عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با 8دی:

مانور مشترک ایران و عراق ابزاری مناسب برای مقابله با تهدیدات آمریکایی صهیونی در کردستان عراق است

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری مانور مشترک ایران و عراق را ابزاری مناسب برای مقابله با تهدیدات آمریکایی صهیونی در کردستان عراق برشمرد.

مانور مشترک ایران و عراق ابزاری مناسب برای مقابله با تهدیدات آمریکایی صهیونی در کردستان عراق است

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت با اشاره به مانور مشترک ایران و عراق در غرب کشور اظهار کرد: مانور مشترک ایران با عراق در مرز مشترک مخصوصاً کردستان از جنبه‌های زیادی قابل‌تأمل است.

وی با اشاره به هم‌زمانی همه‌پرسی استقلال کردستان و برگزاری مانور مشترک بین عراق و ایران افزود: اعلام استقلال و ایجاد تنش کردستان که با همکاری و هدایت آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد بیانگر یک توطئه برای ناامن سازی منطقه است.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عراق می‌تواند اولین قربانی توطئه تفکیک اقلیم کردستان با القائات آمریکایی صهیونی باشد، گفت: متأسفانه برگزاری همه‌پرسی منطقه کردستان عراق علیرغم میل دولت مرکزی عراق، کشورهای همسایه و ازجمله کشورهای حاشیه‌ای عراق انجام شد و ما از هم‌اکنون شاهد ناآرامی‌ها و تنش‌های داخلی در عراق هستیم.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش‌های ایجادشده در کرکوک و گمرکات عراق با کشورهای هم‌جوار خاطرنشان کرد: تنش‌های ایجادشده در عراق نیازمند عزم جدی کشورهای منطقه برای مقابله با ناامنی‌ها و مشکلاتی داخلی عراق است.

آقازاده بابیان اینکه تنش‌های داخلی عراق در صورت عدم مقابله می‌تواند به کشورهای منطقه آسیب جدی بزند، مطرح کرد: سلسله مانورهای مشترک ایران با عراق می‌تواند ابزاری برای مقابله با تهدیدات آمریکایی صهیونی در عراق باشد.

وی با اشاره به مانورهای هرساله ایران و ایجاد آمادگی و انسجام در نیروهای داخلی برای دفاع در برابر تهدیدات خارجی گفت: باوجود تنش‌های موجود در اطراف ایران نیازمند برگزاری مانورهای نظامی در منطقه اما متعارف و منطقی هستیم.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایجاد انسجام و هماهنگی در بین نیروهای داخلی از اهداف مانور مشترک ایران و عراق است، گفت: ایران باید توان نظامی خود را به رخ جهانیان بکشد تا در راستای تأمین امنیت در منطقه نتیجه‌بخش باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برگزاری مانور مشرک ایران با نیروهای عراقی برای ایجاد هماهنگی‌های راهبردی بین دو کشور است تصریح کرد: باید برگزاری مانور مشترک را به فال نیک گرفت و باید اعلام کرد این مانور می‌تواند در تأمین امنیت منطقه تأثیرات فراوانی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه