فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

ناجا از کسی که در خلاف مواضع قضائی و انتظامی حرکت کند، نمی‌گذرد

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بابیان اینکه تعامل دستگاه قضائی و انتظامی محور توسعه همه‌جانبه است، گفت: ناجا از کسی که سهواً و یا عمداً در خلاف مواضع قضائی و انتظامی حرکت کند، نمی‌گذرد.

ناجا از کسی که در خلاف مواضع قضائی و انتظامی حرکت کند، نمی‌گذرد

 

به گزارش ۸دی، سردار محمدرضا اسحاقی عصر امروز در گردهمایی مشترک رؤسای دادگستری و دادستان‌های کل گیلان با فرماندهان انتظامی استان در رشت بابیان اینکه در تلاشیم تا امنیت و آسایش بدون دغدغه برای گیلان فراهم کنیم اظهار داشت: نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت برای توسعه اقتصاد مقاومتی مؤثر است.

وی بابیان اینکه با رشد و توسعه اقتصاد و معیشت مردم جرائم کاهش پیدا می‌کند، افزود: تنها راه چاره برای پیشگیری از جرائم گشایش رونق در اقتصاد و معیشت مردم است و حتم به‌یقین با بهبود اقتصاد و معیشت مردم جرائم کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان دستگاه قضائی و انتظامی را بهترین مکان برای پیدا کردن مشکلات مردم برشمرد و گفت: محور تحول و توسعه در همه‌ی عرصه‌ها تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی است.

اسحاقی به صمیمیت و تعامل دستگاه قضا با نیروی انتظامی اشاره داشت و اظهار کرد: صفای موجود در بین مجموعه قضائی و انتظامی مسبوق به سابقه است و هرسال نسبت به سال گذشته پربارتر نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نواقص بین مجموعه‌های انتظامی و قضائی روزبه‌روز در حال کاهش است، افزو: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی الحمدالله به رشد و بالندگی رسید که ما به دنبال توجیه کردن اقدامات قضائی و انتظامی با برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌ها نیستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه ناجا طبق ضوابط و مقررات در مقابل بزه‌کاری‌ها و حقی که تضییع‌شده عمل می‌کند و در مقابل آن چشم‌پوشی نخواهد کرد، تصریح کرد: همه‌ی دلسوزان نظام در مقابل بزه‌های اجتماعی و نواقص جامعه یکسان عمل می‌کنند و ما در این راستا تاکید داریم که مجموعه‌های قضائی و انتظامی باید هم‌تراز با یکدیگر نواقص موجود را رفع کنند.

اسحاقی با تاکید بر اینکه همه ما خادمان مردم هستیم و باید به نحوی تلاش کنیم تا مشکلات و مسائل موجود در حوزه‌های انتظامی و قضائی حل‌وفصل شود، خاطرنشان کرد: آنچه ما را با سایر بخش‌های دولتی متمایز می‌کند حذف بروکراسی‌ها است و ما پیوسته در تلاشیم تا بسترسازی برای احقاق حق و عدالت‌خواهی را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ناجا هیچ‌گاه از کسی که در راستای خلاف مواضع قضائی و انتظامی سهواً و یا عمداً حرکت کند، نمی‌گذرد، افزود: نشست‌های فنی مشترک بین نیروی انتظام یو دستگاه قضا باعث می‌شود تا نواقص با اظهارات و تبادلات کارشناسانه حل شود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بابیان اینکه تا متخلفان هستند، کار انتظامی و قضائی تعطیل‌بردار نیست، گفت: نیروهای انتظامی و قضائی پیوسته در حال خدمت گذاری هستند و شب و روز نمی‌شناسند.

اسحاقی همچنین به ضعف‌های انتظامی گیلان اشاره داشت و گفت: ممکن است نیروی انتظامی نتواند همه احکام صادره دستگاه قضا را اجرا کند اما می‌تواند حکم‌هایی که در راستای مخل امنیت عمومی صادرشده ورود می‌کنند و با اولویت‌بندی حکم‌های صادره قضائی را اجرا نماید.

وی بابیان اینکه در برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌ها باید بررسی کرد که چگونه می‌توان از میزان جرائم کاهید و ضعف‌ها را رفع کرد، گفت: باید سرعت و دقت عمل را بالا برد و تا بهبود روش‌های اثربخشی اقدامات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه