سایت های مخوفی که پنهانی در وب زیست میکنند!

اگر شما هم مثل اکثر افراد جامعه و کاربران فکر میکنید اینترنت خلاصه شده است به همین چند سایت و شبکه اجتماعی که روزانه با آنها سر و کار دارید، باید بدانید که تصورتان کاملا اشتباه است.

سایت های مخوفی که پنهانی در وب زیست میکنند!

به گزارش ۸دی، حتما تصاویر زیادی از قطب جنوب یا شمال دیده اید؛ جایی که کوه های عظیم یخی فراوان یافت می شود. بخشی که بیرون آب از این حجم زیاد یخ می توان دید، تنها قسمت کوچکی از آن است و در واقع بیشتر آن زیر آب قرار دارد و شما به راحتی نمی توانید آنرا ببینید. اینترنت هم شبیه به همین کوه یخ است! بر اساس اظهارات متخصصان تنها بین ۴% الی حداکثر ۱۰% از فضای اینترنت در اختیار عموم قرار دارد و مابقی آن را سرویس های مخفی تشکیل می دهند که از دسترس مردم عادی خارج هستند.

1

این ادعا چیزی شبیه به توهم توطئه نیست بلکه واقعیت دارد هرچند شاید باور آن قدری مشکل باشد که چطور این حجم از اطلاعات در معرض دید عموم قرار نداشته و یک فرد عادی به آن دسترسی ندارد.

به این بخش های مخفی، دارک وب یا دیپ وب گفته می شود. با تخمین‌هایی که زده شده، به نظر می‌رسد دارک وب ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از شبکه‌ای است که روزانه کاربران به آن دسترسی دارند.

وبسایت های دارک وب به گونه ای کد نویسی و طراحی می شوند تا در نتایج جستجوی هیچ موتور جستجویی ظاهر نگردند. بیشتر اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

اما علت این همه مخفی کاری و کارهای امنیتی چیست؟ واضح است که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه هست. دارک وب به عنوان مکانی برای انواع اقدامات خلافکارانه و نفرت انگیز توسط عده ای خاص شناخته می شود. فعالیت ها در فضای دارک وب به هیچ وجه قابل پیگیری نیست و کاربران کاملا ناشناس خواهند ماند. برخی بر این باورند که سرویس دهنده های دارک وب (سرورها) با یکدیگر در تعامل و همکاری هستند؛ به طوری که برای جلوگیری از ردیابی، IP و حتی داده های Data Base را به طور مداوم با یکدیگر جا به جا می کنند.

1092270_183.jpg

بدین ترتیب شناسایی مکان و سرویس دهنده اصلی بسیار دشوار می شود. اطلاعات موجود در دارک وب توسط سامانه های رمز گذاری محافظت می گردد و این رمزگذاری ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ در نتیجه با یک رمزگذاری نمی توان به ماهیت محتوای تمامی آنها پی برد. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پِی‌وال‌ها گذشته و از نرم‌افزارهای به خصوص استفاده کرد. برخی سرویس های مهم مانند “هیدن ویکی” (Hidden Wiki) نیز در این بخش حضور دارند.

چطور می توان به دارک وب وصل شد؟

کاربران این دنیای تاریک در ابتدا نیازمند یک VPN خواهند بود و عموما به وسیله نرم افزار یا مرورگری خاص وارد دارک وب می شوند. پس از اتصال مرورگر خاص ، ادامه اتصال به وسیله دایکتوری ها پنهان صورت می گیرد. در برخی مواقع نیز کاربران با IP و رمزهای عبور اختصاصی به طور مستقیم پس از اتصال نرم افزاری ویژه  وارد دارک وب می شوند.

هکر

جذابیت های خاص دارک وب برای افراد با خصوصیت های منزجر کننده!

دارک وب مکان مناسبی است برای هر آنچه که در واقعیت یک رویا به نظر می رسد! به عنوان مثال می توان به بیماران جنسی اشاره کرد. کودک آزاری، حیوان آزاری، تجاوز های وحشیانه که حتی منجر به قتل قربانی می گردد و… از جمله پر طرفدار ترین بخش های دارک وب است.

مواد مخدر هم تجارت پر سودی در دارک وب به شمار می رود. خرید و فروش انواع مواد مخدر به طور کلی و جزئی در دارک وب انجام می شود و این مواد به شیوه های جاسازی مانند جاسازی در ادوات موسیقی، خرید های آنلاین روزمره، عروسک و… به دست خریدار می رسد. خرید و فروش سلاح گرم نیز به عنوان یک تجارت بسیار پر طرفدار شناخته می شود. اسلحه‌هایی مانند کلت‌ها و مواد منفجره‌ی C4 در دارک نت قابل تهیه هستند

1092269_440.jpg

.

در دارک وب می توان به استخدام قاتل پرداخت. استخدام و به کارگیری آدمکش با اهداف تعریف شده نیز از جمله دیگر تجارت های کثیف در دارک وب است. گاها Hitman و شخصی که آن را استخدام می کند، هیچگاه یکدیگر را مشاهده نمی کنند. تنها ماموریت انجام شده و هزینه پرداخت می شود.

خرید و فروش اعضای بدن انسان نیز به عنوان یک شاخص مهم و پر درآمد در دارک وب فعالیت می کند؛ اعضای بدن مانند قلب، کلیه، چشم، کبد و… از جمله محصولات مورد تجارت در این بخش است. قربانی های این بخش از دارک وب نیز هیچگاه شناسایی نمی گردند. ارز های تقلبی و جعل اسناد شناسایی و ثبت نیز در دارک وب مشتری و خدمات دهنده های مخصوص به خود را دارند. نسخهٔ جعلی تمامی مدارک مهم از جمله پاسپورت، گواهینامه رانندگی، مدارک شهروندی، کارت شناسایی، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرتی و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک از طریق دارک نت قابل تهیه است

اینترنت نامحدود

.

در اواسط سال ۲۰۱۴ یک هکر اولین موتور جستجوی ناشناس و توزیع شده‌ی دارک وب با نام Grams را توسعه داد. Grams به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مواد مخدر، اسلحه‌ها و حساب‌های کاربرای به سرقت رفته در وب‌سایت‌های پنهان را جستجو کنند. علاوه بر این، Grams همانند گوگل دارای گزینه‌ای به نام I’m Feeling Lucky به منظور جستجو است.

لینک‌های معتبر دارک نت همواره در حال تغییر است و از آنجایی که این شبکه غیر قانونی است، منتشر کردن آدرس لینک آن نیز غیر قانونی تلقی می‌شود. به همین دلیل معمولا آدرس آن به طور عمومی انتشار داده نمی‌شود، حتی اگر کسی نیز دارای این لینک باشد، برای دسترسی به این شبکه باید تغییراتی را در نحوه‌ی اتصال اعمال کند؛ این اطلاعات معمولا تنها از کسانی که به این شبکه دسترسی دارند اخذ می‌شود. همان طور که گفته شد در این شبکه کارهای خلاف قانون بسیاری صورت می‌گیرد. حتی هکرها پس از هک کردن وب‌سایت و پایگاه داده‌های مهم، فایل‌های آن‌ها را در دارک نت قرار می‌دهند که از جمله‌ی این فایل‌ها می‌توان به اسناد فاش شده‌ی ویکی لیکس، فایل‌های فاش شده‌ی آیکلاد و دیگر وب‌سایت‌های بزرگ اشاره کرد.

هکر

نکته مهمی که نباید از یاد برد این است که با وجود مشکلات و خطراتی که در این گستره قرار دارد اما دسترسی به آن کار هرکسی نیست پس چندان هم نباید نگران اطرافیانتان باشید! چنانچه تا قبل از خواندن این گزارش فکر میکردید فضای وبی که در دسترس دارید بی انتهاست و موتورهای جستجو مانند گوگل و سایت های معروف مانند یاهو، غول های وب هستند حالا دریافته اید که بخش اعظم این دنیای بی کران از دسترس شما پنهان مانده و شاید هیچ وقت به آن دست نیابید که خب اگر تروریست، هکر، معتاد و… نباشید چیز مهمی را از دست نداده اید!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه