معاون استاندار گیلان:

استان گیلان واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل زیادی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ‌با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی نیمه تعطیل زیادی در استان گیلان وجود دارد گفت: ایجاد کسب و کار در استان گیلان در نقطه آغاز است.

استان گیلان واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل زیادی دارد

به گزارش۸دی؛  محمد احمدی‌پور عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در رشت اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سازمان وسیعی است که تقریباً تمام امور زندگی مردم با فعالیت این سازمان در ارتباط است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان‌ افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند یکی از مجموعه‌هایی باشد که بستر توسعه استان گیلان را فراهم کند و شرایط رشد استان گیلان را مهیا سازد.

وی با بیان اینکه استانی که برنامه و انسجام در کار و مسیر توسعه داشته باشد منفعت بیشتری از سرمایه‌های دولتی می‌برد گفت: نمی‌توان با تکیه بر یک بخش پیشرفت کرد و با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان گیلان مسیر توسعه هموار می‌شود.

احمدی پور با اشاره به اینکه باید به بخش‌هایی از جمله صنعت، کشاورزی و گردشگری و خدماتی در استان گیلان توجه شود و این بخش‌ها هم افزایی داشته باشند خاطرنشان کرد: تولیدات صنعتی استان‌ گیلان باید با توجه به نیاز کشور و منطقه وارد بازار شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان‌ با اعلام اینکه با توفیقات به‌دست آمده در بخش صنایع سلولوزی بخش تولید چوب نیز رشد کرد عنوان داشت: هم افزایی در بخش صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان گیلان لازمه رشد این استان ‌است.

وی با اشاره به اینکه چهره نامناسب شهرها به‌ویژه ورودی شهرهای استان‌گیلان واقعیتی ملموس است که به بخث جذب گردشگر در استان لطمه می‌زند گفت: اگر برنامه‌ای برای ساماندهی بخش‌های صنعتی و تجاری وجود داشته باشد بخش عظیمی از معضل چهره نامناسب شهرهای استان ‌گیلان رفع شود.

احمدی‌پور با بیان اینکه نباید به استان گیلان مانند استان‌هایی که جمعیتی ثابت دارد توجه شود و بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از استان گیلان عبور می‌کنند بیان داشت: حکومت به‌دنبال آن است که شرایط آسایش و رضایتمندی مسافران از استان گیلان را فراهم کند.

وی استان ‌گیلان را استانی منحصر به فرد در بحث راه‌های ارتباطی بیان‌کرد و گفت: استان گیلان دارای فرودگاه، بنادر و راه‌های خشک زمینی است و در آینده امکان استفاده از حمل و نقل ریلی در این‌استان به وجود می‌آید و استان گیلان می‌تواند معین ۸ استان فاقد مرزهای خشکی و آبی را در کشور باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان‌ با اعلام اینکه این استان در ۴ سال گذشته در بیش از ۹۰ درصد مواقع رتبه اول بهبود فضای کسب و کار را دارا بود خاطرنشان کرد: وجود امنیت و آرامش باعث حضور سرمایه‌گذاران در استان گیلان شد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه دولت در برجام سیاست‌های درستی اتخاذ کرد که باعث ایجاد فضای امنیت در روابط خارجی و در داخل کشور ایران شد گفت: ایجاد کسب و کار در استان گیلان در نقطه شروع است و تنها فضای کسب و کار در استان گیلان بهبود یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اعلام اینکه حرکت اداره صنعت، معدن و تجارت استان گیلان باید با توجه به شرایط کشور و بر مبنای قانون باشد عنوان داشت: هرجا که از قانون حرکتی خارج از قانون انجام شود سرمایه‌گذار دچار مشکل می‌شود و عموم جامعه ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته جذب سرمایه در استان گیلان برای ایجاد واحدهای صنعتی مناسب بوده است گفت: واحدهای صنعتی نیمه تعطیل زیادی در استان گیلان وجود دارد و قطعاً به کارگیری واحدهای نیمه تعطیل که زیرساخت کار را دارند بهتر و کم هزینه‌تر از ایجاد یک واحد صنعتی جدید است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه