با این مواد غذایی دوستدار کبد به او خسته نباشید بگویید و نگذارید از پای دربیاید !

با این مواد غذایی دوستدار کبد به او خسته نباشید بگویید و نگذارید از پای دربیاید !

با این مواد غذایی دوستدار کبد به او خسته نباشید بگویید و نگذارید از پای دربیاید !

به گزارش ۸دی، مواد غذایی دوستدار کبد برای جلوگیری از خستگی کبد و سم زدایی آن

بزرگ ترین و در عین حال مظلوم ترین عضو بدن که دیگر عضوها برای هر کاری به آن وابسته هستند. از ذخیره ویتامین ها و آهن و شکر برای تبدیل بموقع آن ها به مواد قابل جذب برای بدن؛ تا تصفیه خون با جمع آوری سموم و تبدیل آن ها به مواد غیر مضر و دفع آن ها همه همه بوسیله کبد یا به کمک آن انجام می گیرد. کبد ۵۰۰ کار مختلف برای بدن انجام می دهد. بله ۵۰۰ کار و فقط وقتی کاملا تخریب شده است دست از وظایفش می کشد و نشانه های بیماری خود را بروز می دهد.

هر چه خورده، تنفس یا نوشیده می شود حاوی مقداری سم است که کبد سعی می کند آن ها را از بدن خارج کند. به همین دلیل وجود یک کبد سالم یعنی رهایی از خیلی از سم ها و بیماری ها. اگر ورود این سم ها بیش از اندازه باشد کبد توانایی خود را برای دفع آن ها از دست می دهد و چون کارش ذخیره کردن است، مواد سمی را در خود جمع می کند تا به بدن و اعضا آن صدمه ای وارد نشود. به همین دلیل است که همیشه باید مراقب این عضو فداکار باشیم.

با این مواد غذایی دوستدار کبد که امروز در نت نوشت معرفی می شود به کبد کمک کنیم تا سم ها را راحت تر دفع نماید.

  • گوجه فرنگی

    مواد غذایی دوستدار کبد

گوجه فرنگی از مواد غذایی دوستدار کبد ما انسان هاست که حاوی پروتئینی به نام گلوتاتیون (Glutathione) است که به کبد در سم زدایی کمک می کند. لیکوپین (Lycopene) موجود در آن هم بدن را در مقابل سرطان های سینه، پوست و ریه حفظ می کند.

  • گریپ فروت

این میوه پاییزی هم حاوی گلوتاتیون است که ماده اصلی سم زدایی برای کبد محسوب می شود. ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در گریپ فروت باعث فعال شدن آنزیم های سم زدای کبد می شود. پس با خیال راحت می توانید آن را به عنوان یک ماده طبیعی تمیز کننده کبد مصرف کنید. یادتان باشد گریپ فروت میوه لاغری است.

  • مرکبات

همه می دانیم مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ولی این ویتامین فقط برای واکسینه کردن بدن ما در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیست. پس پرتقال و لیمو ترش و لیمو شیرین را هم فراموش نکنید.

  • زردچوبه

بهترین ادویه ای که با مصرف روزانه می توانید یک کبد سالم داشته باشید. زردچوبه به کبد کمک می کند تا سم های سرطان زا را مثل فلش تانک از بدن به بیرون بفرستد.

  • انواع سیب

سیب حاوی پکتین (Pectin)  است که باعث هضم غذا در دستگاه گوارشی و دفع مواد سمی از طریق کبد می شود.

  • سیر

سیر با دو ترکیب سلنیوم (Selenium) و آلیسین (Allicin) برای دفع مواد زائد به کبد کمک می کند. سولفور موجود در سیر آنزیم های کبدی را فعال می کند تا  سم زدایی آن بهتر صورت گیرد.

  • سبزیجات سبزبرگ

این نوع سبزیجات به دلیل کلروفیل موجود در آن ها باعث سلامت کبد می شوند. صفرا یا زرداب، سم فلزات سنگین و مواد سمی شیمیایی با خوردن سبزیجات سبزبرگ بهتر از کبد دفع می شود.

  • روغن زیتون

این روغن به همراه سایر روغن هایی گیاهی که از طریق فشارسرد (Cold-pressed) تولید می شود یک منبع طبیعی خوب برای دفع سموم از طریق کبد است.

  • تنوع در غلات مصرفی

از آن جا که گلوتن موجود در جو و گندم فشار زیاد به کبد وارد می کند، بهتر است هر از گاهی نوع غله مصرفی در رژیم غذایی تان را تغییر دهید.

  • کلم بروکسل

    مواد غذایی دوستدار کبد

این نوع کلم سرشار از آنتی اکسیدان و گلوکوسینولیت (Glucosinolate) و میزان کمی سولفور است که به کبد کمک می کند تا بیشترین میزان سم های وارده به بدن را دفع کند.

وقتش است یک سم زدایی کبد انجام دهید و بعد با مصرف این ۱۰ ماده خوراکی او را زیاد خسته نکنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه