استاندار گیلان تأکید کرد؛

لزوم حفظ جنبه مردمی برگزاری مراسم‌های معنوی اربعین حسینی(ع)

استاندار گیلان بر لزوم حفظ جنبه مردمی برگزاری مراسم‌های معنوی اربعین حسینی(ع) تاکید کرد و گفت: نارسایی در کار و هدف خادمان اربعین نارضایتی زائران را به دنبال دارد.

لزوم حفظ جنبه مردمی برگزاری مراسم‌های معنوی اربعین حسینی(ع)

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین حسینی(ع) با قدردانی از تلاش‌های خوب‌ صورت گرفته جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: کار متعلق به سیدالشهدا (ع) و مقدس است و وظیفه‌داریم این مهم را به نحو احسن و با هماهنگی خوب، ایجاد همدلی و اتفاق‌نظر میان تمام کسانی که علاقه‌مند به این کار ارزشی بوده انجام دهیم.

وی بر لزوم حفظ جنبه مردمی برگزاری این مراسم‌های معنوی تأکید کرد و افزود: محوریت در این مراسم‌های با مردم باشد.

استاندار گیلان بابیان اینکه کمک و مشارکت مردمی در برگزاری مراسم‌های اربعین خود دارای پیام و نوعی فرهنگ‌سازی است گفت: با این اقدام همکاری مردم و ارزش اعتقادی که موجب مشارکت مردم خواهد شد را حفظ خواهیم کرد،

سالاری بابیان اینکه در مواردی که مشارکت مردم شدنی نیست از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌ها بهره خواهیم گرفت خاطرنشان کرد: مواردی که نیازمند بهره‌گیری از منابع عمومی و کمک‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها هست پیگیری گردد، هرچند که اصل بر مردمی بودن این مراسم‌های است که باید در تمام تصمیمات لحاظ شود.

نماینده دولت در گیلان بر لحاظ شدن مدیریت یکپارچه در این بخش تأکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های عضو و غیر عضو باید همکاری و مشارکت خود را در قالب این ستاد برای زائرین انجام دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت برخورد و ارائه خدمات مناسب و سریع به زائرین غیر ایرانی مسلمان و میهمان در استان اظهار داشت: نوع برخورد شما با این زائرین، قضاوت آنان نسبت به برادران مسلمان و هم دینشان در ایران را شکل خواهد داد.

سالاری افزود: چنانچه نارسایی در کار و هدف خودمان روی دهد نارضایتی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به زحمات کمیته ۹ گانه جهت برگزاری مراسم‌های اربعین با بیان اینکه کاری که با اسم امام حسین (ع) انجام شود ارزش معنوی بالایی دارد افزود: این مراسم‌ها را با خصوصیت مردمی، با حداکثر توان و بهتر از سنوات گذشته انجام دهیم.

استاندار گیلان از آمادگی استان در تأمین نیازهای زائرین و میهمانان غیر ایرانی که از مسیر استان عبور می‌کنند خبر داد و افزود: تمامی مقدمات در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های اربعین فراهم‌شده و انشاء الله هیچ‌گونه نگرانی در خصوص اعزام زائرین نخواهیم داشت.

نادر عبدالله پور دبیر ستاد اربعین حسینی نیز در این نشست از اختصاص سهمیه ۱۸ هزار نفری برای گیلان برای اعزام زائرین خبر داد و افزود: در تقسیم‌بندی استانی برای گیلان در کربلای معلا ۷ هزار نفر، نجف اشرف ۸ هزار نفر، مرز مهران ۸ هزار نفر و مرز زمینی آستارا هزار نفر روزانه پیش‌بینی‌شده است که باید در جهت اسکان و پذیرایی آنان اقدام شود.

در این نشست هر یک از کمیته‌های ۹گانه گزارشی از اقدامات خود در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین ارائه دادند و با پیشنهادات و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه