یادداشت / مهدی نصیری راد؛

ترامپ عملا برجام را پاره کرد/ مذاکره مجدد با یانکی‌ها بی‌معناست/آمریکا قابل اعتماد نیست

شب گذشته رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود در رابطه با ایران و برجام پرده‌های حائل و روتوش‌های رنگی از چهره خباثت‌بار آمریکائی را کنار زد.

ترامپ عملا برجام را پاره کرد/ مذاکره مجدد با یانکی‌ها بی‌معناست/آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش ۸دیدی؛ مهدی نصیری راد از فعالان سیاسی و رسانه ای فومنی در یادداشتی با عنوان ” ترامپ عملا برجام را پاره کرد” نوشت:

شب گذشته رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود در رابطه با ایران و برجام پرده‌های حائل و روتوش‌های رنگی از چهره خباثت‌بار آمریکائی را کنار زد و با رد مفاد معاهده بین المللی برجام در رابطه با موضوع هسته ای ایران عملا برجام را پاره کرد و در اظهاراتی موهن و سخیف ملت آزاده و شهیدپرور ایران را که به تنهائی چهار دهه است در مقابل گردنکشان و تروریست ها ایستادگی و مقاومت کرده است تروریست نامید.
او که با هیاهوی شبکه‌های رسانه‌ای از چند روز قبل جهان را نسبت به اعلام موضع اش حساس کرده بود در سخنانش از راهبرد جدید ایالات متحده در رابطه با ایران رونمایی کرد. راهبردی که به دنبال نشان دادن بازی با مرگ به ایران است و خواهان هجمه بین المللی به ایران برای عقب نشینی های دیگری از جمله در مسائل مربوط به صنعت موشکی، بازرسی از پایگاه های نظامی و مادام العمر کردن برخی محرومیت ها در معاهده برجام است. او به زیرکی بازوی پرثمر جمهوری اسلامی یعنی سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داد و با نام بردن از کلمه ای جعلی برای توصیف خلیج تا ابد فارس همراهی منطقه ای برخی از دول جاهل عرب را دنبال کرد.
آری در پس ظاهر دیوانه ترامپ، برنامه و نقشه ای زیرکانه نهفته است تا با القای ترس از یک چهره وحشتناک و عاری از منطق، عقب نشینی مخاطبان از مواضعشان را رقم بزند. اما باید با نگاهی واقع بینانه شرایط امروز جهان را تحلیل کرد و آنگاه به اتخاذ موضعی معقولانه پرداخت.

واقعیت امروز جهان و منطقه خاورمیانه از افول قدرت جهانی آمریکا روایت می کند و این کشور امروز بیش از هر زمان دیگری در عملی ساختن ترسیم های بین المللی خود ناکام مانده است که از جمله اینها به عدم توفیق آمریکائی ها در کنترل مسئله هسته ای کره شمالی و متشنج شدن اوضاع در شرق آسیا، عقب ماندن در رقابت با جمهوری خلق چین در رشد شاخص های اقتصادی و اعلام نظر تحلیل گران مبنی بر قدرت برتر اقتصادی چین در آینده نزدیک، عدم توفیق در تغییر مرزهای بین المللی در منطقه خاورمیانه و ضربات سخت و سهمگین به تروریست ها و نابودی قریب الوقوع داعش در سوریه و عراق، همراهی کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و عراق در قضیه کردستان عراق، چالش های بین المللی ایالات متحده در مناطق آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین و …می توان اشاره کرد. البته مشکلات داخلی در جامعه آمریکائی همچون وضعیت نامناسب مالی آمریکا و افزایش بدهی فدرال دولت آمریکا برای اولین بار به بیش از ۲۰/۱ تریلیون دلار، ناامنی، فاصله فزاینده اقتصادی میان دهک‌های مختلف و افزایش بی خانمانی و کارتن خوابی، انحطاط و سقوط ارزش های اخلاقی و … نیز مزید علت در افول و رکود لنگه یانکی ها به شمار می‌رود.

در هر صورت آن چیزی که لازم است مسئولان جمهوری اسلامی و ملت آزاده ایران به آن توجه نمایند عبرت از تجربه تاریخی استکبار و استعمار می باشد آنچنان که معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی به درستی فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و یا رهبری معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود به روشنی تاکید کردند آمریکائیها قابل اعتماد نیستند و تجربه برجام نیز با همه نقاط قوت و ضعف خود ثابت کرد که دشمن زیاده خواه و مستکبر لیاقت مذاکره با ملت ایران را ندارد و به عهد خود پابرجا نمی ماند لذا فشار برای مذاکره مجدد با یانکی ها بی معناست.
ملت ایران در طول تاریخ نشان داده اند در برابر تهدیدات متحد می شوند و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از همه ظرفیت ها خاصه انرژی و استعداد جوانان در عرصه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و یا دوره سازندگی و پیشرفت های مختلف علمی کشور می توانند نهیب و مشتی دندان شکن بر یاوه گویان بین المللی نثار نمایند و جوانان دلاور این ملت از جمله فهمیده ها و حججی ها همچنان آماده جانفشانی هستند تا خلیج همیشه فارس در ید صلابت فرزندان امام خامنه ای جاودانه بماند و پیشرفت در عرصه های علمی، فناوری، صنعتی،اقتصادی و نظامی با تکیه بر ظرفیت های بومی و توجه به رمز اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار می گیرد چرا که ” اگر ما را تهدید کنید فرزند محرمیم و مولایمان حسین(ع) و اگر ما را تحریم کنید فرزند رمضانیم و مولایمان علی(ع).

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
نسبت به برجام منتقد بوده و هستم اما از حرف های زشت و نادرست رییس جمهور امریکا و اعلام چند باره بدعهدی اش در مورد برجام نیزخوشحال نشدم. با اطمینان و بنا به فرمایش امام«ره »می گویم:«امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».امروز فرمایش رهبر معظم انقلاب بیش از پیش بر همگان اثبات شد که امریکا قابل اعتماد نیست.ازدولت ایران مصرانه می خواهم سیاست خود را در قبال شیطان بزرگ تغییر دهد و در ارتباط با اروپا محتاطانه عمل کند.
در حاشیه