بدترین خبر ممکن برای تیم ملی فوتبال و کی‌روش!

سیدبندی جام جهانی با شیوه جدید براساس رتبه‌بندی فیفا خواهد بود.

بدترین خبر ممکن برای تیم ملی فوتبال و کی‌روش!

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، براساس رتبه‌بندی فعلی فیفا، ایران در سید سه جام جهانی قرار می‌گرفت اما خبر بد برای تیم ملی این است که با رتبه‌بندی جدید، ایران احتمالا به سید چهارم جام جهانی سقوط خواهد کرد.

ایران در رتبه‌بندی فعلی در رده ۲۵ دنیا است. از ۲۴ تیم بالای ایران ۱۰ تیم به صورت قطعی در جام جهانی حضور دارند. از ۱۴ تیم باقی مانده هم با توجه به شرایط بازی‌های مقدماتی جام جهانی، یک تیم از آمریکای جنوبی و حداکثر چهار تیم از اروپا جام جهانی را از دست خواهند داد. در واقع همین حالا هم ایران در بهترین حالت، در رده بیستم سیدبندی جام جهانی است.

اما تمام شدن بازی‌های دوستانه ایران و ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره‌های دیگر به ضرر ایران تمام می‌شود و ایران احتمالا در رتبه‌بندی بعدی جایگاه بیست و پنجم دنیا را از دست خواهد داد. تیم ملی حتی اگر در بازی دوستانه فردا مقابل روسیه پیروز هم باشد در رتبه‌بندی بعدی ۸۰۷ امتیازی خواهد شد.

از بین تیم‌هایی که پایین‌تر از ایران قرار دارند دانمارک در رتبه‌بندی بعدی صعودی چشم‌گیر خواهد داشت و صعودش به جام جهانی می‌تواند آن‌ها را بالاتر از ایران قرار دهد. تونس با ۸۳۴، مصر با ۸۱۸ امتیاز و سنگال با ۸۱۵ امتیاز از آفریقا به عنوان صعودکننده‌های قطعی یا احتمالی هم در رتبه‌بندی جدید بالاتر از ایران خواهند بود. یک تیم دیگر هم از آمریکای شمالی بالاتر از ایران خواهد ایستاد. آمریکا حتی اگر نتواند بازی بعدی‌اش مقابل ترینیداد و توباگو را ببرد ۸۵۴ امتیازی می‌شود و صعودی چشم‌گیر در رتبه‌بندی خواهد داشت. در واقع تا همین‌جا ایران به رتبه ۲۵ سیدبندی احتمالی جام جهانی سقوط کرده است. در واقع ایران به احتمال خیلی زیاد، همراه با آسیایی‌ها، نیجریه و یک تیم آفریقایی دیگر و برنده پلی‌آف آمریکای شمالی و آسیا و احتمالا صربستان در سید چهارم جام جهانی قرار خواهد گرفت. مگر آن که باز هم اتفاقات فوتبال یک بار دیگر هم بیفتند و برای مثال نماینده آمریکای جنوبی در پلی‌آف به نیوزیلند ببازد و نماینده اقیانوسیه راهی جام جهانی شود. شاید حالا دلیل اصرار کارلوس کی‌روش برای پیروزی بر سوریه و ارزش دو امتیاز از دست رفته در بازی رسمی تیم ملی مشخص شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه