داعش در برابر نیروهای حشد الشعبی مقاومت نمی‌کند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق تأکید کرد که توان دفاعی داعش درهم شکسته شده است و این گروه تروریستی توان ایستادگی در برابر نیروهای داوطلب مردمی را ندارد.

داعش در برابر نیروهای حشد الشعبی مقاومت نمی‌کند

به گزارش ۸دی، “ابوآلاء الولائی” فرمانده گردان‌های سیدالشهدا(ع) عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به عملیات حشد الشعبی در شهر الحویجه عراق اشاره کرد و در این باره گفت: عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش پس از اتمام عملیات موصل ساده‌تر از پیش شده است، به‌طوری که عملیات آزادسازی شهر الحویجه آسان‌تر از عملیات تلعفر بود.

وی در ادامه توضیح داد: قدرت مقاومت گروه تروریستی داعش درهم شکسته شده است و با افزایش تعداد پیروزی‌های حشد الشعبی بخش‌های بیشتری از توانایی‌های داعش فرو می‌ریزد، این مسئله باعث شده است تا هرچه بیشتر به پیش می‌رویم عملیات نظامی ساده‌تر و با سرعت بیشتری به پایان می‌رسند.

این فرمانده عراق در خصوص عملیات آزادسازی شهر الحویجه گفت: براساس معیارهای نظامی باید گفت، شهر الحویجه آزاد شده است و تنها تجمعات کوچک و پراکنده‌ای از تروریست‌ها در برخی نقاط شهر باقی مانده‌اند که به‌زودی به‌دست نیروهای عراقی پاکسازی خواهند شد.

ابوآلاء در پاسخ به این سؤال که حشد الشعبی پس از آزادسازی حویجه به کرکوک خواهد رفت یا خیر، گفت: به‌نظر من باید پیش از حویجه به کرکوک می‌رفتیم اما حرکت به‌سمت شهر مورد مناقشه کرکوک نیازمند موافقت دستگاه سیاسی و نظامی کشور است. این مسئله به توانایی‌های فرماندهی نظامی و دولت برای مهار پیشروی کردها نیز ارتباط دارد.

وی همچنین تأکید کرد: کرکوک برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهیم که این بخش از کشور را به دارایی‌های خود ضمیمه کند و اگر کسی قصد دست‌درازی به خاک عراق را داشته باشد دست او را قطع خواهیم کرد.

او در پایان در خصوص احتمال بروز درگیری نظامی میان نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه کرد در کرکوک گفت: گمان نمی‌کنم در کرکوک درگیری روی دهد زیرا اختلاف فراوانی میان توانایی‌های نظامی و رزمی حشد الشعبی و نیروهای پیشمرگه وجود دارد و نیروهای کرد در صورت بروز درگیری توان مقاومت ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه