تغییر شماره تماس اضطراری هلال احمر به شماره ۱۱۲ در آینده ای نزدیک

معاون امداد نجات جمعیت هلال‌ احمر گیلان گفت: شماره ۱۱۲ بنا به تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگزین خط تلفن ۱۴۷ شد.

تغییر شماره تماس اضطراری هلال احمر به شماره ۱۱۲ در آینده ای نزدیک

به گزارش ۸دی نیوز، سیاوش غلامی معاون امداد نجات جمعیت هلال‌ احمر گیلان گفت:این شماره بنا به تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگزین خط تلفن ۱۴۷ شد و هموطنان در صورت مواجهه با سوانح از قبیل زمین‌لرزه، سیل و آبگرفتگی، برف، کولاک و حوادث برون‌شهری همچون جاده‌ای، کوهستانی و دریایی یا در صورت نیاز به خدمات امداد و نجات می‌توانند در آینده نزدیک با شماره ۱۱۲ تماس گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت شماره اضطراری ۱۱۲ با شماره ۱۴۷ در این است که با توجه به اینکه مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور شماره‌های بین ۱۲۹ تا ۱۱۰ و ۱۹۰ تا ۱۹۹ به عنوان شماره‌های اضطراری تعریف شده‌اند و  از این پس با تغییر شماره ۱۴۷ به ۱۱۲ هزینه‌های تماس برای هموطنان رایگان است.

گفتنی است: شماره ۱۱۲، شماره بین‌المللی است و در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به عنوان شماره‌ اضطراری امدادی محسوب می‌شود و از این پس افراد حتی بدون وجود سیم‌کارت در گوشی تلفن‌همراه یا در صورت قفل‌بودن گوشی بدون نیاز به بازکردن قفل گوشی نیز می‌توانند با این خط تماس گیرند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه