بازخوانی پرونده‌های جنایی؛

متهمان آتش زدن تازه عروس ۱۶ ساله دستگیر شدند

پدر یک تازه عروس شانزده ساله، شکایتی تسلیم مأموران ژاندارمری دولت‌آباد کرد و مدعی شد دخترم اشرف که در بیمارستان سوانح سوختگی تهران درگذشت، توسط شوهر، پدر، مادر و برادر او به آتش کشیده شده است.

متهمان آتش زدن تازه عروس ۱۶ ساله دستگیر شدند

به گزارش ۸دی به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه ۵۰ رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی هشتم شهریور ۱۳۵۵ می‌پردازیم.

به خاطر اخلافات خانوادگی دخترم را آتش زدند

به اتهام آتش زدن تازه‌عروس، داماد، پدر، مادر و برادرش تحت تعقیب قرار گرفتند.

محمدعلی؛ پدر اشرف ـ تازه عروس شانزده ساله ـ شکایتی تسلیم مأموران ژاندارمری دولت‌آباد کرد و مدعی شد دخترم اشرف که در بیمارستان سوانح سوختگی تهران درگذشت، توسط شوهر، پدر، مادر و برادر او به آتش کشیده شده است.

پرونده به دادسرای تهران فرستاد شد و بازپرس شعبه یک دادسرای تهران مأمور رسیدگی به آن شد.

بعدازظهر پریروز، اشرف بر اثر سوختگی به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شد و چون سطح سوختگی اشرف زیاد بود معالجات در مورد وی موثر واقع نشد و اشرف در بیمارستان جان سپرد، شوهر اشرف به نام خلیل بیست و شش ساله اعلام کرد که همسرش خودسوزی کرده است ولی پدر اشرف مدعی شد که دخترش را به خاطر اختلافاتی که با خانواده داماد داشته، آتش زده‌اند.

فاطمه؛ خواهر خلیل که تنها شاهد این ماجرا است می‌گوید که اشرف خود بر روی لباسهایش نفت ریخت و خود را آتش زد، خلیل شش ماه قبل اشرف را صیغه کرد و قرار بود مدتی بعد او را رسما به عقد ازدواج خود درآورد اما به علت اختلافاتی که بین آنها به وجود آمد این کار به تعویق افتاد.

بازپرس مشغول تحقیق پیرامون این شکایت است.

راننده دختر ۱۶ ساله عرب را با زور به سینما برد

دختر شانزده ساله عرب که قصد داشت همراه خانواده‌اش به مشهد برود به عنوان مسافر سوار یک اتومبیل شخصی شد اما راننده او را با زور به سینما برد.

سعید، امیره را به یک خیابان فرعی برد و پس از چند ساعت توقف در خیابان، با تهدید، او را به یکی از سینماهای میدان ۲۴ اسفند برد و پس از اتمام فیلم قصد داشت او را به کرج ببرد که در میدان شهیاد به دام افتاد.

امیره نزد مأموران کلانتری ۱۹ تهران گفت که راننده قصد فریب او را داشته و با تهدید، او را ساعت‌ها نزد خود نگه داشته است، در این فاصله پدر و مادر امیره که از غیبت دخترشان نگران شده بودند برای پیدا کردن امیره موضوع را کلانتری‌های تهران اطلاع دادند.

با دستگیری سعید، پدر و مادر امیره به کلانتری ۱۹ تهران رفتند و علیه این شخص به اتهام ربودن دخترشان شکایتی تسلیم مأموران کلانتری کردند.

متهم همراه پرونده به دادسرای ناحیه سه تهران فرستاده شد، ابوالحسن فرهی؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه سه تهران پرونده را جهت رسیدگی به غلامعلی عابدی؛ دادیار شعبه دو ارجاع کرد.

دادیار مربوطه به استناد ماده واحده قانون تشدید مجازات رانندگان در مورد شروع به هتک ناموس، پرونده را جنایی تشخیص داد و با صدور عدم صلاحیت، پرونده را برای رسیدگی به دادسرای تهران فرستاد.

کیوسک تلفن پیرمرد را کشت!

جیپ لندروور به رانندگی جعفرپور هنگام عبور از خیابان «رضاشاه کبیر» شهسوار به علت سرعت زیاد با کیوسک تلفن در پیاده‌رو تصادف کرد، کیوسک تلفن بر سر پیرمرد شصت ساله‌ای به نام علی که در کنار آن نشسته بود فرود آمد و باعث مرگ او شد.

راننده دستگیر و به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه