ریزش قیمت دلار و سکه، واکنش بازار آزاد به اظهارات ترامپ

در حالی که سفته بازان ارزی، از هفته گذشته به بهانه احتمال خروج آمریکا از برجام، بر نوسان بازار ارز افزودند و قیمت دلار را به بالای ۴۰ هزار ریال رساندند، قیمت ارزهای عمده و طلا کمتر از یک روز پس از اعلام مواضع رئیس جمهوری این کشور، در بازار ریزش کرد.

ریزش قیمت دلار و سکه، واکنش بازار آزاد به اظهارات ترامپ

به گزارش ۸دی به نقل از ایرنا، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد که هفته گذشته را با نرخ ۴۰ هزار و ۱۷۰ ریال پایان برده بود، امروز (شنبه) را با روند نزولی آغاز کرد و در میانه روز به عدد ۴۰ هزار و ۷۰ ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته ۱۰۰ ریال کاهش دارد.
همچنین هر یورو با ۴۰۰ ریال کاهش امروز به ۴۷ هزار و ۴۵۰ ریال رسید؛ پوند انگلیس و درهم امارات متحده عربی نیز هر کدام ۱۰ ریال عقبگرد داشتند و به ترتیب ۵۳ هزار و ۶۳۰ ریال و ۱۱ هزار و ۱۹۰ ریال به فروش رفتند.
در سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین قیمت فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، هر دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۲۳ ریال، یورو ۴۷ هزار و ۷۳۱ ریال و درهم ۱۰ هزار و ۹۶۱ ریال درج شده است.

**تحولات بازار سکه
همچنین با وجود افزایش قیمت جهانی طلا و اینکه قیمت آن با ۵۰ سنت افزایش به یک هزار و ۳۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسیده است، در بازار داخلی ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۷۰۰ ریال کاهش یافت و به یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۰ ریال رسید.
در معاملات امروز قیمت سکه تمام طرح جدید ۷۲ هزار ریال ریزش داشت و به ۱۳ میلیون و ۱۸۲ هزار ریال رسید و سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۶۰ هزار ریال افت ۱۲ میلیون ۶۸۰ هزار ریال عرضه شد.
همچنین نیم سکه و ربع سکه هرکدام ۲۰ هزار ریال کاهش قیمت تجربه کردند و به ترتیب ۶ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال و ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال فروخته شدند.
سکه گرمی نیز با ثبت ۱۰ هزار ریال کاهش امروز به ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه