سرقت در ۵ ثانیه از ۸۰۰ مهمان عروسی/ عملیات پلیس تهران برای دستگیری ۱۱۶ مجرم در ۲۴ ساعت

طرح‌ پلیس پایتخت برای دستگیری سارقان، قاچاقچیان و جاعلان همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین عملیات ۱۱۶ نفر از مجرمان ظرف ۲۴ ساعت در نقاط مختلف تهران دستگیر شدند.

سرقت در ۵ ثانیه از ۸۰۰ مهمان عروسی/ عملیات پلیس تهران برای دستگیری ۱۱۶ مجرم در ۲۴ ساعت

به گزارش ۸دی به نقل از رکنا: طرح‌ پلیس پایتخت برای دستگیری سارقان، قاچاقچیان و جاعلان همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین عملیات ۱۱۶ نفر از مجرمان ظرف ۲۴ ساعت در نقاط مختلف تهران دستگیر شدند.

 

سرقت در ۵ ثانیه از 800 مهمان عروسی / عملیات پلیس تهران برای دستگیری 116 مجرم در 24 ساعت

 

در میان دستگیر‌شدگان افراد مختلفی دیده می‌شوند؛ از اعضای یک باند بزرگ جعل گرفته تا سارقانی که مقابل تالارهای عروسی، از ۸۰۰خودرو سرقت Stealing کرده بودند.ساعت ۱۰صبح ۱۷مهرماه است؛ بیش از ۱۰۰متهم در محوطه پلیس آگاهی پایتخت کنار هم نشسته‌اند.

 

همه در گروه‌های چندنفری به هم دستبند زده شده‌اند و بعضی از آنها که ظاهرا جرم‌شان سنگین‌تر است پابند هم دارند. آن سوی حیاط میزهایی چیده شده که روی آنها پر است از اموال مسروقه ‌و سلاح‌هایی که در مخفیگاه دستگیر‌شدگان کشف شده است. روی یکی از میز‌ها مملو از مهرهای مختلف است؛ از مهر وزارت کشور گرفته تا قوه قضاییه و دانشگاه‌های تهران. همه آنها جعلی هستند و از باندی کشف شده‌اند که به‌طور گسترده اقدام به جعل اسناد می‌کردند. آنها حتی مدرک دانشگاهی هم صادر می‌کردند. مدرک با استعلام مثبت از دانشگاه یک قیمت داشت و مدرک بدون استعلام، قیمتش فرق می‌کرد.

 

این تازه‌ترین طرح مأموران پلیس آگاهی است که سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران در حیاط اداره آگاهی و در جمع خبرنگاران جزئیات آن را بازگو می‌کند. او می‌گوید: در این عملیات ۱۱۶نفر دستگیر شدند که در قالب ۲۷باند فعالیت داشتند. کار بیشتر این باندها زورگیری بود که اعضای آن به ارتکاب ده‌ها سرقت اقرار کرده‌اند؛

 

۴باند از خانه‌ها و مغازه‌ها سرقت می‌کردند، ۷ باند تخصص‌شان سرقت خودرو و موتور بود و یک باند نیز سرقت مسلحانه می‌کردند و باندهای دیگر در جعل مدارک فعالیت داشتند.فرمانده انتظامی تهران ادامه می‌دهد: تحقیقات برای دستگیری این افراد از چند هفته قبل آغاز شده بود و در این مدت کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی موفق شده‌ بودند این مجرمان را شناسایی و مخفیگاه‌های آنها را شناسایی کنند و اینگونه بود که آنها در چندین عملیات هماهنگ دستگیر شدند.

 

در میان دستگیر‌شدگان ۱۱ محکوم فراری نیز حضور دارند که مدت‌ها تحت تعقیب قرار داشتند. سردار رحیمی به دستگیری اعضای یک باند بزرگ جعل اسناد دولتی و مهرهای سازمان‌ها و ادارات آموزشی هم اشاره می‌کند. او می‌گوید: اعضای این باند ۱۰نفر بودند که از طریق اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

 

اسنادی که از مخفیگاه این متهمان کشف شده نشان می‌دهد مهری وجود نداشته که این افراد اقدام به جعل آن نکرده باشند؛ از مهرهای وزارت کشور، قوه قضاییه گرفته تا دانشگاه آزاد و سراسری. آنها حتی مهر ‌راهنمایی و رانندگی ناجا را هم جعل کرده بودند.

 

رئیس پلیس تهران ادامه می‌دهد: این گروه، مدارک تحصیلی مانند لیسانس و فوق‌لیسانس را به‌صورت ماهرانه‌ای جعل می‌کردند. آنها مدعی می‌شدند که مدارک با استعلام مثبت قیمت بیشتری از مدارکی داشت که نیاز به استعلام نداشت. آنها از این طریق پول هنگفتی به جیب زده‌اند که تلاش برای شناسایی رابطان دولتی که با اعضای این باند فعالیت داشتند ادامه دارد.

 

۸۰۰سرقت از مهمانان عروسی

 

در میان متهمانی که دستگیر شده‌اند، مرد جوانی است که با یک گروه سارق فعالیت داشت. او به همراه همدستانش مقابل تالارهای عروسی در تهران می‌رفتند و با شناسایی خودروهای مهمانان عروسی نقشه سرقت را اجرا می‌کردند. گفت‌وگو با او را بخوانید.

 

چند وقت بود که سرقت می‌کردید؟

 

من از عید با این باند کار می‌کردم. اما حالا با قاطعیت می‌گویم که اشتباه کردم و به‌شدت پشیمانم. دوستم به من گفت پول خوبی گیرت می‌آید و مطمئن باش هرگز گیر نمی‌افتی و من هم فریب خوردم.

 

از شگرد سرقت بگو؟

 

من کت و شلوار می‌پوشیدم و کراوات یا پاپیون می‌زدم. گروهمان ۳نفره بود. دوستم و نامزد او ۲ عضو دیگر باند بودند. آنها هم تیپ می‌زدند و به مقابل تالارها می‌رفتیم. درست مثل مهمانان عروسی لباس می‌پوشیدیم و بعد از شناسایی ماشین موردنظرمان، با پیچ گوشتی صندوق عقب را باز می‌کردیم و اموال باارزش داخل آن را به سرقت می‌بردیم. مثل پول، طلا، سکه، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، لباس‌های مارک‌دار و گران‌قیمت. حتی کفش‌ها را هم سرقت می‌کردیم.

 

در باندتان یک دختر هم حضور داشت؟

 

بله. نامزد همدستم بود. برای اینکه کسی به ما شک نکند با ما می‌آمد.

 

همدستانت هم دستگیر شده‌اند؟

 

نه. فراری هستند.

 

سابقه داری؟

 

نه. این نخستین بار بود که دست‌به خلاف می‌زدم. من در کار تعمیر یخچال هستم اما وسوسه شدم که به‌خاطر درآمد بیشتر وارد این بازی شوم. حالا گیر افتادم و می‌بینم اصلا ارزشش را نداشت.

 

سرقت خودرو در ۵ثانیه

 

«در عرض ۵ثانیه در خودروها را باز می‌کردم و دست به سرقت می‌زدم». این را متهمی به نام مجید می‌گوید که در طرح پلیس آگاهی دستگیر شده است. او ۲سابقه کیفری دارد؛ یکی درگیری و دیگری سرقت خودرو.

 

از سوابق قبلی‌ات بگو.

 

جریان درگیری‌ام شاید برای شما جالب باشد. یکی، دو سال پیش شخصی با برادرم درگیر شد. برای دفاع از او سراغ آن شخص رفتم اما او را اشتباه گرفتم و مردی را به باد کتک گرفتم. بعد که دستگیر شدم فهمیدم که یک قاضی را کتک زده‌‌ام. تا مدت‌ها فکر می‌کردند برای انتقام سراغش رفته‌ام. اما بالاخره متوجه شدند که او را اشتباه گرفته‌ام.

 

این بار به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

 

سرقت خودرو. در عرض ۵ثانیه ماشین‌ها را سرقت می‌کنم. مثل پژو، پراید، سمند و… به‌نظرم این استعدادی است که خدا در وجود من گذاشته است! اگرچه یکی از دوستانم سال‌ها پیش شگرد سرقت را به من یاد داد اما من به واسطه استعدادی که داشتم در این علم! حرفه‌ای شدم. کافی‌است شما اینجا ماشینتان را قفل کنید و بروید. ۵۰قدم که بردارید وقتی برگردید، من پشت فرمان ماشین‌تان نشسته‌ام و برایتان دست تکان می‌دهم و آن را می‌دزدم! آن هم با شاه کلیدی که خودم ساخته‌ام.

 

انگیزه‌ات از این سرقت‌ها چه بود؟

 

اوایل فقط به‌خاطر هیجانش سرقت می‌کردم. چون با دختری آشنا شده بودم و هر روز یک مدل ماشین سرقت می‌کردم و می‌رفتم سر قرار. به او گفته بودم در کار خرید و فروش خودرو هستم و نمایشگاه اتومبیل دارم اما بعد دستم رو شد و فهمید که سارقم. با وجود این عاشق هم بودیم و به‌خاطر او توبه کردم. حتی به تازگی با هم عقد کردیم اما به‌خاطر آن سرقت‌ها دستگیر شدم.

 

تحصیلاتت چقدر است؟

 

فوق لیسانس برق دارم. من خودروها را سرقت می‌کردم و پس از برداشتن لوازم آن، ماشین را رها می‌کردم. لوازم را هم می‌فروختم.

 

کلاهبرداری از زندان

 

حتما تا حالا اخبار مربوط به کلاهبرداری زندانیان از داخل زندان Prison را شنیده‌اید؛ همان‌هایی که با پیامک برنده شدن در قرعه‌کشی، طعمه‌های خود را به مقابل عابربانک‌ها می‌کشانند و از آنها می‌خواهند برای دریافت جایزه‌شان کارتشان را داخل دستگاه قرار دهند و بعد حساب طرف مقابل را خالی می‌کنند. محمد، جوانی است که با این باند فعالیت داشت و حالا دستگیر شده است.

 

چه شد وارد باند کلاهبرداری شدی؟

 

چند ماهی بود که مشکل مالی داشتم تا اینکه دوستم مردی به نام احمد را به من معرفی کرد و گفت اگر برایش کار کنی پول خوبی گیرت می‌آید. احمد به اتهام کلاهبرداری در زندان بود. به من زنگ زد و گفت باید کارت عابربانک جور کنی. من هم سراغ افراد معتاد Addicted می‌رفتم و با پرداخت پول به آنها، راهی بانک می‌شدم و آنها حساب باز می‌کردند و کارتشان را به همراه رمزش در اختیار من قرار می‌دادند. آنها به‌خاطر پول مواد حاضر بودند هرکاری انجام بدهد.

 

با کارت‌ها چه کار می‌کردی؟

 

شماره کارت‌ها را به احمد که در زندان بود، می‌دادم. او هم از داخل زندان و به‌صورت تلفنی از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد. وقتی طعمه‌های فریب خورده به امید دریافت جایزه پای دستگاه عابربانک می‌رفتند، احمد با شگردی که داشت کاری می‌کرد که آنها دکمه‌هایی را که او می‌گویند فشار دهند و بعد موجودی حساب‌شان به همان کارتی واریز می‌شد که دست من بود.

 

من هم بلافاصله به مقابل صرافی می‌رفتم و با پول آن سکه و طلا می‌خریدم. در این میان سهم من ۳۰درصد و سهم احمد که کار اصلی را انجام می‌داد ۶۰درصد بود. دو همدست دیگر هم داشتم که ۱۰درصد سهمشان بود. در مدت ۶ماهی که فعالیت داشتم ۳۰۰میلیون تومان پول گیرمان آمد که سهم من ۹۰میلیون تومان شد.

 

یک‌ماه ۱۰سرقت

 

ماموران در این عملیات، ۲ جوان ۲۰ساله را دستگیر کردند که در پوشش مسافرکشی، دست به زورگیری از طعمه هایشان می‌زدند. یکی از آنها جوانی ۲۰ساله‌است که تمام صورت و بدنش خالکوبی است.

 

با این سن و سال چرا سرقت می‌کردی؟

 

من بچه طلاقم و از کودکی مشکل مالی داشتیم. بزرگ‌تر که شدم معتاد به قرص، مرفین و حالا شیشه شدم. برای تأمین هزینه مواد با دوستم، نقشه سرقت و زورگیری کشیدیم.

 

طعمه‌هایتان را چطور شناسایی می‌کردید؟

 

دوستم پراید داشت و با آن راهی خیابان‌ها می‌شدیم و مسافر سوار می‌کردیم. بعد هم با تهدید چاقو از مسافران سرقت می‌کردیم.

 

از چند نفر سرقت کردید؟

در مدت یک‌ماه ۱۰سرقت انجام دادیم که ۹نفر از طعمه‌هایمان مرد و یک زن بود که تمام طلاهایش را دزدیدیم اما خیلی زود دستگیر شدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه