محدثه فردی
فرماندار رشت:

تروریست خواندن سپاه، مضحک است/ رئیس‌ جمهور آمریکا از توانمندی فرزندان نظام در مذاکرات ناراحت است!

فرماندار رشت با اشاره به سخنان ضد ایرانی ترامپ اظهار کرد: این توانمندی فرزندان این نظام در مذاکرات است که امروز رئیس جمهور آمریکا از آن احساس ناراحتی می کند.

تروریست خواندن سپاه، مضحک است/ رئیس‌ جمهور آمریکا از توانمندی فرزندان نظام در مذاکرات ناراحت است!

به گزارش خبرنگار ۸دی، سیروس شفقی فرماندار رشت در همایش روز روستا پیش از ظهر امروز با اشاره به سخنان ضد ایرانی ترامپ اظهار کرد: این توانمندی فرزندان این نظام در مذاکرات است که امروز رئیس جمهور آمریکا از آن احساس ناراحتی می کند.

وی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد اصلی انقلاب که بهترین جوانان را در راه مبارزه با تروریسم قربانی کرده است، تصریح کرد: تروریست خواندن این نهاد انقلابی مضحک است لذا دشمنان بدانند ایران اسلامی با وحدت و انسجام نشان خواهند داد که در مقابل هر تهدیدی با اقتدار ایستادگی می کند.

شفقی با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا، دهیاری ها را آخرین حلقه اجرایی بین دولت و مردم دانست و زحمات و تلاش شبانه‌روزی دهیاران در خصوص به اجرا در آوردن مصوبات و سیاست‌های دولت را ستودنی دانست.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه هیچ روستا نشینی نباید دغدغه معیشتی، رفاهی و بهداشتی داشته باشد، گفت :باید شرایطی را فراهم کرد که مردم با مهاجرت معکوس به روستاها ترغیب شوند.

وی با اذعان به اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد حرکت های خوبی در جهت آبادانی روستاها با همت مضاعف دهیاران می باشیم گفت :شایسته است دهیاری ها از کمترین منابع بهترین عملکرد را داشت داشته باشند.

شفقی با اشاره به اینکه روستاها در مسائلی چون پسماند و جمع آوری زباله، جذب مشارکت، برخورد با تخلفات ساختمانی و تعریض معابر نیاز به تلاش بیشتری دارند، تصریح کرد: شرایط نامطلوب آب شورب روستایی و ضعف برق، راه روستایی از مشکلات موجود در روستاها است لذا باید تذکری جدی به سازمان آب و فاضلاب روستایی و شهری دهیم زیرا با وجود چندین مورد جلسه جهت رفع این مشکلات به تعهدات خودشان پایبند نبوده و مشکلات را برطرف نکرده اند.

وی با اشاره به جلساتی درخصوص اجرای تعهدات در تکمیل آبرسانی سراوان اظهار کرد: این پذیرفتنی نیست که هنوز با وجود گذراندن مراحل مورد نیاز منطقه فاقد آب شرب می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت، دهداران را بازوان اجرایی سیاست های دولت در روستاها خواند و افزود: دهداران باید در جریان همه پروژه ها قرار بگیرند. تا به عنوان مدیران اجرایی روستاها پیگیر پروژه ها باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد نرخ برخورداری آب شرب شهرستان در مقایسه با ۷۶ درصد همین نرخ در استان و ۸۱ درصد در مقایسه با نرم کشوری خبر از عقب ماندگی محسوسی می‌دهد که باید در صدد رفع آن مشکل بود.

 

شفقی از پیش بینی تخصیص ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و اصلاح شبکه ها خبر داد و افزود: سه هزار تیر برق با کمک دهیاران جابجا شده که باوجود حدود ۲۳۰ کیلومتر کابل خودنگهدار ، شبکه برقی مورد تعویض قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت مقام اول شبکه ضعف برق در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم روستاها را به لحاظ صنعت ،کشاورزی و گردشگری رونق دهیم، شاهد روند تولید اقتصاد روستاها خواهیم بود که این همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری معظم نظام می باشد که باید آن را در روستاها هدفمند کرد.

شفقی با تاکید بر اینکه اگر امروز سخن از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفته می شود مسیر اجرایی آن از روستاها می گذرد، گفت :دهداران ظرفیت های معمول را در روستاها شناسایی کرده و از حمایت های دولت هم بهره مند شوند، تا بتوانیم با تلاش مضاعف در بخش‌های مختلف بهره گیری های مدنظر را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به همه تلاش‌های انجام شده خلأهای قانونی برای رفع بسیاری از مشکلات روستاها وجود دارد، گفت :من معتقدم اگر پروژه های اجرایی را به دهداران بسپاریم با هزینه کمتر و زمان کمتر شاهد نتیجه مطلوب تری خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه