رستم آباد مدیر دلسوز می خواهد/رودبار در گیلان فراموش شده رستم آباد در رودبار

شهری چون رستم آباد با مشکلاتش نیازمند مسئولین دلسوز است تا با وحدت و همدلی در جهت عمران و آبادانی شهر گام بردارند.

رستم آباد مدیر دلسوز می خواهد/رودبار در گیلان فراموش شده رستم آباد در رودبار

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، رستم آباد یکی از شهرهای هفته گانه رودبار است که با دارا بودن برنجزارها، ییلاقات زیبا از جمله سلانسر و دیگر مواهب خدادای می‌تواند به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر استان گیلان لقب بگیرد. با توجه به اینکه رستم آباد از شهرهای جوان استان و شهرستان به شمار می‌آید اما به نسبت مقایسه با شهرهای همترازش رشد و توسعه چندانی به خود ندیده است و نمونه آن وجود پروژه‌های نیمه تمام بسیار در این شهر است.

  • رستم آباد وسیع است و مشکلاتش بسیار

علی فتحی از معتمدین شهر رستم آباد، در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شهر رستم آباد از لحاظ وسعت بسیار بزرگ است ولی بودجه و امکانات آن متناسب با وسعتش نیست و برای رفع مشکلات شهر کفاف نمی‌کند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی و شهردار جدید همدل هستند و نیّتشان خدمت به مردم است اما دستشان خالی است و این بودجه کم شهرداری است که مانع رفع مشکلات این شهر شده است.

فتحی، یادآور شد: شهری چون رستم آباد با مشکلاتش نیازمند مسئولین دلسوز است تا با وحدت و همدلی در جهت عمران و آبادانی شهر گام بردارند.

وی کمبود منابع درآمدی را از دیگر مشکلات شهر رستم آباد برشمرد و گفت: در این شهر شرکت و کارخانجات تولیدی وجود ندارد تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد و مردم و بازاریان هم به دلیل عبور آزاد راه از حاشیه شهر درآمد چندانی ندارند و قادر به پرداخت عوارض سنگین نیستند.

این شهروند، با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند به توسعه رستم آباد کمک کند از شورا و شهرداری رستم آباد در خصوص ساماندهی چهارشنبه بازار رستم آباد تشکر و قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه در سایه وحدت است که مشکلات رفع می شود، گفت: شورا، شهردار مردم باید همه با هم در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مشکلات شهر رفع شود.

  •  مشکلات رستم آباد با عبور آزاد راه از حاشیه شهر دوچندان شد

ابراهیم یوسفی‌نژاد یکی از بازاریان شهر رستم آباد در گفتگو با خبرنگار ما، عبور آزاد راه از حاشیه شهر رستم آباد راه منشأ بروز مشکلات شهر رستم آباد دانست و اظهار کرد: رستم آباد فاقد درآمد است و این مشکل از زمانی که آزاد راه از محدوده شهر خارج شد دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه رستم آباد از دارا بودن کمترین امکانات رفاهی بی‌بهره است، ابراز نمود: در رستم آباد یک مکان تفریحی و رفاهی درست و حسابی وجود ندارد تا شهروندان و خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

این شهروند رستم آبادی، ادامه داد: رستم آباد دارای ییلاق زیبایی چون سلانسر است اما هیچ گونه امکانات رفاهی و خدماتی در این منطقه وجود ندارد.

وی عبور کامیون‌های حامل شن و ماسه از رستم آباد را معضلی بزرگ برای شهروندان این شهر عنوان کرد و گفت: شهروندان و بازاریانی که در محدوده جاده اصلی هستند از گردو خاک و سرو صدای کامیون‌های حامل شن و ماسه در امان نیستند.

  •  شن و ماسه در رستم آباد مافیایی اداره می شود

امیر محمدی یکی دیگر از شهروندان شهر رستم آباد، نیز خواستار رسیدگی به مشکلاتی و تخریب‌هایی که کامیون‌های حامل شن و ماسه در شهر برجای گذاشته‌اند، شد.

وی متذکر شد: شن و ماسه در رستم آباد مافیایی اداره می شود، از سرمایه این مردم می کنند و می برند برای شهرشان قدم خیّری برنمی دارند.

محمدی، با بیان اینکه کوچه‌های شهر نیازمند آسفالت هستند، افزود: بسیاری از کوچه‌های شهر رستم آباد خاکی هستند و آنهایی هم که آسفالت هستند نیازمند مرمت، اما اقدامی از سوی مسئولین امر در این خصوص انجام نمی‌گیرد.

وی از آلودگی آب شهر گلایه کرد و گفت: به دلیل آلودگی آب شهر ناچاریم هر چند مدت شیرآلات منزل را که براثر املاح آب شهر تخریب شده‌اند را تعویض کنیم.

این شهروند با بیان اینکه در رسیدگی به روشنایی جاده اصلی و معابر شهر کوتاهی می شود، گفت: محور اصلی شهر که کامیونها از آن عبور می‌کنند نیازمند روشنایی است تا از خطرات احتمالی در شب بکاهد.

وی با بیان اینکه آمد و شد در شهر نباید وابسته به ادارات و ساعت اداری باشد، ابراز کرد: متاسفانه به دلیل نبود مجتمع‌های رفاهی و تفریحی برای شهروندان از عصرها این شهر به سکوت فرو می‌رود.

  •  رودبار در گیلان فراموش شده رستم آباد در رودبار

مجید عسکری، از شهروندان شهر رستم آباد می‌گوید: در بیان مشکلات شهر همین بس که به عنوان یک شهروند نباید از نبود تابلوی راهنمای کوچه‌ها در شهر گلایه کنم.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی شهر بستگی به فعالیت شورا و شهرداری دارد، ابراز داشت: می‌گویند شهرداری بودجه ندارد و آخر و عاقبت کار این می‌شود که کوچه پس کوچه‌های شهر بدون آسفالت باشند.

این شهروند، ادامه داد: شهردار و شورای اسلامی شهر رستم آباد رویکرد نوینی را شروع کرده است که امیدواریم شاهد رفع موانع و مشکلات شهر در آینده نزدیک باشیم.

وی متذکر شد: شهرستان رودبار در گیلان فراموش شده است و همین بلا بر سر رستم‌آباد در رودبار آمده است و کسی برای رفع مشکلات این شهر آستین بالا نمی زند.

عسکری ادامه داد: شهر رستم آباد دارای منابع بکر خدادای عظیمی است لذا نباید از کمبودها حرف بزنیم اگر تنها به مکانهای گردشگری این شهر توجه شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه