خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با 8دی:

گیر راه آهن رشت-قزوین تنها یک دستگاه پل است / محدودیتی برای جذب قیر نداریم

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه گیر پروژه راه آهن رشت – قزوین تنها یک دستگاه پل است گفت: در صورت تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تا سه ماه دیگر راه آهن به رشت خواهد رسید.

گیر راه آهن رشت-قزوین تنها یک دستگاه پل است / محدودیتی برای جذب قیر نداریم

علی خاوری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود اظهار داشت: سال گذشته ۴۶ هزار تن قیر رایگان برای استان جذب شد و امسال نیز میزان جذب به ۲۰ هزار تن رسیده است و با تعریف پروژه‌های جدید این میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر اعتبار پروژه‌ها تأمین شود ما محدودیتی برای جذب قیر نخواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره پروژه‌های مسکن مهر استان نیز گفت: از ۵۱۲۰۰ واحد مسکن مهر استان گیلان تنها ۵۳۰۰ واحد مانده است که ۳۴۰۰ واحد مربوط به تعاونی‌هاست و امسال تعهد داریم که حجم قابل توجهی از آن را تحویل دهیم ولی متأسفانه در بخش تعاونی‌ها جدیت وجود ندارد.

خاوری درباره پروژه راه آهن رشت قزوین اظهار کرد: این پروژه همچنان فعال است و در زیرسازی آن ۹۸ درصد پیشرفت دارد و در روسازی نیز ۱۴۰ کیلومتر از ۱۶۴ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.

وی ادامه داد: گیر این پروژه یک دستگاه پل است که ساخت و سازی خاصی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: اعتباری که امسال برای این پروژه در بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر وجه آن پرداخت شود پروژه کار زیادی ندارد.

خاوری با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مشکل خاصی وجود ندارد گفت: اگر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه امروز تحویل شود پروژه تا سه ماه دیگر به اتمام می‌رسد. اکنون مطالبات پیمانکاران ۱۴۰ میلیارد تومان است و به همین اندازه هم کار وجود دارد و اگر وجه به پروژه تزریق شود کار خیلی زود به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۸ کیلومتر از مسیر انزلی هم اکنون اجرا شده است و فاز دوم و سوم در مناقصه گذاشته شده و مسیر آستارا در مرحله مطالعات است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره میزان خسارات وارده شده به حوزه راه‌های گیلان در سیل‌های اخیر اظهار کرد: بیشتر خسارات به بخش راهداری بوده که حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

خاوری درباره طرح جامع شهرهای گیلان نیز گفت: از ۵۲ شهر استان گیلان طرح جامع ۳۷ شهر تصویب شده است و ۱۲ شهر نیز در حال تهیه است که پیشرفت آن حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه