حمید دنیادیده
استاندار گیلان در اجلاس بین المللی علم و فناوری:

کشورهای توسعه یافته از ذخایر عظیم برخوردار نیستند/ با بهره‌گیری از تجربه کشورهای اسلامی می توانیم ظرفیت‌ نهفته گیلان را شکوفا کنیم

استاندار گیلان گفت: استان گیلان ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری دارد که با بهره گیری از تجربه کشورهای اسلامی می توانیم ظرفیت های نهفته گیلان را ارتقا دهیم.

کشورهای توسعه یافته از ذخایر عظیم برخوردار نیستند/ با بهره‌گیری از تجربه کشورهای اسلامی می توانیم ظرفیت‌ نهفته گیلان را شکوفا کنیم

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری امروز در پنجمین اجلاس بین المللی و کارگاه آموزشی بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت با بیان اینکه کشورهای اسلامی از جهات مختلفی با یکدیگر شباهت دارند، اظهار کرد: کشورهای اسلامی از ذخایر و منابع طبیعی برخوردار هستند که در در شکل گیری ماهیت آنها باعث تفاوت و تمایز آنها نسبت به سایر کشورها شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور های اسلامی نتوانسته اند از مواهب الهی استفاده کنند، افزود: کشور های اسلامی باید با فناوری و علم روز شرایطی را فراهم کنند تا دستیابی به علوم و فنون به راحتی قابل استفاده باشد تا شکوفایی آنها را رقم بزنند.

استاندر گیلان با اشاره به تنوع ذخایر کشور های اسلامی در حوزه نفت، گاز و سایر ذخایر گفت: برگزاری نشست ها و اجلاس های بین المللی می تواند زمینه ای را فراهم کند تا استفاده علمی و بهینه از ذخایر کشور های اسلامی را در برداشته باشد.

سالاری با بیان اینکه کشور های توسعه یافته از ذخایر عظیم برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: ما در مسیر علم و ثروت نیازمند هم نشینی ها و اجلاس بین المللی هستیم چون ملت ایران از فناوری و علوم بنیادی برجسته ای برخوردار هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در گام اول نیاز هست تا ظرفیت سنجی در حوزه علوم و ظرفیت های کشور هستیم، بیان کرد: برای شروع و ایجاد تحول بزرگ در کشور های اسلامی نیازمند تحقیق و پؤوهش در حوزه علوم و فنون برای شناخت ظرفیت ها و فرصت های ملی هستیم.

استاندار گیلان گفت: زمانی که ملت و نخبگان جامعه به سوی علوم روز و فناوری های پیشرفته بین المللی دست پیدا کنند یقینا به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت خواهیم کرد.

سالای با بیان اینکه باید در حوزه رقابتی فعالیت های خود را آغاز کنیم گفت: با بستر سازی صحیح در حوزه علوم و فنون می توان در بازار جهانی به صورت رقابتی حضور داشت و موفق شد.

وی با بیان اینکه گیلان در موارد عظیمی دارای ظرفیت های عظیم و برجسته است،گفت: استان گیلان با داشتن مواهبی طبیعی و سواحل و جنگل های عظیم ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری دارد که با بهره گیری از دانش و تجربه کشورهای اسلامی می توانیم ظرفیت های نهفته گیلان را ارتقا دهیم.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی دانش بنیان باید ظرفیت خود را در اختیار رشد و تعالی جامعه به ویژه استان گیلان بسپارند، افزود: باید از منظر کمی و کیفی به شرکت های دانش بنیان نگریست و ظرفیت های این حوزه را از منظری که نخبگان علم و فن به آن می نگرند رشد و نمو بخشید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه