مدت بیشتر اسکان مسافران درگیلان منابع اقتصادی بیشتری برای استان دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان گفت: مدت بیشتر اسکان مسافران درگیلان منابع اقتصادی بیشتری برای استان دارد

مدت بیشتر اسکان مسافران درگیلان منابع اقتصادی بیشتری برای استان دارد

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گیلان در اولین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رشت  با اشاره به مصادف بودن ایام فاطمیه با نوروز۹۳گفت: برای نوروز برنامه های خاص متنوعی پیش بینی شده است که متناسب با ایام فاطمیه ارائه می شود.

رضا علیزاده با بیان اینکه استاندار گیلان برآراستگی وتمیزی استان در ایام نوروز تاکید دارند؛ اظهارکرد: اگر برای ارائه خدمات گردشگری و بهداشتی،نظارت بر گرانفروشی، نتوانیم کنترلی داشته باشیم،‌ رضایتمندی از جانب هموطنان حاصل نمی شود.

وی اسکان موقتی مسافران در مدارس ومجموعه های مسافرتی شهرستان را دارای تبعات زیست محیطی واجتماعی خواند وگفت: در این زمینه یکی از اهداف ما اقتصادی کردن سفر است وهرچه قدر مدت اسکان مسافران درگیلان بیشتر باشد منابع اقتصادی به دیگر صنوف تزریق می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به سفرهای موقت وتردد مسافران از استان گیلان افزود: با برنامه ریزی خاص می توانیم قابلیت اسکان مسافران برای روزهای بیشتری را  دراستان فراهم کنیم.

علیزاده یکی از برنامه ها ی میراث فرهنگی برای نروز ۹۳ را نحوه اطلاع رسانی اثرگذار تر عنوان کرد وگفت:جاذبه های طبیعی وگردشگری زیادی در شهرستان رشت وجود دارد که با اطلاع رسانی وراهنمایی می توانیم مسافران را به این مناطق هدایت کنیم.

وی صنایع دستی را هنر فاخر گیلان خواند واعلام کرد:سازمان گردشگری با ایجاد بازارچه ها وایستگاه های صنایع دستی، امکان آشنایی ومعرفی وخرید سوغات صنایع دستی گیلان را فراهم می کند.

معاون دادستان شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه هشدارهای پیشگیری در زمینه های مختلف سرقت ازخودرو، محل کسب وکلاهبرداری درخصوص اجاره ویلا ، جنبه بازدارندگی برای مسافران دارد اظهارکرد: گاهی، ازمسافران برای اجاره ویلا  کلاهبرداری می شود وآنها طعمه ی افرادی قرار می گیرند که به ظاهر ویلا اجاره می دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه