خبرنگار: ابوالفضل شکری
در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سیاهکل مطرح شد؛

توقف کامل بهره‌برداری از جنگل‌های گیلان / انتقاد تند فرماندار سیاهکل از مدیر کل محیط زیست گیلان

مدیر کل منابع طبیعی گیلان از توقف کامل طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌های گیلان و تسویه حساب با مجریان طرح ها خبر داد.

توقف کامل بهره‌برداری از جنگل‌های گیلان / انتقاد تند فرماندار سیاهکل از مدیر کل محیط زیست گیلان

به گزارش ۸دی، محسن یوسف‌پور صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سیاهکل با بیان اینکه منابع طبیعی سیاهکل و اسالم در سطح کشور زبانزد است اظهار داشت: خوشحال هستم که نماینده شهرستان سیاهکل از جمله مسئولانی است که دغدغه توقف بهره‌برداری از جنگل را دارد.

وی افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها وقتی بحث توقف بهره‌برداری مطرح می‌شود نمایندگان بحث اشتغال و صنایع و غیره را مطرح می‌کنند اما در سیاهکل نماینده محترم و فرماندار شهرستان دغدغه توقف بهره‌برداری را دارند و من از این بابت خرسند هستم.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان گفت: بر اساس برنامه ششم مقرر بود که در سال سوم توقف بهره‌برداری صورت گیرد اما بنا بر تأکیدات رهبر انقلاب در تلاشیم این کار در همان سال اول انجام شود و ما این کار را در استان گیلان انجام دادیم و با تمام مجریان طرح‌های بهره‌برداری تسویه حساب کرده‌ایم.

یوسف‌پور ادامه داد: در حال حاضر مجریان تنها در حال خروج چوب‌آلات از قبل بهره‌برداری شده را خارج می کنند و اجازه هیچ گونه بهره‌برداری جدید را ندارند.

وی با اشاره به اینکه توقف بهره برداری ممکن است منجر به تعطیلی کارخانه جات و عدم تأمین مواد اولیه مورد نیاز آنها و در نتیجه بیکاری کارگران شود افزود: خوشبختانه برای تک تک این مسائل فکر شده است و با تأکید مقام معظم رهبری و با اعتبار خوبی که در اختیار سازمان قرار گرفت قرار شد نیروهای حفاظتی این شرکت‌ها را بکار بگیریم و کسی بیکار نشود.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان گفت: توقف بهره‌برداری در گیلان با اعتباری حدود ۶ میلیارد تومان اجرایی شد و جالب است که بدانید در استان‌های دیگر این رقم بالای ۵۰ میلیارد تومان است.

یوسف‌پور با بیان اینکه بهره برداری در تالش هم تعطیل شده است اظهار کرد: افرادی که بصورت مستقیم در این امور اشتغال داشتند در امور حفاظتی بکارگیری کردیم.

وی با بیان اینکه ما برای دیگر شهرستان ها تلاش کردیم طرح های گردشگری را جایگزین کنیم و مورد اولویت قرار دهیم ادامه داد: ما در سطح شهرستان سیاهکل جایگاه‌های بسیاری برای بحث گردشگری داریم مثلا آبشار لونک از جمله این نقاط است که زبانزد عام و خاص است.

مدیر کل منابع گیلان با اشاره به مباحث مربوط به مناطق ییلاقی تالش گل و ایران دوستان افزود: این افراد در مستثنیات خود در حال ساخت و ساز هستند ولی همین منطقه جز مراتع محسوب می‌شود با این وجود من همین جا قول می‌دهم که از محل ماده سه این موضوع را پیگیری کنیم و مجوز ایجاد ساخت و ساز با سازه‌های سبک را در این مناطق صادر کنیم.

در ادامه این جلسه فرماندار سیاهکل در واکنش به سخنان مدیر کل منابع درباره موضوع مستثنیات منطقه ایران‌دوستان و تالش‌گل سیاهکل اظهار کرد: ماده سه تنها واگذاری سه ساله است و سرمایه‌گذار این مناطق این موضوع را نمی‌پذیرند و ما باید از ماده سه عبور کنیم و به ماده ۲۱ برویم.

محمدرضا اسلامی افزود: جا داشت مدیر کل محیط زیست گیلان در این جلسه حضور می‌داشت. من به جد از ایشان شاکی هستم. علی رغم همه این مسائل محیط زیست معدل خوبی ندارد. من از آقای محمدپور دلخور هستم که اینجا حضور ندارند. من نمی‌توانم بپذیرم چون ایشان تکرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: درباره بحث تالش‌گل و ایران‌دوستان از حالت انقباضی خارج شویم و بیاییم بوته‌زار آن را معادل‌سازی و در یک منطقه دیگر آن را جبران کنیم.

اسلامی با بیان اینکه فرماندار شخص اول شهرستان است تأکید کرد: فرماندار مسئول امنیت شهرستان و حرف اول و آخر در شهرستان مال فرماندار است. واقعا رنج‌آور است که در یک سالن ورزشی با تشک ۲۰۰ میلیونی برای برگزاری یک نمایشگاه داربست بزنند و همه تشک سوراخ سوراخ شود. گناه مردم چیست. مگر بیت المال حق الناس نیست؟ خداوند در پل صراط از حق الله می گذرد اما از حق الناس نمی گذرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه