دلیل عزل و نصب‌های گسترده در دولت تدبیر و امید چیست؟

رئیس جمهور که در ابتدای دوران ریاست جمهوری‌اش اعلام کرده بود که تنها افرادی که بدون بلیط سوار اتوبوس شده اند را از اتوبوس پیاده خواهد کرد، بعد از شروع رسمی کار دولت برخورد دیگری را در دستورکار خود قرار داد.

دلیل عزل و نصب‌های گسترده در دولت تدبیر و امید چیست؟

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از دانا ،پس از از روی کار آمدن دولت یازدهم و شعار معروف رئیس جمهور از ابتدای فعالیت خود مبنی بر اینکه با کلید آمده ایم نه با داس، تعداد زیادی عزل و نصب در وزارتخانه های مختلف انجام گرفت.

نگاهی به جداول عزل و نصب‌ها در دولت نشان می‌دهد اکثر افرادی که از سوی دولت یازدهم در شش ماه اخیر به مناصب و پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند، وابسته به جریان اصلاح‌طلب هستند .

این روز ها خیلی ها می گویند که باید معیشت مردم بهبود پیدا می کرد ولی به جای بهبود معیشت مردم، شاهد عزل و نصب های اتوبوسی در وزارتخانه ها هستیم.

در همین رابطه شنیده شده که حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در یکی از جلسات هیات دولت تاکید کرده که مردم باید با روی کار آمدن دولت جدید بوی تغییر را حس کنند.

بر اساس این گزارش در همین جلسه نیز وزیر کشور گزارشی از تغییرو تحولات در این وزارت خانه ارائه کرد. رحمانی فضلی در گزارش خود اعلام می کند که استانداران تمام استان ها به جز خراسان رضوی همگی معرفی شدند و در حال حاضر نیز درگیر تغییر فرمانداران و معاونین استانداری ها هستیم که البته همین روند تا انتها ادامه خواهد داشت.

بعد از ارائه گزارش از سوی رحمانی فضلی روحانی گفته که برای تغییر مدیران در دولت از مدیران رده یک و دو و معاونین وزرا گرفته تا مدیران کل در ستاد وزارت خانه‌ها و استان ها چه کارآمد و چه ناکارآمد و حتی با سوابق همسو باید حذف شوند تا از این طریق مردم بوی تغییر را حس کنند.

البته سریال دنباله دار تغییر و تحولات در دولت یازدهم از جمله مهمترین مسائلی است که در صدر اخبار رسانه‌های گروهی قرار گرفته است.

رئیس جمهور که در ابتدای دوران ریاست جمهوری‌اش اعلام کرده بود که تنها افرادی که بدون بلیط سوار اتوبوس شده اند را از اتوبوس پیاده خواهد کرد، بعد از شروع رسمی کار دولت برخورد دیگری را در دستورکار خود قرار داد.

رئیس جمهور که گفته بود با داس نیامده بلکه با کلید آمده طوری برخورد کرد که حتی بسیاری از صاحب نظران گفتند که کار از داس هم گذشته و ظاهرا کلیدی که آقای روحانی از آن صحبت می کند، کلید کمباین بود چرا که همه نیروها در حال درو شدن هستند.

این روزها نیز خبر می رسد که بعد از تغییرات اساسی در رده های ارشد مدیریت سازمان‌های دولتی، نوبت به مدیران میانی و حتی کارمندان پایین دستی رسیده به طوری که در بسیاری از مجموعه ها افرادی که پیش از این مشغول به کار بودند عذرشان خواسته شده است. به هر حال تغییرات اتوبوسی در مجموعه های دولتی از جمله مواردی است که همواره صاحب نظران نسبت به آن انتقاد کردند.

عزل و نصب ها در دولت تدبیر و امید کار را به جایی رسانده که برخی می گویند دولت یازدهم به دلیل عزل و نصب هایش  و تعدد این مسئله باید نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
وطن دوست
مدیران نالایق و اتوبوسی دولت قبل باید هرچه سریعتر برن. دولت تدبیر و امید جای بی کفایتها نیست
در حاشیه