رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی کشور با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد در حال کار کردن هستند، گفت: تحقق برنامه ششم درزمینهٔ اشتغال بسیار ضعیف است.

فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد است

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به آمارهای اخیر ایجاد اشتغال از سوی دولت اظهار کرد: ممکن است آمارهایی در حوزه ایجاد اشتغال داده شود اما آمارها با وضعیت واقعی جامعه متناسب نیست.

وی بابیان اینکه آمارهای اشتغال در گیلان خوشایند نیست، افزود: بر اساس قانون برنامه ششم دولت سالانه باید یک‌میلیون نفر شغل ایجاد کند اما از این تعداد بسیار عقب هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهم گیلان از ایجاد اشتغال درصد مشخصی از تکلیف مجلس بر دولت است، گفت: با این روندی که ما در حال پیش روی هستیم دست یافتن به درصد اشتغال برای گیلان میسر نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخش خصوصی برای رونق اقتصاد و اشتغال فعال نیستند، بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی با کمتر از ۲۰ درصد در حال کارکردند هستند و همه‌ی این موارد در میزان اشتغال جامعه تأثیرگذار هستند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردش مالی نامطلوب بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: بانک‌ها تسهیلات سرمایه در گردش را در اختیار شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار نمی‌دهند و همه‌چیزی دست‌به‌دست هم داده تا تحقق برنامه ششم درزمینهٔ اشتغال بسیار، بسیار ضعیف است.

قربانی بابیان اینکه دولت نمی‌تواند به تکلیف خود در برنامه ششم عمل کند، مطرح کرد: دولت باید رویکرد جدیدی همچون بها دادن به بخش خصوصی و حمایت بخش تولید از طریق منابع بانکی و نظارت بر آن اشتغال را پویا و فعال کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه