استمرار سفر های بی خاصیت، از جیب ملت؛

حق ماموریت ۶۰ میلیونی نماینده سلفی‌بگیر برای گشت‌وگذار در موزه لوور +عکس

در صورت اثبات صحت این خبر، این سوال به وجود می‌آید که این نماینده سلفی بگیر و به احتمال قوی سایر اعضای آن هیات نمایندگی، دقیقا بابت چه کاری چنین حق ماموریت گزافی از بیت‌المال دریافت کرده اند؟

حق ماموریت ۶۰ میلیونی نماینده سلفی‌بگیر برای گشت‌وگذار در موزه لوور +عکس

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، در اواخر شهریور ماه تصویری از بازدید یک هیات از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موزه لوور پاریس توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. ماجرا از این قرار بود که شماری از نمایندگان مجلس از فراکسیون امید(عمدتا اعضای کمیسیون فرهنگی) سفری چند روزه به چند کشور اروپایی از جمله پرتغال و فرانسه داشتند.

حاشیه های این سفر که هدف و دستاورد آن هیچ گاه معلوم نشد، چند روزی خوراک رسانه های خبری را فراهم می کرد. انتشار عکس ظاهر جدید نماینده روحانی سلفی بگیر(جریان سلفی حقارت با موگرینی) حجت الاسلام احمد مازنی از این جمله بود.

اما درست در زمانه ای که معضلات جدی مملکت همچون رکود فزاینده در حوزه های اقتصادی و سر برآوردن مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی و مشکلات جدی زیست محیطی، تعطیل شدن دومینووار واحدهای تولیدی، مشکل اشتغال و……می طلبد که شش دانگ حواس و تمرکز سیاستمداران به دنبال طرح و برنامه و عمل شبانه روزی باشد، سفرهای خارجی متعدد نمایندگان مجلس دهم این سوال را ایجاد می کند که قرار است با این گونه سفرها به هزینه بیت المال کدام بار از دوش کشور برداشته شود؟ کدام دستاورد از همین سفر چند روزه اعضای فراکسیون امید برای موکلان این نمایندگان حاصل شده که از بودجه عمومی خرج «لوور-گردی» آن ها شده است؟

و البته در عمر هنوز به نیمه نرسیده مجلس دهم، ذوق سفر خارجی مختص این هیات نبوده است. در این دوره “محمدجواد جمالی نوبندگانی”، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و “جلال محمودزاده” به کشور اندونزی، “سیده فاطمه ذوالقدر” و “هاجر چنارانی” نیز به کشور “بوتان”، “محمدرضا رضایی کوچی” رییس کمیسیون عمران، “حسین نیاز آذری” نماینده بابل، “حمید بنایی” نماینده گناباد، “حسن خسته بند” نماینده بندرانزلی، “محمدرضا ملکشاهی” نماینده خرم آباد و “محمد دامادی” نماینده ساری به کشور عراق، “علی مطهری”، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، “جمشید جعفرپور” رییس کمیسیون فرهنگی، “محمدعلی وکیلی”، “طیبه سیاووشی” و “احمد مازنی” به کشورهای فرانسه و پرتغال، “هدایت الله خادمی” نماینده ایذه، “مصطفی کواکبیان” نماینده تهران، “عزت الله یوسفیان ملا” نماینده آمل و “احد آزادی خواه” نماینده ملایر به کشور زیمبابوه، “محمدرضا پور ابراهیمی” نماینده کرمان، “احمد انارکی” نماینده رفسنجان، “معصومه آقاپور علیشاهی” نماینده شبستر و “زهرا سعیدی” نماینده مبارکه به کشور عراق سفر کرده اند و این فهرست البته به همین تعداد محدود نمی شود.

در ۴ مهر، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به افزایش سفرهای خارجی نمایندگان در مجلس دهم گفت:

“متاسفانه نه تنها این سفرها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته و جالب تر اینکه این سفرها به همراه خانواده های نمایندگان هم صورت می گیرد….. در مجلس دهم بیش از سایر مجالس شاهد سفرهای خارجی نمایندگان هستیم که بیشتر نمایندگان به همراه خانواده های خود به این سفرها می روند.”

این نماینده مجلس در آخر تاکید کرد:

“بارها در خصوص سفرهای خارجی نمایندگان هشدارها و تذکراتی داده شده و ما از علی لاریجانی رئیس مجلس می خواهیم که این سفرها را کنترل کند.”

در همین حیص و بیص، انتشار توئیتی از سردبیر روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، در یکی دو روز اخیر، مساله را پیچیده تر کرد. علیرضا کریمی، سردبیر این روزنامه، به واسطه خبرنگار خود از احمد مازنی نقل کرده که بابت سفر «دو روزه» خود به فرانسه، ۶۰ میلیون تومان حق ماموریت گرفته است!

از دو حال خارج نیست: یا سردبیر آفتاب یزد نقل خلاف واقعی از آقای مازنی کرده، که باید منتظر تکذیب ایشان باشیم، یا واقعیت را گفته که در آن صورت این سوال به وجود می آید که مازنی و به احتمال قوی سایر اعضای آن هیات نمایندگی، دقیقا بابت چه کاری چنین حق ماموریت گزافی دریافت کرده اند؟

سلفی بگیر در لوور!

در روزگاری که هر روز خبر اعتصاب کارگران فلان کارخانه و معلمان فلان شهر بابت حقوق های معوقه چندماهه به گوش می رسد، بر اساس کدام منطق و کدام مبنا بیش از ۶۰ برابر پایه حقوق یک کارگر(۹۳۰ هزار تومان مصوب وزارت کار برای سال ۹۶) فقط برای یک سفر چند روزه اروپایی(که بخش عمده ان هم به گشت و گذار و پاریس گردی گذشته) از بودجه عمومی دریافت کند؟

فقط امیدواریم این موضوع از جانب احمد مازنی تکذیب شود، در غیر این صورت(و صحت داشتن ماجرا) فقط این سوال را از ایشان  مطرح می کنیم که زمانی که حق ماموریت «۶۰ میلیونی» را بابت تور چند روزه اروپا دریافت می کردید، هیچ یاد این تصاویر افتادید؟

 آیا به عنوان نماینده یک ملت(نه فقط تهران) به ذهنتان خطور کرده که کاری برای این فرزندان معصوم و محروم این مرز و بوم انجام دهید و اروپاگردی و تبادل فرهنگی را به اواخر دوران نمایندگی و برای رفع خستگی ۴ سال خدمت شبانه روزی موکول نمایید؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه