استاندار گیلان:

پروژه‌ی راه آهن آستارا – آستارا بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار است

استاندار ظهر امروز در بازدید از مراحل احداث پروژه راه آهن آستارا – آستارا با حضور مدیران عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: پروژه‌ی راه آهن آستارا – آستارا بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار است.

پروژه‌ی راه آهن آستارا – آستارا بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار است

به گزارش۸دی، مصطفی سالاری در حاشیه ی بازدید از مراحل احداث پروژه‌ی راه آهن آستارا- آستارا در گفتگو با خبرنگاران تاثیرات این پروژه را برای ۲ کشور و اقتصاد منطقه بسیار مهم دانست و افزود: این پروژه می‌تواند زمینه ساز تقویت روابط اقتصاد ۲ کشور شود.

وی کاهش هزینه‌ی حمل کالا را از دیگر مزایای احداث این خط ریلی عنوان و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه احداث این خط ریلی ارتباط خلیج فارس را با کشورهای آسیای میانه را تسهیل می‌کند ادامه‌ی مسیر ریلی تا رشت بسیار مؤثر خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در گیلان به مراحل پایانی ساخت راه آهن قزوین- رشت  اشاره کرد و گفت: ساخت راه آهن رشت به آستارا باید تسریع گردد تا نتایج اقتصادی و اجتماعی آن را شاهد باشیم و در این خصوص توافقاتی بین ۲ کشور ایران و آذربایجان انجام شده است.

وی بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی این پروژه تاکید و تصریح کرد: موانع اجرایی  موجود در نشست مشترک عصر امروز بررسی می شود.

استاندار گیلان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

با راه‌اندازی این خط ریلی، مسیر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هندوستان تا بندر هلسیتکی در اروپای شرقی بهم متصل می‌گردد که با این اتصال زمان حمل بار در کریدور شمال- جنوب به نستراک از ۴۵ روز به ۲۰ روز کاهش یافته و مسیر تردد نیز سه هزار کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

همچنین با راه‌اندازی راه آهن آستارا- آستارا در مرحله اول امکان جابجائی ۲.۵ تا ۵ میلیون تن کالا در سال فراهم و حمل سالانه یک میلیون تن گندم با ۷۵ هزار واگن به کشورهای منطقه قفقاز از جمله توافقات حمل و نقل ریلی بعد از بهره‌برداری می‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه