نکردن یعنی ماتم؟
مسعود در پاسخ به رضا
تو اصلا نیاکانی هم داری؟ خاک بر سرت
حسین
فرهنگ نیکان شما برا شما ما فرهنگ مون با شما فرق میکنه جمع نبند لطفا گذشتگان ما واسه طاغوت بوده اما الان تو دولت امام زمان (عج) هستیم این کنسرت ها جلوه ای از بی غیرتی اون برادری رو میرسونه که عکس خواهر محترمه اش تو سایت ها خورده و تو دستش دف هم گرفته....
همایون
متاسفم,اینجوری که میگین نیست
مجتبی در پاسخ به همایون
احسنت
سید محمد.فومنی
وقتی [...] استان رییس [...] را خودش با ان وضع اسفبار به جرم [...] [...] و این اقا همچنان استاد دانشگاه [...] است و به [...] خود ادامه میدهد و کسی هیچ اعتراضی نمیکند دیگر جه رسد به کنسرتی که با مجوز برگزار شه است!!!!ای آقا کار این استان و مسولینش از این حرفها گدشته .....
عابد
دست مریزاد8دی ازاینکه هنوزارزشهاراارزش میدانید،ولی برادرازماست که برماست ،وقتی حاجی که خودبرادرشهیداست ورییس [...]بزرگ درردیف اول این کنسرتها می نشیند وکف میزند وبه عنوان [...]این تشکیلات دررشت باسایتها مصاحبه میکندومی گوید((بهارموسیقی درگیلان درراه است))چه باید کرد؟چه باید گفت؟جزخون دل خوردن.[...] قسم به خون شهیدت دست بردارازاین ذلتها.شما هنوزبرایمان همان بسیجی وهیئتی هستی ،پس بسم الله.
ناظری
سلام لطفا تیترتان راعوض کنیدوبگذاریدمافیای کنسرتهای گیلان.چون شبی درهرسانس 70 تا80 میلیون جا به جا میشود.که باآورده ای درحد20 30 میلیون شبی 40 تا50 میلیون سود کدام شغل را سراغ داریدآن هم فرهنگی هنری تمام عیاروکامل درخدمت منافع غرب واجنبی بااین همه سود؟شما باشید اغفال نمیشویدعزیز دل؟...
هو العلیم در پاسخ به ناظری
نه اغفا ل نمیشیم خدا دارم/چه غم دارم؟ خودش میرسونه، پول حروم از گلوی ما نمیره پایین،شما هم حتما همینطورید
حمزه
نیاکان شما خیلی کارای دیگه هم میکردن.اگه میخوای از نیاکان پیروی کنی باید همه اون کارا رو قبول کنی.میتونی؟
عابد
برادراحساس میکردیم احساس تکلیف کردید کامنت گذاشتیم نمیدانستیم که قراراست فقط خودتان خصوصی بخوانید!!!!
آرمان احمدی
خوشحالی جدیدی شده طرف خواهر و مادرشو آرایش میکنه میبره تو مراسم ها که بگه منم کلاس دارم ببینید دوتا خوشگل بامنند.............در ضمن آقارضا شما معنی خوشحالی رو برا ما معنی کن تا ماهم بتونیم ازش استفاده کنین فکر نکنم اون نیکانی که شما میگید تو دوران جشن های خودشون اینطوری بی حیا و بی غیرت بودن حداقل از ائمه پیروی نمیکنید از همون نیکانتان پیروی کنید که چه قدر سر حجاب و غیرت حساس بودن..... یاعلی
تکرار
مسبب همه این کنسرتهادررشت عزیزبرادرمون رییس [...] رشته که خودش ردیف اول میشینه واین چرندیات ومیبینه وکف میزنه وبعدمصاحبه میکنه ((بهارموسیقی گیلان درراه است))هیهات هیهات ازخون شهیدت شرم کن.
مازیار
ای کاش میفهمیدن که هیچ کس بزرگتر از خدا نیست ای کاش میفهمیدن که ارزشهای انسانی با ارزشهای حیوانی فرق داره
علوی
ظاهرا باید بگیم خدارو شکر که همه کاری در کنسرتها کردند و لی لااقل رقص نکردند. 111
علی
تمام دلنوشته ها و دست نوشته های دوستان رو منم خوندم اما اگه همه به یک هدف مقدس و محترم وخداپسند ومردم پسند فکر کنیم هیچ وقت به خودمون اجازه نمیدیم که با اینهمه نوشته های ضدونقیض این سایت اطلاع رسانی با ارزش رو مشغول افکار بیراهه ها کنیم....انگار دو قوم مختلف اما هردو از یک خانواده رو در رو وایستادن و شمشیرو از رو بستند....اگر قراره مشکلی حل و منفعتی مادی یا معنوی برای همه باعدالت نشر بشه بادرنظر گرفتن خدا و سفارش شدگانش اول خودمونو باید اصلاح و درمسیر نیکان واقعی قرار بدیم بعد برای دیگری مشاوره بدیم...بازیر سوال بردن کسی یا تعریف صرف از کسی نتیجه مطلوب نخواهد بود...کاش از این سایتهای مجازی همونطور استفاده کنیم که عین حضور در محضر خداست
از ناشناس برای ناسپاس !
برادر گرامی ، چه ناشیانه از روشی نخ نما برای کوبیدن رییس {...} استفاده کردی ! نامه امام علی(ع) به مالک اشتررا خوانده ای آیا؟! ای مالک! اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی... به نظر شما ادبیات جنابعالی یا نگارنده ی این خبر یا تحلیل در مشی این بزرگوار است؟ منصفانه و عادلانه است؟! چقدر رنج بردی برادر من !!! این همه پست با اسم اکبر و اصغر و تقی و نقی گذاشتی!خدا قبول کند از شما !!! رگ غیرت شما از دیدن مادر و خواهر بزک کرده این نا اهلان چه جهیدنی کرده !!! این همه ناعدالتی ، حق و نا حق به غیرت شما بر نخورده؟! یا ندیده اید؟! آقای رییس {...} مسئول همه بی فرهنگی های جامعه است ؟! از بی حجابی تا غیره؟! در مهدکودکی کسی کمرش را تکانده مقصر آقای {...} است ؟! برادر من ، عزیز من ، تاج سر من ... توبه کنید ! منصف باشید ! و صد البته انتقاد کنید
جامانده
آقا پدر ریس رو بیرون آوردی که!!!دفاع کردی ازش؟؟حدیثی که از حضرت علی آوردی یعنی تایید میکنی که اون گناه کاره!!ولی از آن پشیمونه! امان از دفاع بد
ازناسپاس به ناشناس
برادرچرابه خودت گرفتی؟ ازشما بعیده جانمازآب کشیدن!! اسم ماهم اصغرونقی واکبر نیست همون نامگذاری شما بهتره(ناسپاس)ولی تورابه خدااول استعلام بگیر بعدنام گذاری کن چون نمیخوایم خدای نکرده مشکلی پیش بیاد! درخصوص توبه هم چشم اطاعت میشه !اصلا شمامراسمشوبذاردسته جمعی ثوابش بیشتره! التماس دعا...
از ناشناس برای ناسپاس !
برادر جامانده! سلام ... این نظر شماست و صد البته محترم... آن فرمایش امیر مومنان در دفاع یا بر ضد ریئس یا مرئوس نبوده و نیست ... فقط آشنا شدن با مشی رفتار اجتماعی عزیزی است که من و شما خود را شیعه او می نامیم همین و بس... هدف ار نگارش این چند کلمه دفاع از هیچ رئیس نبوده و نیست ... برادر من ... شاید برای من و شما هم پیش آمده باشد ... گاهی چنان عمل خود را عین صواب می دانیم که ... بگذریم ، اگر به دل کسی برخورد لطفا حلال بفرمایید فقط به عنوان یک دوست خواستم کمی منصف باشیم و کسری شفت را سر فومن نزنیم ! همین از یک مسئولی انتقاد داریم ، انتقاد کنیم ، امّا ... تخریب نه ، لطفا ً ...
محمود
آقای ناسپاس فک کنم رییس بد تورو سوزونده ها!!!!!!!!!!!!!!!! راستی مارو هم برا مراسم توبه دعوت کنید
عمار
امروز ما مسلمانیم و پایبند به اصولی که نیاکان ما به پایبند بودند و الان در نظر اسلام مشکلی ندارد این کنسرت ها بد نیست اما متاسفانه در گذشته یکسری از افراطیون باعث به هم زدن بعضی از مراسماتی که شاید مقدار کمی لهو و لهب بوده را به هم زده اند و این ها به تلافی همان هاست. وقتی حزباللهی ها برای جشنها احترام قائل نیستند و اهمیت نمی دهند، معلوم است اینطور می شود.
در حاشیه