فرمانده سپاه قدس استان گیلان در بازدید از مدرسه شهید مقدم رشت:

تعارضات فرهنگی بین مدرسه و محیط عامل خنثی شدن اقدامات تربیتی است

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: تعارضات فرهنگی بین مدرسه و محیط بیرون عامل خنثی شدن اقدامات تربیتی است.

تعارضات فرهنگی بین مدرسه و محیط عامل خنثی شدن اقدامات تربیتی است

به گزراش ۸دی، سردار محمد عبداله‌پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان صبح امروز با حضور در مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مسعود مقدم رشت از روند کاری اداره این مدرسه بازدید کرد.

وی، در جریان این بازدید، استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های برون‌سازمانی را در امر پیشگیری اجتماعی مطلوب برشمرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های دیگر ادارات و نهادهای مرتبط در امر تحکیم خانواده و مهمتر از آن استفاده از اقدامات فرهنگی در ارتقای تحکیم خانواده توسط دانش آموزان دختر موثر است.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان فعالیت های آموزشی و مشاوره‌ای در بین جوامع هدف همانند مساجد، مدارس، دانشگاه ها و دیگر سازمان‌های دولتی و مردمی را یکی از روش های اثربخش آموزش همگانی برشمرد که می‌تواند مشارکت مردمی در ایجاد بنیان خانواده را در پی داشته باشد.

عبداله‌پور طرح ابتکاری فرهنگی و آموزشی را از فعالیت های بسیار خوب مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مقدم رشت برشمرد و گفت: همراهی و همکاری خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت در راستای فعالیت‌های مدارس، می‌تواند تحولات تربیتی چشمگیری را در جامعه ایجاد کند در غیر این‌صورت این مهم تحقق نخواهد یافت.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش یکی از نهادهای مؤثر در سطح جامعه است که تأثیرات زیادی بر بدنه جامعه به ویژه نوجوانان دارد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز تمامی اقدامات فرهنگی در سیستم آموزش‌ و پرورش، افزود: آموزش‌ و پرورش از ۲ قشر مهم برخوردار است؛ یکی از این اقشار معلمان هستند که به عنوان یک قشر تأثیرگذار در جامعه شناخته می‌شوند و دیگری دانش‌آموزان که قسمت زیادی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

عبداله‌پور افزود: این مثل معروف بین همه ما وجود دارد که انسان از معلم یا استاد خود بیش‌تر از پدر و مادر خود تأثیر می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش بخش زیادی از عمر نوجوانان را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش همانند تونلی طولانی است که کودک از این طرف آن وارد و پس از گذشت ۱۲ سال نوجوان و جوان از آن خارج می‌شود.

عبداله‌پور درباره نقش خانه و مدرسه و اجتماع در تربیت فرزندان، گفت: در این بین نقش مدرسه و خانواده از همه حساس‌تر است چون اگر تربیت در خانواده و مدرسه مناسب باشد جامعه نیز اصلاح می‌شود.

در پایان بازید فرمانده سپاه قدس گیلان از مدرسه شهید مقدم رشت، با طرح سوال به سه نفر از دانش‌آموزان این مدرسه به همراه خانوادهایشان سفر مشهد مقدس اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه