حمید دنیادیده
استاد دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با 8دی:

انتقال علم و تجربه زمینه‌ساز توسعه کشورهای اسلامی است/ فناوری دست‌یافته ایران حاصل تلاش نخبگان جامعه ایرانی است

استاد دانشگاه بغداد انتقال علم و تجربه را زمینه‌ساز توسعه کشورهای اسلامی نام برد و گفت: فناوری دست‌یافته ایران حاصل تلاش نخبگان جامعه ایرانی است.

انتقال علم و تجربه زمینه‌ساز توسعه کشورهای اسلامی است/ فناوری دست‌یافته ایران حاصل تلاش نخبگان جامعه ایرانی است

اسماء محمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در حاشیه پنجمین اجلاس بین‌المللی و کارگاه آموزشی بین‌المللی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت با اشاره به پیشرفت‌های ایران درزمینهٔ علم و فناوری اظهار کرد: مسلماً علوم و فنون صورت گرفته در ایران حاصل تلاش نخبگان جامعه ایرانی در جهان بوده است.

وی بابیان اینکه مناسبت‌ها و رویدادهای بین‌المللی آغاز خوبی برای پیشرفت کشورهای اسلامی است، افزود: اکنون علم و فن در اختیار ممالک اسلامی قرارگرفته و امیدواریم روزی برسد که نوآوری‌های ممالک اسلامی به خودکفایی برسد و بتواند افراد خلاق و نوآور خود را به جهانیان برای صدور علم بفرستد.

 

 

استاد دانشگاه بغداد با تاکید بر تقویت علوم و فنون در کشوهای منطقه گفت: باید ظرفیت‌های بالقوه کشورهای اسلامی با اشتراک فناوری به بالفعل تبدیل شود.

محمد با تاکید بر اینکه انتقال علم و تجربه می‌تواند زمینه توسعه کشورهای اسلامی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اشتراک فناوری‌های روز دست‌یافته کشورهای عضو اجلاس می‌تواند راهی برای برون‌رفت از محدودیت‌های علمی باشد و روابط علمی راهگشای بسیار زیادی برای کشورهایی است که در آن حضور داریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه