نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با 8دی:

عرضه دان یارانه‌ای راهی برای کاهش قیمت مرغ است

نماینده مردم رشت پرداخت دان یارانه‌ای دولت به مرغدار را راهی برای کاهش قیمت عرضه مرغ برشمرد گفت: ۷ درصد مرغ تولیدی گیلان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

عرضه دان یارانه‌ای راهی برای کاهش قیمت مرغ است

 

جبار کوچکی نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت، با بیان اینکه در کشور تولید مرغ به‌اندازه کافی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ایران گوشت مرغ را صادر هم می‌کند و دلیل گرانی آن نمی‌تواند کاهش عرضه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مرغ‌های تولیدشده در گیلان صادر می‌شود، افزود: مرغداری‌های گیلان علاوه بر اینکه مرغ مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند مازاد تولید آن در کشور توزیع می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در وضعیت تولید فراورده‌ای دامی کشور برعکس مرغ است، گفت: گوشت گاو مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت دامداری در کشور ضعیف است و تولید گوشت گاو در کشور توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد شیر مصرفی گیلان از استان‌های دیگر تأمین می‌شود درصورتی‌که گیلان می‌تواند تولید شیر را بر عهده گرفته و نیروی انسانی در راستای اشتغال آن را خود در دست بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قیمت مرغ در کشور پایین کشیده شود، مرغدار ورشکست خواهد شد چون قیمت نهاده‌های دامی نظیر دانه از خارج تأمین‌شده به نرخ دلار وابسته است و برای تولیدکنندگان به‌صرفه نخواهد بود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت برای ارزان کردن مرغ باید دان یارانه‌ای به مرغداران بدهد گفت: دولت یا باید به مرغداری‌ها یارانه بدهد، یا توانمندی مردم را افزایش دهد و یا باید به اقشار مستضعف اقلام یارانه‌ای پرداخت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه